• پنجشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402102820029
  • خبرنگار : 71475

پیام حزب‌الله عراق به انصارالله یمن در پی اقدام آمریکا

پیام حزب‌الله عراق به انصارالله یمن در پی اقدام آمریکا

در پی درج نام جنبش انصارالله یمن در فهرست «سازمان‌های تروریستی جهانی» از سوی آمریکا، دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق با ارسال نامه‌ای به رهبر این جنبش، حمایت خود را از انصارالله اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، «ابو حسین الحمیداوی» دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق در نامه‌ای به «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن تاکید کرد که این اقدام آمریکا «بهای طبیعی مواضع شریفی است که جنبش انصارالله در قبال مسائل امت و مستضعفان به ویژه مسئله بیت المقدس و فلسطین اتخاذ کرده است.

الحمیداوی در پیام روز چهارشنبه خود تاکید کرد که «با هرگونه حمله علیه انصارالله از سوی هر کشور یا نهادی بزرگ یا کوچک که صورت گیرد، به گونه‌ای برخورد خواهیم کرد که گویی تجاوز مستقیم به ماست و چالش‌ها هر از نوع و اندازه و از سوی هر حزبی که باشد ما را از این امر باز نخواهد داشت».

در این بیانیه آمده است: «خبر قرار گرفتن شما در فهرست تروریستی دشمنان خدا، رسولان و اولیای او، قاتلان کودکان و زنان، دزدان غذای مردم و صاحبان دل‌های مرده و سخت را با کمال افتخار دریافت کردیم».

پیشتر نیز «جعفر الحسینی» سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق، در مصاحبه‌ای اختصاصی با المیادین تاکید کرده بود که هرگونه تجاوز علیه یمن «تمام محاسبات و ملاحظات را کنار می‌گذارد» یعنی «همه گزینه‌ها را دربرابر ما باز خواهد گذاشت و مقاومت اسلامی در عراق پاسخ‌هایی را به همراه خواهد داشت».

همچنین گروه‌های مقاومت فلسطین شامگاه چهارشنبه اقدام آمریکا درباره درج مجدد نام جنبش انصارالله یمن در لیست سازمان‌های تروریستی را با شدیدترین عبارات محکوم کردند.

شورای عالی سیاسی یمن نیز به نوبه خود تاکید کرد که طبقه‌بندی انصارالله در فهرست تروریستی  آمریکایی‌ها بیانگر پافشاری واشنگتن بر تداوم حمایت از رژیم اشغالگر اسرائیل در جنگ وحشیانه‌اش است. فهرست تروریستی آمریکا دیگر هیچ اثری ندارد، زیرا یمن نقاط قوتی دارد که این فهرست را بی‌اثر می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۸ ۱۲:۴۰

اتحاد و متحد بودن قدرت را دو چندان جلوه داده و هراس را در دل قلدورهای جهان زنده و متوجه به عملکردشان را هم چند برابر تاخودشناسی را در تفکر معیوب خود بع فعالیت وا دارند لذا گور کنی بدخواهان اسلام برای خودشان نزدیک است مرحبا به مقاومت