• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402121611628
  • خبرنگار : 71505

بهره‌برداری از ۲۰۰۰ هکتار از کمربند سبز پایتخت/ کاشت درختان میوه در ۱۲ نقطه تهران

بهره‌برداری از ۲۰۰۰ هکتار از کمربند سبز پایتخت/ کاشت درختان میوه در ۱۲ نقطه تهران

مدیر عامل سازمان‌ بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از بهره‌برداری ۲۰۰۰ هکتار جنگل‌کاری در قالب طرح کمربند سبز شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی‌محمد مختاری امروز در یک نشست خبری در تشریح بهره‌برداری از ۲۰۰۰ هکتار از توسعه کمربند شهر تهران گفت:‌ طرح کمربند سبز شهر تهران به مساحت ۵۰ هزار هکتار در سال ۷۳ در هیات دولت به تصویب رسید و به شهرداری تهران و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز به عنوان مجری ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: این طرح در سال ۱۳۶۵ با جدیت از جنوب شهر تهران آغاز شد و امروز ۴۸ هزار و ۶۲۰ هکتار از طرح ۵۰ هزار هکتاری کمربند سبز شهر تهران اجرایی شده است و امیدواریم تا پایان اسفند سال آینده این طرح به طور کامل تکمیل شود.

به گفته مختاری، در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب  ۱۲۵۰ هکتار و ۱۵۰۰ هکتار از طرح کمربند سبز انجام شده بود و امسال و برای نخستین بار و در روز گذشته - ۱۵ اسفند- ۲۰۰۰ هکتار از طرح کمربند سبز تهران اجرایی شد که با حضور شهردار تهران و رئیس قوه قضاییه به بهره‌برداری رسید. این در حالی است که هر ساله به طور میانگین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هکتار توسعه کمربند سبز شهر تهران در سال‌های گذشته انجام شده است.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در تشریح تفاوت توسعه کمربند سبز شهر تهران برای سال جاری در مقایسه با سال‌های قبل اظهار کرد: امسال برای اولین بار بیش از ۶۰ درصد از ۲۰۰۰ هکتاری که به بهره‌برداری رسیده به درختانی مثمری مانند سیب، آلو، گردو، آلوچه، گلابی، زردآلو و... اختصاص داده شده که براساس شرایط اقلیمی در ۱۲ نقطه‌ای که این ۲۰۰۰ هکتار در آنها انجام شده است، کاشته شده‌اند.

مختاری اضافه کرد: برای اولین‌بار در این ۲۰۰۰ هکتار ۲۵۰ هکتار باغ میوه با بهره‌گیری از آب‌های زیرسطحی در محدوده شهران‌ یعنی شمال بزرگراه شهید بابایی اجرایی شده است این ۲۰۰۰ هکتار در ۱۲ نقطه در مناطق مختلفی همچون منطقه ۵، ۲، ۴،  ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ اجرایی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۶ ۱۳:۱۸

اگه به این نهال ها رسیدگی نشه،پول ها رو دور انداختید.مخصوصا نهال اگه میوه باشه مدام احتیاج به نگهداری داره.

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۶ ۱۷:۲۵

بسیار عالی.. اینکه .کاشت درسته ولی نگهداری ‌نهال کاشته شده مهمتره..واقعا منطقه .پنج چون بزرگترین منطقه .میباشد .نیاز رسیدگی زیاد .داره ..انشاالله .یک تهران سرسبز داشته باشیم.انشاالله