• شنبه / ۳۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402103021392
  • خبرنگار : 50441

توسط مدیران شهری منطقه مطرح شد؛

آغاز محرومیت‌زدایی از منطقه 9 شیراز/ جذب گردشگر فرامنطقه‌ای در دستور کار است

آغاز محرومیت‌زدایی از منطقه 9 شیراز/ جذب گردشگر فرامنطقه‌ای در دستور کار است

ایسنا/فارس مدیران شهری منطقه ۹ شیراز از اقدامات جدی برای رفع محرومیت‌زدایی در منطقه تا رسیدن به یک ظرفیت مناسب گردشگری خبر می‌دهند.

منطقه۹ شیراز از مناطق حاشیه‌نشین شهر شیراز است که با بیش از ۱۱۲ هزارنفر جمعیت، در جنوب این شهر قرار دارد. منطقه‌ای به وسعت ۲۵۰۰ هکتار که جزو مناطق کمتر برخوردار شهر محسوب می‌شود.

اما به گفته مسئولان این منطقه در بخش مدیریت شهری اقداماتی آغاز شده است که نه تنها سرعت در محرومیت‌زدایی را افزایش دهد،‌ بلکه در دراز مدت آن را در زمره اهداف گردشگری برای مردمی غیر از ساکنین این منطقه تبدیل کند.

در راستای تبیین همین اهداف و از سلسه برنامه‌های «روایت امید» نشستی در روز شنبه، ۳۰ دی‌ماه در شهرداری شیراز برگزار شد.

در این نشست، شهردار منطقه ۹ شهر شیراز و عضو ناظر شورای اسلامی شهر بر این منطقه، به بیان عملکرد دست اندرکاران این حوزه طی یک سال گذشته پرداخته و برنامه‌های آتی،‌ به‌خصوص برنامه‌های مربوط به افتتاح یا کلنگ‌زنی پروژه‌های ریز و درشت منطقه ۹ را ارائه کردند.

شهردار منطقه ۹ شیراز ضمن تشکر از شهردار پیشین این منطقه و همکارانش که بخش زیادی از اقدامات انجام شده مرهون زحمات ایشان است،‌ از افتتاح ۲۲ پروژه در دهه فجر به ارزش ۱۸۱۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: این رقم،‌ فقط به بخش عمرانی کار مربوط می‌شود،‌ اما برای بعضی پروژه‌ها هزینه زیادی هم بابت تملک اراضی توسط شهرداری انجام شده است.

عبدالصالح رستم‌زاده با بیان اینکه منطقه ۹ یک منطقه در حال توسعه است که شهرک‌های آن عمدتا قدمتی کمتر از ۲۰ سال دارند،‌ اظهار کرد: بسیاری از نقاط این منطقه،‌ یا فاقد معابری مثل پیاده‌رو بوده‌اند و یا پیاده‌روهای مناسبی نداشته‌اند و یک کار جهادی که در منطقه انجام شده است، ‌احداث یا مناسب‌سازی ۱۲۸ هزار متر مربع پیاده‌رو در سطح منطقه بوده است.

وی همچنین از احداث ۴ بوستان در این منطقه خبر داد و گفت: بوستان‌های احمدآباد به ارزش ۲۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، گیتی فروز به ارزش ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان،‌ صداقت به ارزش ۲۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و ‌ادیب به ارزش ۸۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در دهه فجر افتتاح خواهند شد.

 احداث بلوارهای جدید مورد تقاضای مردم و لوله‌گذاری جهت دفع آب‌های سطحی و ایمن‌سازی معابر،‌ دیگر اقداماتی است که توسط شهرداری منطقه ۹ انجام شده و در دهه فجر از آنها به‌طور رسمی رونمایی خواهد شد.

رستم‌زاده در ادامه از رودخانه «چنار راهدار» به عنوان یک ظرفیت مناسب در منطقه ۹ یاد کرد و گفت: در نظر داریم که در مساحتی ۲۴۰ هکتاری، ‌فضایی در مقیاس شهری و حتی فراشهری برای سالیان آینده به وجود بیاوریم.

شهردار منطقه ۹ همچنین از احداث زمین چمن مصنوعی در شهرک سامان با ارزش ۳۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: احداث زمین‌ها و سالن‌های ورزشی به طور جدی در برنامه شهرداری این منطقه قرار دارد و در همین راستا چند پروژه در دهه فجر کلنگ‌زنی خواهند شد.

پروژه‌هایی چون پارک علوم و فنون،‌ بوستان رضوان،‌بوستان مادر و کودک،‌ سالن ورزشی شهرک امام حسین(ع) و پایگاه‌های ستاد بحران، از جمله مواردی هستند که به گفته شهردار منطقه ۹ در دهه فجر کلنگ‌زنی خواهند شد.

رستم‌زاده مجموع عملیات‌های عمرانی و خدمات شهری در سطح منطقه ۹ را ۵۷۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: این هزینه‌ها بدون در نظر گرفتن مبلغی است که برای تملک اراضی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۲ میزان ۳۰۰ میلیاردتومان بودجه برای منطقه ۹ پیش بینی شده بود که در عمل بودجه‌ای فراتر از این محقق شده است،‌ در خصوص بودجه سال ۱۴۰۳ این منطقه اظهار کرد: با نگاه مثبت شهردار شیراز،‌ یکی از بیشترین افزایش بودجه‌ها در سال آینده به منطقه ۹ اختصاص خواهد داشت.

شهردار منطقه ۹ اقدامات این شهرداری را به سه حوزه تقسیم بندی کرد و گفت: علاوه بر عملیات‌های عمرانی که طبق روال همیشگی در تمامی مناطق در حال انجام است، اقداماتی هم در جهت جذب گردشگر فرامنطقه‌ای نیز در دستور کار جدی قرار دارد. ضمن اینکه بحثی تحت عنوان «محله‌شناسی» در دستور کار ما قرار دارد که طی آن،‌ بازدیدهای مداومی را به همراه ناظر شورا از محله‌های مختلف منطقه انجام می‌دهیم تا از مشکلات و ظرفیت‌های هر یک از آنها آگاه شویم.

رستم‌زاده در پایان،‌ تکمیل شبکه آب‌رسانی فضای سبز و حل مشکل روشنایی بوستان‌های منطقه ۹ را دو اقدام مهم شهرداری منطقه ۹ برشمرد.

آغاز محرومیت‌زدایی از منطقه 9 شیراز/ جذب گردشگر فرامنطقه‌ای در دستور کار است

هم چنین عضو ناظر شورای اسلامی شهر شیراز بر منطقه ۹ شهرداری با بیان اینکه این منطقه از مناطق پرجمعیتی است که نیاز به افزایش و توسعه زیرساخت‌های رفاهی دارد،‌ گفت: برای بهبود کیفیت زندگی مردم منطقه، از سال ۱۴۰۰ اقدامات خوبی توسط شهردار وقت منطقه انجام شد و از سال ۱۴۰۲ با روی کارآمدن شهردار جدید نیز دیدگاه وسیعی با تفکر و تجربه مبتنی بر جذب سرمایه‌گذار شکل گرفته است که جای امیدواری زیادی دارد.

سیده مریم حسینی افزود: منطقه ۹ یک منطقه کاملا روبه رشد و توسعه است و اقدامات مهمی هم در این زمینه در راستای محرومیت زدایی انجام می‌شود.

حسینی از پروژه‌های محرومیت‌زدایی در محله‌هایی چون مهدی‌آباد،‌ احمدآباد و شهرک رضوان خبر داد و گفت: در زمینه رفع محرومیت زدایی با یک مشکل جدی مواجه هستیم و آن مسائل زیرساختی مثل برق است که لازم است دستگاه‌های مختلف جهت رفع آن پای کار بیایند.

به گزارش ایسنا،‌ منطقه ۹ شهردرای شیراز از شمال به پل امام حسن مجتبی و بلوار امیرکبیر ، از طرف جنوب به ارتفاعات جنوبی شیراز شهرک‌های بهارستان و والفجر، از طرف شرق به انتهای شهرک مهدی‌آباد و محدوده سلطان آباد و از طرف غرب به پل چنار راهدار محدود می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۲۳:۱۴

قدمت شهرک سجادیه سیمان و جماران پنجاه ساله. در ضمن خیابان عصر ایران چرا هیچ گونه پیشرفت و رسیدگی نمیشه؟؟؟؟ ممنون

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۲۳:۱۸

اینجا بیشتر به روستا شباهت داره تا به شهر شیراز

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۱ ۰۰:۴۲

با سلام. چند ساله که قراره یه پارک در بلوار طلائیه تقریبا روبروی شهرداری منطقه ۹ درست بشه که فقط چند تا ستون سیمانی ساختند و کار نیمه کاره رها شده.و دیگه اینکه شهرک سبحان هیچ گونه فضای سبزو پارکی نداره و یه باغ خانواده فسقلی داشت که اونم تعطیلش کردن

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۱ ۰۱:۴۰

چرا هیچ ایمنی در زیبا سازی در این منطقه انجام نمیشه

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۱ ۰۱:۴۹

خاتونک و کرونی هنوز با جمعیتی نزدیک به چند صد هزار نفر از کوچکترین امکانات و معابر خاکی و نبود حمل نقل عمومی رنج میبرن تا کی تبعیض کدام محرومیت زدایی هیچکس پاسخگو نیست

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۱ ۰۲:۳۰

ما ساکن خیابان مشکل گشا هستیم خیابان بسیار طولانی که واقعا نیاز داره که اتوبوس شرکت واحد ازش تردد کنه و اینکه خیابون به این بزرگی دریغ از یه پارک محله ای یا فضای سبزی که بچه هامون رو ببریم توش

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۱ ۰۸:۵۴

لطفاً مسؤلین ی فکری هم باحال زمینهای کوه پهن کنید سال 90تاحالا تعاونی آموزش پرورش پول گرفته ک زمین بده ولی هنوز هیچ خبری نیست

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۲ ۰۰:۴۰

امسال هیچیک از درختان کوچه های رشدجنوبی واقع در شهرک فرهنگیان جنوبی،باستثنای کوچه۲رشدجنوبی آنهم پس از کلی پیگیری وفقط چندهفته ای ،بقیه کوچه ها دریغ ازیکبارآبیاری ازطرف شهرداری محترم منطقه۹!؟

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۲ ۰۱:۳۴

لطفا یه کاری هم برای کارخونه پشم شیشه که آلودگی زیادی تولید میکنه بکنین

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۲ ۱۰:۵۶

درودبرشما.من ساکن منطقه۹نیستم ولی ازوضع آن بااطلاع هستم خسته نباشیدخداقوت بده خواسته من.آزادسازی پیاده روازسدمعبر مغازه داران است

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۲ ۱۱:۴۰

کاش یه فکری برا بازسازی تخت جمشید میکردین ک واقعا حیفه تاریخ و اصالت یک کشور اینجوری داره از بین میره

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۲ ۱۳:۱۵

سلام خسته نباشید لطفا یه فکری هم برای شهرک دودمان پشت پایگاه هوایی باشید با این همه زمین که هنوز شامل طرح هادی نشده که لااقل ساخت وساز صورت بگیره ممنون

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۳ ۱۸:۴۱

سلام من ساکن خیابان خرمشهر خیابان فیروزی هستم پارک محله ای برای بازی بچه ها نیست

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۶ ۰۰:۲۵

باسلام خدمت مسعولین گرامی چرا ورودی سلطان آباد پشت کلانتری خیابان شهید یدالا فرمانی که محل رفت و آمد مردم سلطان آباد می‌باشد را آسفالت نمیکنید

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۶ ۱۰:۰۶

سلام شهرک سامان بااین همه جمعیت نیازبه اتوبوس خط واحد داره...فقط یه ون داره که ایقد باید سرراه وایسیم تابیاد بره..حتی ایستگاه نداره مخصوصا جلو مجتمع آپارتمان.. همچنین نیازبه یه پارک براي تفریح بچه‌ها.

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۷ ۰۰:۵۰

خدایی کرونی هیچ امکاناتی نداره نه برق نه آب حتی تیرک برق هم بیشتر کوچه ها نداره هفته پیش مٱمورای برق صبح زود که مردم خواب بودند اومدند کابل های برق مردم را قطع کردند و بردند دزدای بی شرف با مردم همکاری کنید تیرک برق نداریم که کنتر برق داشته باشیم وضع کوچه ها صفر مردم را برای رٱی دادن میخوان ولی بدون امکانات زندگی مردم میچرخه

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۷ ۰۰:۵۷

وای کرونی ، کرونی ،کرونی ،هیچ امکاناتی نداره خدایی اینقدر وضع زندگی مردم خرابه که یه مسئول حاضر نمیشه یه روز بیاد باز دید ، خدا را بشناسید مگه ما چقدر زنده ایم که باید این طوری زندگی کنیم