• چهارشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۷:۴۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402080302649
  • خبرنگار : 50154

سخنران حرم حضرت معصومه در مراسم تعویض پرچم حرم حرت معصومه(س):

حضرت معصومه(س) دارای مقام ولایی و تکوینی است

حضرت معصومه(س) دارای مقام ولایی و تکوینی است

ایسنا/قم سخنران حرم حضرت معصومه(س) گفت: جد بزرگوار حضرت معصومه(س)، یعنی امام صادق(ع) قبل از تولد پدرش موسی بن جعفر(ع) وعده آمدن او را داده اند و این بانوی گرانقدر را دارای مقام ولایی و تکوینی دانسته اند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی، امروز چهارشنبه ۳آبان ۱۴۰۲ در مراسم تعویض پرچم حرم حرت معصومه(س)، عنوان کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) در رابطه با دختر خود حضرت زهرا(س) فرمودند "فداها ابوها" مشابه این کلمات از زبان امام موسی بن جعفر(ع) برای حضرت معصومه(س) نیز بیان شده است.

وی افزود: در آستانه شهادت شخصیتی قرار گرفته ایم که جد بزرگوارش امام صادق(ع) قبل از تولد پدرش موسی بن جعفر(ع) وعده آمدن او را داده اند و این بانوی گرانقدر را دارای مقام ولایی و تکوینی دانسته اند، همچنین امام صادق(ع) در رابطه با حضرت معصومه(س) فرمودند "هرکس حضرت معصومه(س) را با معرفت زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود. "

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: امامی که خود ملجا و پناه است، در رابطه با حضرت معصومه(س) گفته اند هرکس او را در قم زیارت کند همانند کسی است که مرا زیارت کرده است.

مومنی با بیان اینکه توسل به حضرت معصومه(س) توسط سه امام معصوم توصیه شده است، گفت: امام جواد(ع) در رابطه با عمه‌ی خود حضرت معصومه(س) فرمودند "من زارها وجبت له الجنه"؛ همچنین حرم مطهر بانوی کرامت حرم دختر امام، خواهر و عمه‌ی امام است.

وی با تاکید براینکه حرم حضرت معصومه(س)، محلی است که یکی از در های بهشت از اینجا باز می شود، گفت: طبق روایات، بهشت ۸ در دارد که یکی از آن ها برای اهل قم است، زائران و مجاورین حضرت معصومه(س) در جایی قدم گذاشته اند که در رابطه با آن گفته شده است" قم شهر ما و شهر شیعیان ماست" این کلمات همگی از لسان معصوم گفته شده است.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: همچنین در رابطه با شهر قم در روایات آمده است که " به قم، قم اطلاق می‌شود چراکه اهل قم زمانی که امام زمان(ع) ظهور می‌کنند، کنار او  قیام کرده و استقامت می‌کنند، همچنین در خصوص این شهر مقدس گفته شده است که "قم جایگاه و ماوای فاطمیین است".

مومنی با بیان اینکه قم، عُش آل محمد است، گفت: در روایت آمده است که " خدا حرمی دارد در مکه، رسول الله(ص) حرمی دارد مدینه، امیرالمومنین(ع) حرمی دارد کوفه و اما برای ما اهل بیت(س) حرمی است که قم باشد".

وی در پایان ضمن از مردم مظلوم فلسطین نیز یاد کرد و گفت: امیدواریم به حق حضرت معصومه(س) هرچه زودتر شاهد نابودی رژیم اسرائیل باشیم و خداوند نصرت و توفیق خود را بر مردم مظلوم فلسطین نازل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha