• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1402091913413
  • منبع : مطبوعات

وتوی انسانیت

وتوی انسانیت

در کنار تلفات و خسارات انسانی و مادی جنگ غزه، باید یکی از مهم‌ترین نتایج این نبرد را آشکار شدن ماهیت دروغین حقوق بشر آمریکایی قلمداد کرد. کشت و کشتار صهیونیست‌ها در غزه حالا دیگر دو ماهگی خود را پشت سر گذاشته و این در حالی است که آمریکای همیشه مدعی، جلو هرحرکتی برای توقف جنایات اشغالگران را سد کرده‌است.

به گزارش ایسنا، در آخرین مورد، یانکی‌ها شامگاه گذشته قطعنامه پیشنهادی امارات متحده برای آتش‌بس در غزه را وتو کردند. ابوظبی پس از آن طرح خود را به شورای امنیت برد که آنتونیو گوترش، دبیرکل این نهاد با ابراز نگرانی از خطرات ادامه نبرد میان رژیم صهیونیستی و حماس و خطر تبدیل آن به جنگ منطقه‌ای، با فعال کردن ماده۹۹ منشور سازمان ملل خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد. اما در حالی که ۱۳عضو دیگر شورا با این قطعنامه موافق بودند و انگلیس هم به آن رأی ممتنع داده بود این بار هم همانند پنج قطعنامه پیشین، این روند با مخالفت ایالات متحده روبه‌رو شد.

حرکت اخیر رسوایی بزرگی برای واشنگتن به دنبال داشته و با انتقادهای گسترده و تندی مواجه شد. دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد ایالات متحده با این تصمیم در شورای امنیت، حکم اعدام هزاران فلسطینی را صادر کرد. «ژانگ جون» نماینده چین در این نهاد هم به‌شدت از سیاست مزدورانه و رویکرد دوگانه آمریکا درقبال غزه انتقاد کرد. برخی هم از این تصمیم به لحظه‌ مرگ انسانیت تعبیر کردند.

خودکشی اخلاقی آمریکا با اقدام اخیر در شورای امنیت

خالد قدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در ایران در گفت‌وگو با قدس درباره وتو اخیر آمریکا با محوریت آتش‌بس در غزه گفت: واشنگتن یکی از همپیمانان تل‌آویو در جنگ است و در دوماه اخیر هر گونه قطعنامه ضدصهیونیستی در سازمان ملل را با استفاده از حق وتو رد کرد؛ این به معنی مشارکت مستقیم آن‌ها در کشتار ملت فلسطین است.
وی تصریح کرد: مدیریت این جنگ به دست آمریکا بوده و تمام کشتار و ویرانی با چراغ سبز آمریکا صورت گرفته است. جنایت اسرائیلی‌ها با حمایت کاخ‌سفید، انجام نوعی نسل‌کشی مدرن در غزه بوده و حالا هم وتو قطعنامه آتش‌بس، خودکشی اخلاقی ایالات متحده محسوب می‌شود. براساس نظرسنجی انجام گرفته از سوی مرکز تحقیقات پیو، تنها حدود یک سوم آمریکایی‌ها، نوع واکنش و پاسخ دولت بایدن به جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی را تأیید می‌کنند.

قدومی ضمن اشاره به این نکته و با تأکید بر اینکه سیاست حمایت بی‌محابای واشنگتن از تل‌آویو بی‌تردید در وهله نخست برای خود آمریکایی‌ها پیامدهای زیادی خواهد داشت، گفت: بایدن امروز حاضر شده حتی برخلاف میل مردم آمریکا و منافع ملی این کشور از تل‌آویو حمایت کند. اما این مسئله رسوایی سیاسی برای آن‌ها دارد و در حوزه حقوق بشری هم به بی‌اعتباری آن‌ها خواهد انجامید.

او با اشاره به مانع‌تراشی‌های آمریکا در سازمان ملل و حمایت قاطع این کشور از اسرائیل، افزود: از آغاز تشکیل رژیم صهیونیستی (۸۰سال) تا امروز بیش از ۵۰مرتبه هرگونه قطعنامه ضدصهیونیستی در شورای امنیت توسط آمریکایی‌ها وتو شد، به‌طوری‌که از روز هفتم اکتبر، آغاز عملیات طوفان الاقصی مدیریت میدانی جنگ بر عهده واشنگتن بود.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به سه کشتار وسیع مردم غزه در دوماه اخیر پرداخت و گفت: وزیر خارجه آمریکا در سه مرحله حضور خود در سرزمین‌های اشغالی بزرگ‌ترین کشتار را در غزه به راه انداخت. در نخستین سفر وی به تل‌آویو قتل‌عام مردم در بیمارستان المعمدانی صورت گرفت و پس از آن، جنایت در مراکز درمانی الشفا، اندونزی و مدرسه الفاخوره در اردوگاه جبالیا اتفاق افتاد، امروز به‌طور مستقیم بلینکن و بایدن در اتاق جنگ رژیم صهیونیستی در تل‌آویو حضور دارند و جنگ فعلی میان فلسطین و اسرائیل نیست بلکه میان جهان اسلام و جهان استکبار و کفر است.

همه چیز غربی‌ها فدای صهیونیست‌ها

قدومی در پاسخ به این پرسش که چرا آمریکا خود را مأمن حقوق بشر در دنیا معرفی می‌کند ولی به دنبال حمایت از رژیم صهیونیستی است، گفت: متأسفانه امروز ایالات متحده به همراه چند کشور اروپایی ازجمله انگلیس و فرانسه، صلح، امنیت بین‌المللی و حقوق بشر را قربانی منافع رژیم صهیونیستی و جنایت‌های آنان در غزه کرده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به رویه ایالات متحده در حمایت از اشغالگران، آینده جنگ در غزه به چه سمتی خواهد رفت، افزود: ما امروز در مقطعی هستیم که کار دیپلماسی و سیاسی تمام شده است. عملیات طوفان‌الاقصی تا رسیدن به پیروزی نهایی ادامه خواهد داشت. امروز رهبران آمریکا بزرگ‌ترین اشتباه خود را در منطقه انجام داده‌اند و این جنگ منجر به افزایش تنفر مردم جهان و شناخت چهره دوگانه آمریکا در جهان شد. نابودی اسرائیل نه تنها خواست مردم فلسطین است بلکه مردم منطقه و کشورهای اسلامی نیز چنین خواسته‌ای دارند.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تصریح کرد: با پایان جنگ غزه، دیگر ملت فلسطین با صهیونیست‌ها به‌صورت مسالمت‌آمیز در غزه زندگی نخواهند کرد. تا امروز بیش از ۲۰هزار کودک و زن بی‌گناه در این جنگ به شهادت رسیده‌اند، فلسطین پیش از طوفان‌الاقصی با پس از آن قابل مقایسه نخواهد بود و نابودی رژیم صهیونیستی حتمی است.

شکست پروژه اختلاف‌افکنی در جبهه مقاومت

قدومی با اشاره به وحدت محور مقاومت در عملیات طوفان الاقصی گفت: تا پیش از عملیات، دشمن همواره به دنبال اختلاف میان شیعه و سنی بود، اما وحدت میدان‌های نبرد با اقدام نظامی نخستین متحد حماس، یعنی مقاومت اسلامی حزب‌الله در لبنان، عینیت یافت و مقاومت لبنان در کنار گروه‌های فلسطینی شروع به مبارزه با رژیم اشغالگر در جبهه شمالی کرد. امروز به دلیل فداکاری‌های نیروهای حزب‌الله بیش از ۲۰۰هزار شهرک‌نشین اسرائیلی مهاجرت کردند. به دنبال این عملیات، تحرکات دیگری نیز از سوی مقاومت اسلامی عراق و یمن شکل گرفت و منافع آمریکا را در منطقه هدف قرار دادند. امروز هیچ کشوری نمی‌تواند میان محور مقاومت جدایی بیندازد.

وی با اشاره به حمایت مردم یمن از غزه، اظهار کرد: وضعیت زندگی در یمن به مراتب بدتر از فلسطین است، اما این کشور با رشادت‌های جنبش انصارالله توانست شریان‌های حیاتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ هدف قرار دهد و تا امروز با قدرت بی‌نظیر منطقه‌ای خود، رژیم اسرائیل و حتی آمریکایی‌ها را به زانو دربیاورد. مردم غزه همواره به غیرت برادران شیعه خود در یمن افتخار می‌کنند.

او در پایان با زنده نگه داشتن یاد سیدالشهدای مقاومت در منطقه گفت: امروز بچه‌های حاج قاسم در محور مقاومت در برابر اسرائیل و جهان غرب و برخی از کشورهای عربی ایستاده‌اند. مقاومت فلسطین همواره راه حاج قاسم سلیمانی را ادامه داده و عملیات طوفان‌الاقصی تحقق‌ یکی از آرزوهای ایشان خواهد بود. هر پیشرفتی در مقاومت حماس و جهاد مرهون فداکاری‌های حاج قاسم است. جوانان فلسطینی که رژیم صهیونیستی را در غزه به زانو درآورده‌اند همان شاگردان مکتب حاج قاسم سلیمانی هستند که رفتار، کردار و گفتار خود را برمبنای رشادت‌های او قرار داده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha