• شنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402062515287
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان:

از رفتن به مناطق مرتفع و بستر رودخانه‌های فصلی هرمزگان خودداری کنید

از رفتن به مناطق مرتفع و بستر رودخانه‌های فصلی هرمزگان خودداری کنید

ایسنا/هرمزگان کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: امروز با تداوم فعالیت سامانه‌ی فصلی پدیده شاخص در مناطق دریایی عمان و تنگه هرمز و با شدت کمتر در شرق خلیج فارس وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی و مواج بودن دریا خواهد بود.

مرضیه سی سی پور در گفت و گو با ایسنا، افزود: سرعت وزش باد در مناطقی از دریای عمان و تنگه هرمز در محدوده ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهید رسید.

وی با بیان اینکه تداوم وزش بادهای نسبتا شدید جنوب شرقی با شدت کمتر تا بعد از ظهر روز یکشنبه ۲۶ شهریور پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: با توجه به مواج بودن دریا در این مدت توصیه می‌شود شناورهای سبک، صیادی و قایق‌های تفریحی از رفت و آمدهای دریایی خودداری کرده و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت پذیرد.

کارشناس هواشناسی هرمزگان عنوان کرد: مناطق غربی خلیج فارس نیز (محدوده خوزستان و بوشهر) تا روز یکشنبه ۲۶ شهریور با وزش بادهای نسبتاً شدید شمال غربی، مواج خواهد بود؛ بنابراین توصیه می‌شود کشتی‌های تجاری تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان، رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار پراکنده باران و رعد وبرق گاه تگرگ و احتمال تندباد لحظه‌ای و گرد و غبار پیش بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود از رفتن به مناطق مرتفع و رفت وآمد درحاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان با بیان اینکه در پاره‌ای نقاط غربی و مرکزی استان نیز که شرایط بارشی مهیا نیست، افزایش لحظه‌ای سرعت باد دور از انتظار نخواهد بود، اظهار کرد: امروز، نوسانات دمایی بین ۱ تا ۲ درجه سلسیوس است و از فردا یکشنبه افزایش ۱ تا ۳ درجه‌ای دما در استان پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha