• چهارشنبه / ۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403010803429
  • خبرنگار : 71381

حاشیه جلسه هیات دولت

وزیر کار: کارگروهی برای پیگیری شعار سال در وزارت کار تشکیل شد

وزیر کار: کارگروهی برای پیگیری شعار سال در وزارت کار تشکیل شد

وزیر کار با بیان اینکه یکی از مخاطبان اصلی پیام مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۱۴۰۳، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، گفت: بخشی از تولید کشور را شرکت های وابسته به صندوق های تامین اجتماعی عهده دار هستند.

به گزارش ایسنا،‌ مرتضوی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره وظایف وزارت کار برای تحقق شعار سال گفت: ما کار گروهی را در وزارتخانه با مدیریت و محوریت معاونت اقتصادی مشخص کرده ایم که بتوانیم شعار جهش تولید مورد نظر حضرت آقا را عملیاتی کنیم.

وی افزود: جزئیات بیشتر در این رابطه را در جلسات آینده به اطلاع خواهیم رساند.

وزیر کشور در ادامه خاطرنشان کرد: طبق آنچه قانون تصویب کرده است در فروردین ماه باید افزایش حقوق بازنشستگان اعمال شود. در مورد بازنشستگان لشکری موضوع دست ما نیست و قطعا هر چه قانون باشد اجرا می‌شود.

در ادامه وزیر کار با بیان اینکه شش ماه است به دنبال اجرای مزد منطقه‌ای و مزد بخشی بودیم، گفت: کسی که روی اسکله در بندرعباس کار می‌کند با کسی که زیر کولر در تهران کار می‌کند حتماً باید حقوق متفاوتی داشته باشد.

وی با ابراز تاسف از اینکه قانون در این زمینه چندین سال است که مغفول مانده است، تصریح کرد: ما هم امسال هرچه تلاش کردیم عزیزانمان رضایت ندادند که این بخش از قانون را اجرا کنیم.

مرتضوی با بیان بیان اینکه برای امسال سه شاخص تورم سال ۱۴۰۲ و تورم نقطه به نقطه سال ۱۴۰۲ و پیش بینی تورم سال ۱۴۰۳ را در نظر گرفتیم، گفت: این رقم حدود ۳۵ درصد شد.

وی با بیان اینکه برای حل این مشکل دو پیشنهاد اصلاح مواد ۴۱ و ۱۴۷ را مطرح کرده‌ایم، گفت: از مجلس می‌خواهیم که شفاف درباره افزایش حقوق کلیه آحاد جامعه هر طور که صلاح می‌داند تصمیم بگیرد و به نظرات نمایندگان کارگران نیز توجه شود.

مرتضوی ادامه داد: مخلص و نوکر کارگران هستیم. اساساً کارگر کارگران عزیز هستیم و آنچه ما تصمیم گرفتیم متناسب با مقدورات فعلی است و قطعاً حق کارگران بر گردن ما بیشتر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha