• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403032012889
  • خبرنگار : 71516

جرمی کوربین: اولویت، توقف فوری جنگ در غزه است

جرمی کوربین: اولویت، توقف فوری جنگ در غزه است

رئیس پیشین حزب کارگر انگلیس ضمن تاکید بر اینکه اولویت توقف فوری جنگ و محاصره غزه است، گفت خیزش دانشجویی در حمایت از غزه در دانشگاه‌های انگلیس بی‌سابقه است.

به گزارش ایسنا، سیاستمداران برجسته حزب کارگر انگلیس بعد از استعفایشان به دلیل مواضع رهبری این حزب نسبت به جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، قصد دارند در انتخابات پارلمانی چهارم ژوئیه به عنوان نامزدهای مستقل شرکت کنند. به نظر می‌رسد که حضور نامزدهای مستقل به عنوان جایگزین لیست‌های قدیمی احزاب توازن‌های سیاسی را که در سایه نتایج انتخابات آتی به وجود خواهد آمد، تغییر خواهد داد.

«جرمی کوربین» رئیس پیشین حزب کارگر انگلیس یکی از مهم‌ترین سیاستمداران حامی مسئله فلسطین در انگلیس و از مهم‌ترین نامزدهای مستقل انتخابات پارلمانی آتی این کشور است. وی به دلیل حمایت از فلسطین از سوی رقبای سیاسی به «یهودستیزی» متهم شده است.

جرمی کوربین در مصاحبه با الجزیره درباره شرکت در انتخابات آتی انگلیس به عنوان نامزد مستقل گفت: در این انتخابات نامزد شده‌ام تا برای جامعه من یک صدای مستقل در پارلمان وجود داشته باشد که مدافع آنها و ارزش‌هایشان درباره برابری، دموکراسی و صلح باشد. ما با واکنش بسیار خوبی از سوی این مردم از تمام رویکردها، ادیان و دوره‌های سنی مختلف برخوردار شدیم به این دلیل که کمپین ما بر مسائل اساسی که ساکنان حوزه انتخاباتی من با آن مواجه هستند، متمرکز است. مسائلی مثل فقر کودکان، افزایش اجاره بها، خصوصی‌سازی خدمات پزشکی و افزایش پدیده نژادپرستی در جامعه ما.

وی افزود: طی انتخابات آتی تعداد زیادی از نامزدهای سوسیال، حزب سبز و افراد مستقل شرکت می‌کنند و محبوبیت آنها چشمگیر است و احتمال اینکه مردم به آنها رای بدهند زیاد است و این نشان‌دهنده ناامیدی بسیاری از مردم از ایجاد جایگزین سیاسی واقعی برای حزب محافظه‌کار است. به نظر می‌رسد که ما با دوره این حزب که ۱۴ سال حکومت کرده بدون اینکه راهکارهای واقعی را برای فقر و نابرابری ارائه کند و به حمایت از جنگ‌های هولناک ادامه داده است، خداحافظی خواهیم کرد. به نظر من مردم انگلیس به اظهارات سیاسی جدید و معتبری نیاز دارند که به آنها این امید را بدهد که کودکانمان آینده‌ای بهتر با جهانی سالم‌تر خواهند داشت.

کوربین درباره اینکه آیا جنگ غزه نقش محوری در انتخاب رای‌دهندگان انگلیسی خواهد داشت یا خیر گفت: شهروندان حوزه انتخاباتی من از کشته شدن بی‌گناهان در غزه بسیار ناخرسند هستند. میلیون‌ها تن از این مردم از تمام ادیان خواهان آتش‌بس هستند، اما طبقه سیاسی و تصمیم‌گیرندگان کشور آنها را نادیده می‌گیرند. من و بسیاری دیگر از شکست ۲ حزب محافظه‌کار یا کارگر در دفاع از قوانین بین‌المللی و نادیده گرفتن فلسطینی‌ها احساس خشم و ناراحتی داریم. در دوره انتخابات برخی از سیاستمداران عقب‌نشینی کردند چرا که نگران عواقب انتخاباتی مواضع سیاسی خود هستند. این سیاستمداران اگر وجدان سیاسی و اخلاقی داشتند برای ۳۵ هزار فلسطینی که به شهادت رسیده یا آن‌هایی که در گرسنگی به سر می‌برند یا زیر آوارها دفن شده‌اند، ناراحت می‌شدند، اما به دلیل ترس اخلاقی و سیاسی آنها هیچ کاری نکردند.

وی در پاسخ به اینکه در صورت پیروزی در انتخابات آینده درباره پرونده فلسطین چه کاری خواهد کرد، گفت: من و بسیاری دیگر به تظاهرات در حمایت از غزه و درخواست برای توقف جنگ ادامه خواهیم داد چرا که افرادی هستند که هر لحظه جان خود را از دست می‌دهند و ما نمی‌توانیم کاری انجام ندهیم. من به عنوان یک نماینده مستقل در پارلمان درخواست توقف صادرات سلاح به اسرائیل را خواهم کرد. من همان کاری را می‌کنم که همیشه کرده‌ام و آن دفاع از تحقق صلح عادلانه و دائم با پایان اشغال فلسطین است.

کوربین درباره خیزش دانشجویی در حمایت از غزه هم گفت: به نظر من خیزش دانشجویی در دانشگاه‌های انگلیس بی‌سابقه بود. دانشجویان در دانشگاه‌های انگلیس همبستگی جسورانه و قابل تحسینی را با مردم نوار غزه داشتند. مدیران دانشگاه‌ها نیز باید با دانشجویان همسو باشند و خواسته‌هایشان را برآورده کنند و از این پدیده مسالمت‌آمیز بی‌نظیر دانشجویان درس بگیرند و به افکار عمومی انگلیس توجه کنند که توقف فوری و کامل جنگ در غزه را تایید می‌کنند. ما باید به حمایت از جنبش مسالمت‌آمیز دانشجویی در انگلیس و سراسر جهان که می‌تواند منجر به تغییر روش سیاستمداران با مسأله فلسطین شود، ادامه بدهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha