• دوشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402062012264
  • خبرنگار : 71402

اوکراین پیش‌بینی می‌کند زمستان به اف-‌۱۶‌ برسد

اوکراین پیش‌بینی می‌کند زمستان به اف-‌۱۶‌ برسد
زلنسکی مقابل جنگنده اف۱۶

رهبران نظامی کی‌یف می‌گویند که می‌توانند در زمستان خلبان‌های اوکراینی را برای پرواز با اف-۱۶ در میدان جنگ داشته باشند؛ این جدول زمانی خوش‌بینانه‌تری به نسبت تخمین‌های قبلی است و می‌تواند به نیروهای اوکراینی قابلیت جدیدی در سال آینده میلادی بدهد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، مقامات اوکراینی و آمریکایی گفتند که براساس ارزیابی‌های اولیه، مقامات اوکراینی اکنون بر این باورند که با توجه به اینکه انتظار می‌رود آموزش از سوی آمریکایی‌ها در ماه جاری یا ماه آتی آغاز شود، شماری از خلبانان جنگنده اوکراینی می‌توانند در اوایل فوریه ۲۰۲۴ آماده پرواز شوند. براساس ارزیابی‌های اوکراین، ایالات متحده می‌تواند خلبانان اوکراینی مجرب و مسلط به زبان انگلیسی را در کمتر از پنج ماه آموزش دهد، گروهی که احتمالاً در حال حاضر کمتر از ۱۰ خلبان را شامل می‌شود.

این گروه کمتر از ۱۰ خلبان، آموزش را در پایگاه گارد ملی موریس در توسان، ایالت آریزونای آمریکا آغاز خواهند کرد. آنها اولین کسانی هستند که با اف‌-۱۶ کار می‌کنند. همزمان، ده‌ها خلبان اوکراینی دوره زبان انگلیسی را در پایگاه نیروی هوایی لکلند در سن آنتونیو آغاز خواهند کرد.

براساس گزارش کانال‌های روسی، این نکته قابل ذکر است که رسانه‌ها مرتبا اطلاعات متناقضی در مورد تعداد هواپیماها و تاریخ تحویل آنها منتشر می‌کنند. و حتی با وجود اینکه اوکراینی‌ها موفق شدند چندین هواپیما را درخواست دهند، قابل درک است که وضعیت به طور اساسی، با این تعداد، تغییر نخواهد کرد.

طبق این گزارش‌ها، جنگنده‌های اف-۱۶ از همه نظر نسبت به جنگنده‌های مدرن مورد استفاده توسط نیروهای مسلح روسیه پایین‌تر است و در نتیجه، برتری در آسمان که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین به دنبال آن است، عملا غیرممکن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha