• شنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402091812444
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مطرح کرد

ضرورت تدوین پیوست داوطلبی برای فعالیت‌های هلال احمر مازندران

ضرورت تدوین پیوست داوطلبی برای فعالیت‌های هلال احمر مازندران

ایسنا/مازندران مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: از آنجاکه خدمات حوزه‌های جمعیت هلال احمر متاثر از ماهیت داوطلبی است لذا پیوست داوطلبی به‌عنوان یک راهبرد باید برای همه فعالیت‌های این جمعیت تدوین شود و در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، غلامعلی فخاری امروز در همایش تجلیل از داوطلبان این جمعیت اظهار کرد: تجربه ثابت کرده است هر جا به‌صورت بهینه و درست توانستیم از مشارکت داوطلبان استفاده کنیم، خدمات پایدارتری به جوامع هدف ارائه کردیم.

وی افزود: با این وجود یکی از حلقه‌های مفقوده در این راستا، فقدان شبکه‌های داوطلبی است لذا باید به موازات ایجاد باشگاه امدادگران، شبکه‌های داوطلبی نیز ایجاد و توسعه یابد.

فخاری با بیان اینکه روح داوطلبی باید در تمامی حوزه‌های هلال‌احمر جاری باشد، گفت: برای تحقق این مهم، ایجاد شبکه‌های داوطلبی متشکل از لایه‌های مختلف جامعه باید به عنوان یک راهبرد در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، آینده جمعیت هلال احمر را منوط به توسعه خدمات داوطلبی دانست و خاطرنشان کرد: هلال احمر سازمانی غیردولتی است و باید تلاش شود تا حد ممکن اتکای این سازمان به بودجه و اعتبارات دولتی کاسته شود.

این مسئول افزود: افزایش سهم فعالیت‌های داوطلبی در فرایند خدمات جمعیت هلال احمر یک ضرورت حیاتی است زیرا هرچه سهم خدمات داوطلبی بر سهم خدمات متکی بر بودجه دولتی بیشتر باشد، اهداف هلال احمر در راستای ارائه خدمات پایدار به جوامع هدف و نیازمند با سهولت بیشتری محقق و میزان تاثیرگذاری آن نیز افزون‌تر می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: باید نیکوکاری، روح مهرورزی، صلح، نوع دوستی و خدمات بشردوستانه به عنوان ماهیت خدمات داوطلبی که اساس جمعیت هلال احمر مبتنی برآن است به درستی در جامعه ترویج شود که نقش شبکه‌های داوطلبی در تحقق این مهم بسیار با اهمیت و برجسته است.

به گفته فخاری، خدمات داوطلبانه نباید محدود به اقداماتی روتین و سنتی شود بلکه ترویج فرهنگ داوطلبی به عنوان استراتژی تاب آوری باید با رویکردهای جدید و مدرن همراه باشد تا پایداری آن افزایش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha