• دوشنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۷:۴۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402062716860
  • خبرنگار : 71461

صدیقی:

آیت‌الله‌خزعلی پرچمدار جهاد تبیین بود

آیت‌الله‌خزعلی پرچمدار جهاد تبیین بود

خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به اینکه آیت‌الله خزعلی از مقاوم‌ترین‌ کسانی‌ بود که در بقای انقلاب تلاش‌ کرد، گفت: این شخصیت در جهاد تبیین پرچمدار بود، همچنین در مقابل حزب‌اللهی‌ها و مواضع‌شان که ممکن بود درست نباشد صریح پاسخ می‌داد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی -خطیب موقت نماز جمعه تهران- بعداظهر امروز دوشنبه(۲۷شهریورماه) در آیین نکوداشت آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی دبیرکل فقید بنیاد بین‌المللی غدیر که در موزه امام علی(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه خداوند کسانی که گوهر ولایت را درک کرده محبوب خود می‌داند، اظهار کرد: انسان مومن آینه‌وار مشکلات را دیده ‌و ‌سر و صدا به راه نمی‌اندازد و آیت‌الله خزعلی چنین شخصیتی بود.

وی یادآور شد: ما به خوبانی همچون مرحوم آیت‌الله خزعلی فطرتا بدهکار هستیم، در واقع همه عالم امکان به خوبان اعم از پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) و همچنین انسان‌های مجاهد و خوب چون آیت‌الله خزعلی که میراث‌دار کنجینه وحی و سیره ائمه ما هستند، مدیون هستند زیرا افرادی چون این عالم ربانی نگهبان دین هستند.

صدیقی ابراز کرد: آیت‌الله خزعلی یکی از علمدارها، سنگرنشین‌ها، دیده‌بان‌ها در قشون امام زمان(عج) در جبهه نرم و بلندگوی‌ شفاف دین و انقلاب بود، همچنین یکی از مقاوم‌ترین‌ کسانی‌که در بقای انقلاب تلاش‌ کرد ایشان بود که ولی‌فقیه را معتقد و زیر این پرچم تا آخرین لحظه بودند.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر افزود: از کجا می‌توان گفت این‌ شخصیت محب خداوند بوده است. خدا به پیغمبر(ص) گفت به امت خود بگو کسی که خدا را دوست دارد باید زیر پرچم آسمانی باشد که ولایت‌محوری و محبت به او ‌نشانه‌ دلدادگی به خداوند است، کسانی که تمام‌ عمر خود ایثار و نماز شب بخوانند اما ‌زیر پرچم جبهه ولایت و جبهه حق نباشد محب خداوند نیستند. علامه طباطبایی می‌گویند ‌هرجایی که اطاعت از خداوند و پیامبر(ص) می‌آید منظور اطاعات از حکومت اسلامی است.

صدیقی اظهار کرد: این عالم ربانی از پیش از انقلاب در درس آیت‌الله بروجردی و امام خمینی(ره) حضور داشت و یک‌ فرد ‌مبارز، انقلابی و جهادی به شمار می‌رفت و برای انقلاب دینی از همه‌چیز خود یعنی آبرویش مایه می‌گذاشت، حتی در برخی از انتخابات که غرب‌گراها می‌خواستند حضور پیدا کنند صریح واکنش نشان می‌داد. در جهاد تبیین این شخص پرچمدار بود، همچنین در مقابل حزب‌اللهی‌ها و مواضع‌شان که ممکن بود درست نباشد صریح پاسخ می‌داد. هیچ غباری از دنیا بر روی ‌زندگی ایشان وجود نداشت و هیچ تعلقی به این دنیا نداشت و این به خاطر ایمان قوی وی بود، از این رو محب و محبوب خداوند به شمار می‌رفت. آیت‌الله خزعلی کسانی که از مسیر انقلاب منحرف شده و زیر پرچم انقلاب نبودند با صراحت با آنها برخورد می‌کرد، حتی زمانی که فرزند ایشان از مسیر انقلاب منحرف شد و به مسلخ رفت با همسر خود قرار گذاشتند که برای فرزند خود گریه نکنند. 

وی در پایان گفت: بنیاد غدیر خوشبختانه جزو بنیادهایی است که همیشه برنامه‌ها و جلسات آن برپا است، بنیادی که آیت‌الله خزعلی نهال آن را کاشت. ایشان همیشه آرزو داشت روز غدیر؛ نوروز را تحت‌الشعاع خود قرار دهد که خوشبختانه امسال در جشن غدیر اجتماع‌های میلیونی را در این روز دیدیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha