• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402071610211
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

دستگاههای اجرایی در ثبت املاک و اراضی؛ شفاف و به موقع عمل کنند

دستگاههای اجرایی در ثبت املاک و اراضی؛ شفاف و به موقع عمل کنند

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس گزارش های ارائه شده توسط سازمان امور اقتصادی و دارایی استان، تمام املاک مازاد شناسایی شده در راستای اجرای این آیین نامه تنها ۹۵ فقره است که این عملکرد دستگاههای اجرایی و ثبت اطلاعات مورد نیاز در سامانه سادا قابل قبول نمی باشد.

منصور بیجار شامگاه شنبه ۱۰ مهر در جلسه بررسی اقدامات انجام شده توسط دبیرخانه مولدسازی دارایی های دولت افزود: دستگاه‌های اجرایی ملزم به ثبت اطلاعات اموال خود در این سامانه هستند و عدم اجرای این بند توسط مدیران مربوطه دستگاه‌های اجرایی، تخلف محسوب می‌شود.

وی گفت: در این جلسه ضمن تعیین بازه زمانی برای کلیه دستگاههای اجرایی که توسط دبیرخانه هیأت اعلام خواهد شد؛ تمامی دستگاههای اجرایی استان ملزم هستند اطلاعات اراضی، املاک و سایر اموال غیرمنقول از جمله انفال و اموال تملیکی که به عنوان مالک، بهره بردار، متولی و نماینده دولت در اختیار دارند اعم از اینکه مورد بهره برداری بوده یا متولی واگذاری باشند (دارای سند مالکیت یا فاقد سند مالکیت، اجاره ای، وقفی و حقوق و امتیازات مرتبط با اموال غیرمنقول ازجمله حق انتفاع، حق ارتفاق و حق سرقفلی) را در سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرایی (سادا) ثبت نمایند و هرگونه پرداخت بابت تجهیز، نگهداری و سایر هزینه‌ها برای موارد ثبت نشده در سامانه سادا ممنوع است.

این مقام عمرانی استان تأکید کرد: دبیرخانه اجرای مولد سازی دارایی های دولت نه تنها باید نسبت به کنترل ثبت اطلاعات اراضی اقدام نمایند بلکه باید صحت کلیه اطلاعات درج شده را از اداره ثبت اسناد و املاک استان نیز استعلام نمایند.

در پایان این جلسه مقرر شد؛ دبیرخانه هیأت، اقدامات و پیگیری های انجام شده و همچنین برگزاری جلسات با هدف شفاف سازی مفاد آیین نامه اجرایی مولد سازی دارایی های دولت را با مدیران دستگاههای اجرایی را به صورت هفتگی ارائه نماید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha