• دوشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402061308636
  • خبرنگار : 50294

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان:

تردد زائران از مرز باشماق مریوان موجب توسعه زیرساخت‌های این منطقه شده است

تردد زائران از مرز باشماق مریوان موجب توسعه زیرساخت‌های این منطقه شده است

ایسنا/کردستان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته زیرساخت‌های مرز باشماق بسیار ضعیف بود که به برکت تردد زائران اربعین حسینی از این مرز طی ۲ سال اخیر اقدامات مناسبی در راستای توسعه زیرساخت‌ها انجام شده است.

بختیار خلیقی امروز (۱۳شهریور) در جریان بازدید از مرز باشماق مریوان، اظهار کرد: با توجه به رسالتی که مجموعه صنعت، معدن و تجارت دارد، فعالیت در کمیته پشتیبانی و همچنین کمیته نظارت و بازرسی به عهده این مجموعه گذاشته شده است.

وی عنوان کرد: امسال دومین سالی است که تردد زائران اربعین حسینی از مرز باشماق مریوان انجام می‌شود و کمیته پشتیبانی با هماهنگی ستاد عتبات عالیات کردستان وظیفه پشتیبانی از موکب‌های برپا شده را بر عهده داشته که مجموعه صمت در این حوزه مشارکت دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: با توجه به تجاربی که سال گذشته و امسال در راستای خدمت رسانی به زوار پیدا کرده‌ایم، امیدواریم در سال آینده بتوانیم خدمات ارزنده‌تری به زائران اربعین ارائه دهیم.

خلیقی ادامه داد: واحدهای تولیدی زیرمجموعه صمت کردستان نیز پای کار بوده و در زمینه تامین موارد مورد نیاز زائران مانند لیوان و ظروف یک بار مصرف و یا آب معدنی با ما همکاری داشته‌اند.

وی یادآور شد: متاسفانه در سال‌های گذشته زیرساخت‌های مرز باشماق بسیار ضعیف بود که به برکت تردد زائران اربعین حسینی از این مرز طی ۲ سال اخیر اقدامات مناسبی در راستای توسعه زیرساخت‌ها انجام شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: با توجه به کمبود اعتبارات در سال‌های گذشته، در ۲ سال اخیر اقدامات خوبی در زمینه عمران و آبادانی در مرز باشماق انجام شده که می‌تواند با توجه به اینکه به عنوان دروازه تجارت با اقلیم کردستان عراق شناخته می‌شود، زمینه ساز توسعه اقتصادی کردستان نیز باشد.

خلیقی گفت: طرح ساماندهی مرز باشماق سال‌هاست که توسط مسئولان استان در حال پیگیری است و با توجه به اینکه در مرز شرق به غرب و شمال به جنوب قرار داریم، می‌توان از مزیت بزرگ اربعین استفاده کرد و زیرساخت‌های این منطقه را توسعه داد.

وی اظهار کرد: در بحث نظارت و بازرسی بر خدمات و کالاهای ارائه شده به زوار نیز، طرح نظارتی با مدیریت مجموعه صمت و همکاری تعزیرات حکومتی تشکیل داده شد تا در راستای آرامش بخشی به زوار، از شکل‌گیری زمینه سوءاستفاده جلوگیری کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: در بحث خدمات حمل و نقل نیز ورود کرده تا هزینه‌های ایاب و ذهاب زائران دچار افزایش نشود و همچنین کالا و خدمات دیگری که در اختیارشان قرار می‌گیرد، به قیمت واقعی در دسترس زائران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha