• دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402072416516
  • خبرنگار : 71415

هشدار رئیس شورای اروپا درباره تبعات جنگ میان رژیم صهیونیستی و فلسطین

هشدار رئیس شورای اروپا درباره تبعات جنگ میان رژیم صهیونیستی و فلسطین

رئیس شورای اروپا خواستار برگزاری نشست «فوق العاده» اعضای اتحادیه اروپا با موضوع رسیدگی به جنگ فعلی میان رژیم صهیونیستی و نیروهای حماس و بررسی تاثیرات احتمالی این جنگ بر امنیت اتحادیه اروپا شد.

به گزارش ایسنا، شارل میشل، رئیس شورای اروپا در نامه‌ای به اعضای اتحادیه اروپا که در وبسایت این شورا انتشار یافت نوشت: «این جنگ تبعات فراوانی را از جمله برای ما اعضای اتحادیه اروپا دارد.»

او بیان داشت، درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها این پتانسیل را دارد که «تنش‌ها را بین جوامع بدتر کرده و افراطگرایی را در اروپا تغذیه کند.»

به نوشته پایگاه «راشا تودی»، شارل میشل با دعوت از اعضای شورای اروپا برای برگزاری نشستی از طریق ویدیو کنفرانس در تاریخ ۱۷ اکتبر نوشت: «این ریسک بزرگ وجود دارد که خشونت‌های جاری جرقه مهاجرت انبوه به کشورهای همسایه را بزند. اگر این خشونت‌ها به دقت مدیریت نشوند، ریسک به راه افتادن امواج تهاجمی مهاجرت به اروپا وجود دارد.»

شارل میشل با انتقاد از  حملات نیروهای حماس علیه رژیم صهیونیستی خواستار آزاد سازی اسرای صهیونیست شد. او گفت که «صحنه‌های غمبار» در غزه در نتیجه محاصره و بمباران سنگین «باعث به صدا در آمدن زنگ خطر در جامعه بین‌المللی شده‌ است.»

او ادعا کرد که رژیم صهیونیستی «حق دفاع از خودش در ضمن پایبندی کامل به قوانین بین‌المللی به ویژه قوانین بشردوستانه بین‌المللی را دارد.» وی بر اهمیت نقش اتحادیه اروپا در تسهیل صلح در منطقه تاکید کرد.

او  ادامه داد: «ما نباید هرگز از اهمیت جستجوی یک صلح پایدار و با دوام بر مبنای راه حل دو کشوری از طریق تقویت تلاش در راستای فرآیند صلح خاور میانه غافل شویم.»

عملیات «طوفان الاقصی» وارد دهمین روز خود شده و اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و پس از درخواست تخلیه مناطق در شمال نوار غزه، درخواست تخلیه بیمارستان‌ها را داده‌اند؛ اقدامی که نشان دهنده فاجعه انسانی و بهداشتی در غزه بوده و بخش بهداشت فلسطین نمی‌تواند آن را تحمل کند.

حملات رژیم صهیونیستی به مناطق پرجمعیت نوار غزه درحالی همچنان ادامه دارد که تعداد قربانیان به ۲۶۷۹ شهید و ۹۶۰۰ مجروح رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha