• دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402072416840
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل هواشناسی گلستان خبر داد:

گلستان سه‌شنبه بارانی می‌شود/ بارش پراکنده برف در ارتفاعات

گلستان سه‌شنبه بارانی می‌شود/ بارش پراکنده برف در ارتفاعات

ایسنا/گلستان مدیرکل هواشناسی گلستان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان خبر داد و گفت: در پی ورود سامانه جدید شاهد آغاز بارش‌ها از صبح سه‌شنبه «۲۵ مهرماه» خواهیم بود.

امان‌محمد کمالی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام صدور هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی، اظهار کرد: بررسی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از بامداد روز سه‌شنبه ۲۵ مهرماه شاهد نفوذ سامانه ناپایدار به استان گلستان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بارندگی، رعد و برق، پدیده مه، کاهش نسبی دما، ریزش برف در نواحی مرتفع و قلل کوهستانی و وزش نسبتاً شدید باد در برخی مناطق دور از انتظار نیست، ادامه داد: فعالیت سامانه مذکور، آبگرفتگی برخی معابر «به ویژه نواحی کوهپایه‌ای»، احتمال برخورد صاعقه، بالا آمدن سطح آب برخی رودخانه‌ها و اختلال در تردد جاده‌ای را در پی خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با تأکید بر اینکه فعالیت این سامانه اوایل وقت چهارشنبه ۲۶ مهر ماه پایان می‌یابد، خاطرنشان کرد: هموطنان و به خصوص گردشگران و ساکنان روستاهای حاشیه رودخانه‌ها از ترددهای غیر ضرور جاده‌ای و اسکان و اتراق در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه بارش متناوب باران از بامداد سه شنبه در مناطق غربی گلستان آغاز می‌شود، تصریح کرد: دامنه این بارش‌ها با شدت و ضعف به سایر مناطق استان کشیده خواهد شد.

کمالی وضعیت دریای خزر و خلیج گرگان را برای ۴۸ ساعت آینده مواج عنوان کرد و هشدار داد: قطعاً فعالیت‌های دریانوردی، صید و صیادی و گردشگری دریایی در این مدت نامناسب خواهد بود.

گفتنی است، در تعاریف وضعیت‌های هواشناسی هشدار سطح زرد برای آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال وجود خسارت یا خسارات نقطه‌ای، وضعیت نارنجی برای اقدام ضروری جهت مقابله با خسارت‌های گسترده و زیاد احتمالی و اندیشیدن تدابیر لازم همه دست‌اندرکاران و هشدار قرمز برای اقدام فوری و همه جانبه با خسارت گسترده است.

استان گلستان یکی از سه استان شمالی کشور است که به علت دارا بودن شرایط مساعد اقلیمی و زیست محیطی از مجموع ۱۱ اقلیم شناخته شده دنیا حداقل ۹ اقلیم را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha