• شنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402091107465
  • خبرنگار : 50037

تولید ۲ میلیون اصله نهال در استان همدان

تولید ۲ میلیون اصله نهال در استان همدان

ایسنا/همدان رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از تولید دو میلیون اصله نهال در این استان خبر داد.

سیدمحمدامین مشعریان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سهمیه استان همدان در طرح مردمی «کاشت یک میلیارد درخت» تولید و کاشت ۱۲ میلیون اصله نهال طی چهار سال بوده که باید در این رابطه در استان همدان سالیانه سه میلیون اصله نهال تولید کنیم.

وی با بیان اینکه از این تعداد سهمیه در نظر گرفته شده برای استان همدان تاکنون تولید دو میلیون اصله نهال، مربوط به سال اول محقق شده است، افزود: مابقی این سهمیه را نیز در قالب پویش بذرکاری در سطح استان اجرا خواهیم کرد.

مشعریان ادامه داد: به منظور محقق کردن سهمیه ۱۲ میلیون اصله نهال پیش‌بینی شده برای استان همدان در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در حال حاضر نهالستان دولتی ملایر در حال تولید نهال بوده ضمن اینکه در قالب مسئولیت اجتماعی و تفاهم‌نامه‌ای که منعقد کرده‌ایم، این نهال‌ها در حال تولید است.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه شهید مفتح یکی از جاهایی است که همکاری بسیار خوبی در تولید نهال در پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت دارد، اضافه کرد: تاکنون پایگاه شهید نوژه و نیروگاه مفتح در سطح استان همدان در پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت در بحث مشارکت از همکاری ارزنده‌ای برخوردار بوده‌اند.

مشعریان یادآور شد: در زمینه کاشت نهال نیز تفاهم‌نامه‌های بسیاری با شهرداری نهاوند و نیروگاه شهید مفتح و شهرداری تمامی شهرها، بسیج سازندگی توسط منابع طبیعی و آبخیزداری منعقد شده و برای کاشت نهال این نهادها هم عرصه معرفی کرده‌اند و هم در پویش مشارکت دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پویش سراسری نهالکاری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سالروز شهادت سردار جنگل، میرزا کوچک‌خان جنگلی همزمان با سراسر کشور در استان همدان نیز برگزار شد، تصریح کرد: در این پویش به یاد میرزا کوچک‌خان جنگلی و به یاد ۸۰۰۰ شهید استان همدان تعداد ۸۰۰۱ اصله نهال با حضور همیاران طبیعت، دستگاه‌های اجرایی، بسیج سازندگی، دانش‌آموزان و سازمان‌های مردم‌نهاد کاشته شد.

مشعریان اضافه کرد: هر یک از شهرستان‌های استان همدان نیز با توجه به جانمایی‌هایی که برای کاشت نهال درنظر گرفته و نسبت به آماده‌سازی آن اقدام کرده بودند، با توجه به مصوبه کمیته فنی این شهرستان‌ها هم در این پویش نهالکاری خود را انجام دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha