• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402072517245
  • خبرنگار : 71145

تحولات یازدهمین روز عملیات طوفان الاقصی

توقف پروازهای فرودگاه بن‌گوریون در پی حملات موشکی به تل‌آویو

توقف پروازهای فرودگاه بن‌گوریون در پی حملات موشکی به تل‌آویو

برای یازدهمین روز متوالی، تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه با بمباران شدید جنگنده‌ها، قایق‌های جنگی و توپخانه و هدف قرار دادن خانه‌ها، برج‌ها و ساختمان‌های مسکونی ادامه دارد. در پاسخ به کشتارهای روز سه‌شنبه، مقاومت فلسطین نیز شهرهای مختلف رژیم صهیونیستی را آماج حملات موشکی قرار داد.

به گزارش ایسنا، گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس در پاسخ به حملات شدید و وحشیانه اشغالگران به غیرنظامیان غزه، شهر تل‌آویو را هدف حملات سنگین موشکی هدف قرار دادند.

خبرنگار RT گزارش داد که آژیر خطر در ریشون لتزیونو، در مجاورت پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی «پالماخیم» و تل‌آویو به صدا درآمد.

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل گزارش داد که پروازهای فرودگاه بن گوریون در پی هدف قرار دادن تل‌آویو با موشک‌های پرتاب شده از نوار غزه به طور موقت متوقف شدند.

همچنین الجزیره از حملات موشکی به عسقلان دیگر شهر صهیونیست‌ها خبر داد. القسام تاکید کرد: عسقلان را در واکنش به حملات صهیونیست‌ها به غیرنظامیان غزه هدف قرار دادیم.

در ادامه تجاوزات صهیونیست‌ها طی امروز خبرنگار المیادین اعلام کرد، ۲۱ شهید از خانواده الطلاع همچنان زیر آوار خانه‌شان هستند. خانه این خانواده توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دو روز پیش ویران شده است.

منابع فلسطینی گفتند، براثر حملات به ساختمانی مسکونی در شهر حمد تعدادی زخمی شدند. همچنین منزل خانواده آل سالم در بیت لاهیا هدف قرار گرفت.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد، حملات صهیونیست‌ها به غزه منجر به نابودی محله‌های مسکونی و از بین رفتن کامل خانواده‌ها شده است. طی ۲۴ ساعت گذشته ده‌ها تن شهید و ۵۶۲ تن زخمی شده‌اند.

طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطین تعداد شهدا از هفتم اکتبر به ۲۸۳۷ نفر و تعداد زخمی‌ها به حدود ۱۲ هزار تن رسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین گفت، بخش‌هایی از بیمارستان‌ اروپایی غزه، بیمارستان صحرایی امارات در حملات صهیونیست‌ها ویران شدند. این پس از آن بود صهیونیست‌ها هشدار داده بودند این بیمارستان‌ها تخلیه شوند.

همچنین این وزارتخانه افزود: تعداد زیاد شهیدان و زخمی‌ها کودکان هستند که به بیمارستان ابو یوسف النجار منتقل شدند.

توقف پروازهای فرودگاه بن‌گوریون در پی حملات موشکی به تل‌آویو

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که هواپیماهای اشغالگر دو حمله به خانه‌های مجاور بیمارستان ابویوسف النجار در رفح در جنوب نوار غزه انجام دادند.

وزارت داخلی در غزه اعلام کرد، در نتیجه بمباران خانه زعرب در رفح در جنوب نوار غزه ده‌ها شهید به بیمارستان منتقل شدند.

خبرنگار المیادین در این باره گفت، تاکنون اجساد ۱۰ کودک فلسطینی در نتیجه حملات صهیونیست‌ها از رفح بیرون آورده شده است. در عین حال در حمله دیگری به منزل زوروف در رفح ۲۸ تن شهید و ده‌ها تن زخمی شدند. صهیونیست‌ها به یکی از منازل در خان یونس نیز حمله هوایی کردند.

خبرنگار المیادین افزود: در نتیجه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به رفح و خان یونس در جنوب غزه ۷۱ نفر شهید و ده‌ها تن زخمی شدند. بیش از شش نفر در حمله رژیم صهیونیستی به محله اروپایی در جنوب شرقی خان یونس شهید شدند.

به گفته خبرنگار الجزیره، این موج حملات صهیونیست‌ها سه منزل در خان یونس را هدف گرفته بود. نیروهای امداد و آتش‌نشانان در حال بیرون کشیدن اجساد از زیر آوار هستند.

توقف پروازهای فرودگاه بن‌گوریون در پی حملات موشکی به تل‌آویو

طبق گزارش این خبرنگار،‌ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین منزلی در اطراف بیمارستان الکویتی در رفح را بمباران کردند.

طبق گزارش این رسانه، در حملات شدید صهیونیست‌ها بانک‌ها، موسسات دولتی و محله‌های مسکونی همچنان آماج حملات هستند.

همچنین طبق گزارش المیادین، بخش شرقی استان مرکزی غزه و شرق جبالیا در شمال غزه صبح روز سه شنبه هدف حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

در دیر البلح نیز در جریان حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی هفت تن شهید و بیش از ۲۰ تن زخمی شدند. این حمله علیه خانه خانواده الزراعی روی داد. همچنین در حمله دیگر به منزل خانواده مدنی در خان یونس ۱۵ تن شهید و در حمله به منزل الجعبری در همین منطقه ۲۱ تن شهید و ده‌ها تن زخمی شدند.

در بمباران شب گذشته رژیم صهیونیستی نیز که خانه‌ای در دیرالبلح در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد، سه کودک شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

هواپیماهای جنگی همچنین خانه‌ای در اردوگاه الشاطی در غرب شهر غزه را بمباران کردند.

توقف پروازهای فرودگاه بن‌گوریون در پی حملات موشکی به تل‌آویو

۳۷۱ مورد کشتار توسط دشمن صهیونیستی در غزه تاکنون

دفتر رسانه‌ دولتی در غزه اعلام کرد که دشمن صهیونیست از ابتدای تجاوز به نوار غزه تاکنون ۳۷۱ مورد قتل عام علیه خانواده‌های فلسطینی انجام داده و منازل آنها را بالای سر ساکنان آنها بمباران و ویران کرده است که منجر به شهادت ۱۹۸۱ شهید شده که اکثر آنها کودک و زن بودند.

این دفتر توضیح داد که تعداد شهدای این قتل عام از سه شهید با کمترین تعداد، مانند شهدای خانواده‌های رضوان، ابوالریش و علوان تا ۴۲ شهید در قتلگاه خانواده النجار متغیر بوده است.

این دفتر خاطرنشان کرد که در مورد برخی از این خانواده‌ها اسامی کل خانواده از ثبت احوال پاک شده است، نظیر آنچه درباره خانواده‌های شهاب، النجار، القرانیه، نوفل و الدالو اتفاق افتاد.

این دفتر بیان کرد: این تعداد زیاد کشتار در این مدت کوتاه، میزان وحشیگری و جنایت دشمن صهیونیست و شدت بمباران تمام محله‌های مسکونی را نشان می‌دهد و همچنین بیانگر میزان رفتار بد جامعه جهانی در این زمینه است که  در برابر این قتل عام غیرنظامیان بی‌دفاع و بی‌گناه سکوت کرده‌اند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه درباره جنایات صهیونیست‌ها گفت، آمار خسارات این حمله در روز یازدهم خود فرار از تمام خسارات در طول تمام جنگ‌های صهیونیست‌ها علیه ملت‌ ما بوده است.

توقف پروازهای فرودگاه بن‌گوریون در پی حملات موشکی به تل‌آویو

بمباران گذرگاه رفح همزمان با حضور یکی از فرماندهان ارشد ارتش مصر در این گذرگاه

تصاویر منتشر شده توسط بنیاد حقوق بشر سینا، اثرات بمباران رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد که گذرگاه زمینی رفح بین مصر و نوار غزه را هدف قرار داد.

این سازمان اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه برای چهارمین بار از زمان آغاز جنگ، گذرگاه رفح را بمباران کردند. به طوریکه آخرین حمله هوایی دیوار سیمانی را که ارتش مصر اخیرا درست مقابل دروازه گذرگاه مصر ساخته بود و در داخل مرز مصر قرار دارد، هدف قرار داد. این اتفاق همزمان با بازدید دومین فرمانده میدانی ارتش مصر و وزیر بهداشت مصر از گذرگاه رفح رخ داد.

یک منبع امنیتی به خبرنگار RT در مصر گفت که هواپیماهای صهیونیست میدان گذرگاه رفح را بمباران کردند و سمت فلسطینی گذرگاه را با حداقل یک موشک هدف قرار دادند.

پیش از این، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی جاده‌های منتهی به گذرگاه رفح را بمباران کردند، این همزمان با اخباری مبنی بر بازگشایی این گذرگاه طی امروز برای رساندن کمک‌های بشردوستانه و خارج کردن خارجی‌ها از این گذرگاه بود.

این در حالی است که درخواست رژیم صهیونیستی از فلسطینی‌ها برای ترک شهر غزه و حرکت به سمت جنوب، نگرانی‌هایی را در مصر برانگیخت و مصر آن را تلاشی برای آواره کردن صدها هزار فلسطینی به مصر دانست.

توقف پروازهای فرودگاه بن‌گوریون در پی حملات موشکی به تل‌آویو

توقف پروازهای فرودگاه بن‌گوریون در پی حملات موشکی به تل‌آویو

توقف پروازهای فرودگاه بن‌گوریون در پی حملات موشکی به تل‌آویو

به صدا درآمدن آژیرهای خطر در غلاف غزه

آژیر خطر دوباره در مناطق هم مرز با نوار غزه موسوم به غلاف غزه پس از ساعت‌ها آرامش به صدا درآمد.

طبق گزارش خبرنگار الجزیره، صدای آژیرهای خطر در نقب غربی، پایگاه تسئیلیم در بئر السبع و ناحل عوز به صدا درآمدند.

گردان‌های القسام گفت: پایگاه تیسئیلیم را با موجی از موشک‌ها هدف قرار دادیم.

از سوی دیگر منابع عبری گفتند، درگیری‌های شدیدی بین نیروهای مقاومت و نیروهای دشمن در پایگاه زیکیم در غلاف غزه درگرفت.

رسانه‌های عبری افزودند: شهر عسقلان تبدیل به شهر ارواح شده است. همچنین آژیرهای خطر در بئر السبع در نقب به صدا درآمدند.

توقف پروازهای فرودگاه بن‌گوریون در پی حملات موشکی به تل‌آویو

هشدار صلیب سرخ در غزه درباره تجمع اجساد و خطر علیه سیستم بهداشتی

سخنگوی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در غزه به الجزیره گفت که وضعیت در همه بخش‌ها در لبه پرتگاه قرار دارد. خواستار اجازه ورود کمک‌ها بدون ارتباط آن با هیچ موضوع دیگری هستیم.

وی تصریح کرد: این میزان تلفات از سال ۱۹۶۷ تاکنون بی‌سابقه بوده و انباشته شدن اجساد قربانیان و خطری قریب الوقوع برای سیستم بهداشتی وجود دارد.

هلال احمر مصر نیز اعلام کرد که کاروان‌های کمک رسانی از العریش به سمت گذرگاه مرزی رفح بین مصر و غزه در حال حرکت هستند.

شهادت ۱۵ خبرنگار از ابتدای تجاوز به غزه

شب گذشته در بمباران رژیم صهیونیستی که منازل آنها را در غزه هدف قرار داد، دو خبرنگار فلسطینی به همراه خانواده‌هایشان به شهادت رسیدند و تعداد خبرنگاران شهید شده توسط دشمن در تجاوز به غزه به ۱۵ نفر رسید.

منابع فلسطینی گزارش دادند که محمد بعلوشه خبرنگار شبکه فلسطین امروز در بمباران شب گذشته در محله الصفطاوی در شمال نوار غزه به شهادت رسید.

شبکه ماهواره‌ای الاقصی همچنین شهادت عصام بهار را تسلیت گفت. این خبرنگار شب گذشته بر اثر بمباران منزلش در غزه توسط دشمن صهیونیستی به شهادت رسید.

توقف پروازهای فرودگاه بن‌گوریون در پی حملات موشکی به تل‌آویو

ارتش رژیم صهیونیستی با جدیدترین کشتی‌های خود غزه را بمباران می‌کند

از سوی دیگر، رسانه‌های عبری گزارش دادند که جدیدترین کشتی‌های موشکی Saar ۶ (ساعر ۶) ارتش رژیم صهیونیستی (که یکی از آنها «آحی عوز» و دومی «آحی ماگن» نام دارد) در بمباران نوار محاصره شده غزه شرکت داشتند.

بر اساس آنچه رسانه‌های عبری مدعی هستند، این کشتی‌ها یک مرکز تولید تسلیحات، یک منطقه مسکونی و یک نقطه رصد متعلق به نیروی دریایی حماس را هدف قرار دادند.

حمله اشغالگران به بیش از ۲۰۰ پایگاه در سراسر غزه

در این راستا، ارتش اشغالگر گفته است، شب گذشته بیش از ۲۰۰ مقر نظامی حماس را سراسر غزه هدف قرار داده است.

توقف پروازهای فرودگاه بن‌گوریون در پی حملات موشکی به تل‌آویو

 یدیعوت آحارونوت: در جریان سفر بایدن عملیات زمینی انجام نخواهد گرفت

رسانه‌های عبری نیز اعلام کردند، افراد اسیر شده در غزه بسیار بیشتر از آماری است که در ابتدا اعلام شده است. براساس گزارش این رسانه‌ها، ۱۵۰ مفقودی زنده هستند، اما داده‌های اطلاعاتی حاکی است که بیش از ۲۰۰ اسیر نزد حماس هستند.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد تعداد مجروحان از آغاز جنگ به ۴۲۲۹ نفر رسیده است که حال ۸۲ نفر از آنها وخیم است.

رادیو رسمی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سازمان زندان‌ها ۱۰۸ زندانی غزه را در اختیار دارد و خواستار تدابیر شدیدتر علیه آنها در داخل زندان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha