• یکشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402070906044
  • خبرنگار : 50214

سوال رئیس مجمع نمایندگان یزد از وزرای بهداشت و رفاه؛

علت خروج برخی داروها از پوشش بیمه‎های درمان و تامین اجتماعی؟

علت خروج برخی داروها از پوشش بیمه‎های درمان و تامین اجتماعی؟

ایسنا/یزد رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با تاکید بر اینکه مردم نباید دغدغه بیماری و تهیه دارو داشته باشند، گفت: چرا برخی از اقلام دارویی از لیست داروهای تحت پوشش بیمه درمان و تامین اجتماعی خارج شد؟

«محمد صالح جوکار» در خصوص طرح سوال از وزیر بهداشت، درمان و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: یکی از مشکلات مردم، گرانی و بعضا کمبود برخی از داروهاست؛ در این خصوص سوالاتی از وزرای بهداشت و تعاون با موضوع علت خارج کردن برخی اقلام دارویی از لیست داروهای تحت پوشش بیمه درمان و تامین اجتماعی و گران بودن داروها مطرح کردم تا وزرای محترم در این زمینه پاسخ خود را ارائه دهند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه مردم نباید دغدغه بیماری و تهیه دارو داشته باشند، اضافه کرد: متاسفانه بیماران خاص و بازنشستگان در این زمینه با مشکلات زیادی مواجه هستند که علی رغم حمایت‌ها و اقدامات دولت سیزدهم در این خصوص، همچنان با این مسئله دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی یکی از دغدغه های خانواده بیماران خاص را کمبود و گرانی داروهای مورد نیاز این بیماران بیان و اظهار کرد: متاسفانه در برخی از ماه‌های سال، تعدادی از اقلام دارویی مورد نیاز بیماران دچار کمبود شدید می شود و این موضوع به یک چالش اصلی برای خانواده‌هایی تبدیل شده که اعضای خانواده‌شان نیاز مبرم به آن داروی خاص را دارند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دفتر این نماینده مجلس، رئیس مجمع نمایندگان استان عنوان کرد: در بعضی از استان ها این داروها به گونه‌ای نایاب می‌شود که این خانواده‌ها مجبور به تهیه آن از تهران می‌شوند و این موضوع بارها از سوی مردم به ما اعلام شده که نیاز است تا وزارت بهداشت در این زمینه برنامه ریزی دقیق و جدی داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha