• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402070402449
  • خبرنگار : 90057

واشنگتن‌پست: نیمی از تانک‌های آبرامز قول داده شده به اوکراین تحویل داده شد

واشنگتن‌پست: نیمی از تانک‌های آبرامز قول داده شده به اوکراین تحویل داده شد

زلنسکی روز دوشنبه با خوشحالی اعلام کرد که محموله تانک‌های آبرامز آمریکایی را تحویل گرفته اما مشخصات و تعداد آنها را اعلام نکرد.

به گزارش ایسنا به نوشته واشنگتن پست، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی نوشت: خبر خوب از (رستم) اومروف، وزیر دفاع.

اما زلنسکی درباره تعداد تانک‌هایی که وارد کشور شده‌اند و همچنین مدت زمان لازم برای استقرار آن‌ها در خط مقدم توضیحی نداده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ژانویه متعهد شد که ۳۱ تانک جنگی پیشرفته را ارسال کند. مقامات نظامی ایالات متحده گفته‌اند که تحویل‌ها تدریجی خواهد بود، اما انتظار داشتند که همه آنها در هفته‌های آینده به اوکراین برسند.

اما یک مقام ارشد نظامی اوکراین که نخواست نامش فاش شود، گفت که کمتر از نیمی از تانک‌های M۱ آبرامز مورد انتظار تاکنون وارد کشور شده‌اند.

پنتاگون تصمیم گرفته است یک مدل قدیمی از M۱A۱ را از ذخایر ارتش برای اوکراین بفرستد که سریعتر از M۱A۲ هایی که قبلا وعده داده شده بود، آماده ارسال می‌شوند.

تفاوت اصلی بین نسخه‌های اصلی M۱A۲ و M۱A۱، بسته حفاظتی زرهی قدرتمندتر و لوازم الکترونیکی مدرن است. با این حال، نسخه‌های FEP [برنامه تقویت قدرت آتش، افزایش تمام آب و هوا، اکتساب هدف در روز و شب و برد درگیری] و AIM-SA [مدیریت یکپارچه آبرامز – آگاهی موقعیتی] از مدل M۱A۱، که در حال حاضر در خدمت ارتش آمریکا هستند، تحت مدرن سازی قابل توجهی قرار گرفتند که تا حدی آنها را به سطح M۱A۲ رسانده است.

هنوز مشخص نیست که کدام نسخه از M۱A۱ به اوکراین ارسال شده، دبیر مطبوعاتی پنتاگون، ژنرال پت رایدر گفت که ۳۱ "بدنه" مستعمل M۱A۱ با حمایت USAI [ابتکار کمک امنیتی اوکراین] تعمیر و نوسازی خواهند شد که ۴۰۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

این بدان معنی است که M۱A۱s احتمالاً به طور قابل توجهی ارتقا یافته و با نسخه‌های M۱A۱SA/FEP متفاوت است. حتی ممکن است نسخه «اوکراینی» جداگانه‌ای وجود داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha