• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402080201411
  • خبرنگار : 71610

سیاستمدار انگلیسی: لندن به ویران شدن غزه به دست اسرائیل چراغ سبز نشان داده‌

سیاستمدار انگلیسی: لندن به ویران شدن غزه به دست اسرائیل چراغ سبز نشان داده‌

رهبر سابق حزب کارگر انگلیس در سخنانی به شدت از سیاستمداران کشورش انتقاد کرده و گفت که آنها به رژیم صهیونیستی چراغ سبز نشان می‌دهند تا نوار غزه را ویران کند.

به گزارش ایسنا، جرمی کوربین، رهبر سابق حزب کارگر انگلیس با حضور در میان تظاهرکنندگان در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره در این باره تاکید کرد: در شرایطی که نیاز به صداهایی بیشتر و درخواست برای توقف تشدید تنش‌ها و برقراری صلح وجود دارد، اما رهبران سیاسی ما برای نابودی نوار غزه چراغ سبز نشان می‌دهند.

رهبر سابق حزب کارگر انگلیس افزود: حملاتی که علیه غیرنظامیان در اسرائیل انجام می‌شود کاملاً تأسف‌آور است، اما این اتفاق، کشتار بی‌رویه فلسطینی‌ها را توجیه نمی‌کند.

کوربین از سیاستمداران انگلیسی انتقاد کرده و گفت: برای آنها دشوار است که با اصل حق زندگی برابر برای همه، صرف‌نظر از ملیت و نژاد آنها موافقت کنند.

وی همچنین انتقادات شدیدی را به سوئلا براورمن، وزیر کشور انگلیس به دلیل درخواست‌های مکرر برای ممنوع کردن حمل پرچم فلسطین در این کشور وارد کرد.

کوربین در این باره تاکید کرد: وزیر کشور قبلاً حقوق دموکراتیک شهروندان انگلیس را از طریق قانون نظم عمومی که به پلیس قدرت بی‌سابقه‌ای برای سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز می‌دهد، محدود کرده و تهدید معترضان صلح‌جو جنبه دیگری از این سیاست ضد دموکراسی است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش جامعه بین‌المللی را مسئول متوقف نشدن تنش‌ دانست و تصریح کرد: وضعیت فاجعه‌بار است و اولویت باید آتش‌بس فوری، آزادی اسرای اسرائیلی در نوار غزه و پایان دادن به محاصره تحمیلی غزه باشد.

کوربین از همه طرف‌ها خواست شجاعت لازم را داشته باشند و این مسئله را بپذیرند که اشغال دائمی سرزمین فلسطین ریشه‌های زیربنایی این چرخه غم‌انگیز خشونت است.

وی گفت: علاوه بر محاصره غزه، بیش از ۱۴۰ شهرک رسمی در کرانه باختری وجود دارد و این واقعیتی است که سازمان عفو ​​بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر و سازمان ملل متحد آن را تشکیل‌دهنده رژیم آپارتاید توصیف کرده‌اند.

کوربین تنها راه دستیابی به یک صلح عادلانه و پایدار را پایان دادن به اشغالگری دانست و افزود: تا زمانی که این امر محقق نشود، ما به سوگواری غم‌انگیز کشته شدن اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها ادامه خواهیم داد.

رهبر سابق حزب کارگر انگلیس کمبود کمک و ورود قطره‌چکانی کمک‌ها به نوار غزه را محکوم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha