• جمعه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402062415184
  • منبع : نمایندگی سمنان

جهادگران غربت در دامغان/ در نشست مجاهدان غربت چه گذشت؟

جهادگران  غربت در دامغان/ در نشست مجاهدان غربت چه گذشت؟

ایسنا/سمنان هشتمین اجلاس بین‌المللی «مجاهدان در غربت» در تجلیل از اقدامات و سوابق مبارزاتی حجت‌الاسلام والمسلمین «سید عیسی طباطبایی» با حضور وزیر امورخارجه، حجت‌الاسلام 《محسن قمی》 معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، چهره‌های شاخص گروه‌های مقاومت و همچنین نمایندگان، علما، فضلا و فرماندهان حزب‌الله و تاثیرگذران عرصه مقاومت در دامغان استان سمنان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این نشست که در آستانه شهادت امام رضا(ع) برگزار شد، مداحان و خادمان حرم رضوی به منقبت مقام رضای آل‌محمد پرداختند.

《عبدالله الدقاق》نماینده بحرین نخستین سخنران این نشست بود. این فعال محور مقاومت با اشاره به  مجاهدت‌های امام رضا(ع) در غربت و در بارگاه مأمون گفت: شیعه همیشه تلاش کرده است از شرایط تهدیدآمیز را به فرصتی برای قدم نهادن در جاده حق بهره ببرد.

وی با بیان اینکه این فرصت‌ها جز در تهدیدها به وجود نمی‌آیند، خاطرنشان کرد: حضور داعش در سوریه و عراق تهدیدی بود که سردار شهید سلیمانی آن را به فرصتی برای نابودی این گروهک‌های تروریستی در منطقه تبدیل کرد.

شیخ《نذار سعید》نماینده حزب‌الله لبنان هم در این نشست در بیان تأثیر حضور حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی در لبنان گفت: ایشان پس از جنگ جهانی دوم از مهمترین چهره‌هایی بود که به رساندن انفاس انقلابی امام خمینی (ره) به جوانان لبنان و زمینه‌ساز مقاومت پس از انقلاب بود.

وی تأسیس بنیاد شهید و جانبازان، بنیاد امداد امام خمینی(ره) و جهاد سازندگی، بخش درمان و بیمارستان در لبنان از مهم‌ترین اقدامات حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی است که این اقدامات را از صفر تا صد بر عهده گرفتند و به بهترین کیفیت ممکن تحویل دادند.

《کیومرث حیدری》فرمانده نیروی زمینی ارتش رسول‌الله، امامان معصوم و ولایت فقیه را نمود عینی صراط مستقیم دانست و گفت: باید در هر اجلاسی با موضوع مقاومت باید یاد و خاطره شهید سلیمانی و شهید طهرانی‌مقدم را گرامی‌داشت.

سردار حیدری جبهه مقاومت را سربازان گمنام ولی‌امر مسلمین دانست که رهنمودهای امام خمینی و رهبر معظم انقلاب را به منصه ظهور می‌رسانند.

وی با اشاره به جنگ‌های جبهه‌ مقاومت و ۸ شهید نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سوریه خاطرنشان کرد: نظام سلطه دنیا را عادت داده بود که باید سلطه پذیر باشند امروز راهبردهای رهبر عزیز ما و رشادت سربازان امام خط بطلانی به این تئوری کشیده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره شکستن هیمنه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی اظهار داشت: حتی با سلاح های دست ساز هم توانستند این هیمنه را بشکنند و این امر نوید این را می دهد که اضمحلال این رژیم نزدیک است.

 «ابراهیم الدیلمی» سفیر یمن در تهران هم با اشاره به شخصیت منطقه‌ای شیخ عیسی طباطبایی گفت: مهاجرت با جهاد و مجاهدت همراه است و پیامبر اسلام با مهاجرت به مدینه مسیر جهاد خود را ادامه داد.

وی با تاکید بر اینکه محور مقاومت در برابر سناریوهای تسلیم نخواهد شد، گفت: به مجاهدت خود ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه هم ضمن ابراز ارادت به شهدای منطقه دامغان، درباره شخصیت شیخ عیسی طباطبایی گفت: باید ایشان را مجاهدی از سمنان و دامغان تا لبنان نامید که هم در داخل و هم در محور مقاومت در لبنان و فلسطین نقش ارزشمندی داشتند.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه ایشان یار دیرین امام موسی صدر شناخته می‌شوند، گفت: از ایشان جز تدین، اخلاص و ولایت‌مداری با مشکلات مردم در لبنان و حوزه مقاومت است.

مهمان مجاهد، آخرین سخنران نشست مجاهدان در غربت بود. سید عیسی طباطبایی خود را متعلق به سرزمین مادری خود ایران دانست و گفت: خداوند این سرزمین را از شر دشمنان خود در امان نگه‌دارد و سایه رهبر معظم انقلاب را بر سر همه ما مستدام بدارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha