• جمعه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403022115093
  • خبرنگار : 50630

انتخاب قوی؛ ایران قوی

شور انتخاباتی در سوادکوه/ برای تقویت انقلاب رای می‌دهیم

شور انتخاباتی در سوادکوه/ برای تقویت انقلاب رای می‌دهیم

ایسنا/مازندران شهروندان و روستاییان شهرستان سوادکوه از ساعات اولیه روز جمعه بیست و یکم اردیبهشت پای صندوق‌های رای حاضر شدند تا نماینده مورد نظر خود را روانه مجلس شورای اسلامی کنند.

زن و مرد و پیر و جوان با حضور در پای صندوق‌های رای که بصورت تمام الکترونیکی در حال برگزاری است، نسبت به تعیین سرنوشت خود احساس مسئولیت کرده و آرای خود را به صندوق‌های تعیین شده انداختند. 

سوادکوهی‌ها که برای چهارمین بار، انتخابات را در دور دوم تجربه می‌کنند با احساس مسئولیت در قبال تعیین سرنوشت خود و جامعه، در این انتخابات الکترونیکی شرکت کرده و به نامزدهای اصلح رای می‌دهند.

اهالی این شهرستان در ۵۹  شعبه و ۱۳۷ صندوق الکترونیکی به دو نفر از چهار کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات اعتماد کرده و آنها را وکیل خود در امور تدوین قوانین و نظارت بر حسن اجرای قوانین وضع شده می‌دانند.

«رمضان غلامی» فرماندار سوادکوه با اشاره به اینکه از چهاردهم فروردین کار هیئت اجرایی برای مرحله دوم انتخابات شروع شده است، گفت: در دو بخش مرکزی و زیراب جلسات مختلف برگزار شد تا انتخابات الکترونیکی را به حدود ۱۰۰۰ نفر از کاربران، نمایندگان فرماندار و عوامل اجرایی آموزش دهیم. این آموزش‌ها شامل کلاس‌های توجیهی، همایش و آموزش عملی بود.

غلامی با اشاره به اینکه در خصوص امنیت انتخابات هم کمیته‌ای تشکیل شد و تدابیر لازم را انجام دادیم، افزود: امنیت و سلامت انتخاب و صیانت از آرای مردم در اولویت ماست؛ بی طرفی کاربران و نمایندگان در امر انتخابات موضوع مهمی است که به آن توجه داشتیم.

شور انتخاباتی در سوادکوه/ برای تقویت انقلاب رای می‌دهیم

فرماندار سوادکوه اظهار کرد: به دلیل صعب العبور بودن برخی از نقاط شهرستان، از یک هفته قبل با آماده باش دستگاه‌های خدمات رسان مانند آب، برق، مخابرات، گاز، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و سایر دستگاه‌های متولی مشکلات و موانع برطرف شد و ۴۰ دقیقه قبل از آغاز انتخابات، صندوق‌های اخذ رای آنلاین شدند.

«حسن شورزند» عضو شورای اسلامی زیراب نیز در این خصوص به ایسنا با اشاره به حضور شهروندان زیرابی در محل اخذ رای، گفت: خانواده‌های معظم شهداء، ورزشکاران، کشاورزان، بازاریان و دیگر اقشار جامعه از ساعات اولیه شروع انتخابات، در پای صندوق‌های رای حاضر شدند و به تکلیف شرعی و اجتماعی خود عمل کردند.

شورزند افزود: با توجه به اینکه در فصل کشاورزی و کشت برنج قرار داریم، برخی از اهالی بعد از ظهر را برای انتخاب نماینده خود، در نظر گرفته‌اند.

شور انتخاباتی در سوادکوه/ برای تقویت انقلاب رای می‌دهیم

وی تصریح کرد: امیدواریم شرایطی را بوجود آوریم تا افرادی که از نظر جسمی ناتوان و بیمار هستند هم امکان رای دادن را داشته باشند.

یکی از کشاورزان مازندرانی نیز به حضور در پای صندوق‌ رای به خبرنگار ایسنا گفت: با توجه به اینکه فصل کشاورزی آغاز شده است، وظیفه داشتیم تا قبل از اینکه به شالیزار برویم رای خود را به صندوق بیاندازیم. امیدواریم نمایندگانی که انتخاب می‌شوند به فکر حل مشکلات منطقه بخصوص روستاییان باشند.

شور انتخاباتی در سوادکوه/ برای تقویت انقلاب رای می‌دهیم

حضور رای اولی‌ها را در این صحنه سیاسی داشتیم که به همراه خانواده در برای رای دادن حاضر شدند و امیرعلی اردشیر نیز که امسال کلاس دوازدهم است با اشاره به اینکه تجربه خوبی است تا بتوانم یک نماینده از سوادکوه در مجلس شورای اسلامی داشته باشیم، گفت: سوادکوه ظرفیت علمی و ادبی دارد اما همیشه محروم است.

این پسر جوان معتقد است نمایندگان باید به فکر مردم باشند و با وضع قوانین رفاه عمومی را در جامعه ایجاد کنند.

خانم امیرزاده که ۶۸ سال سن دارد به ایسنا گفت: امروز رای می‌دهم تا به انقلاب اسلام که برای رشدش جوانان ما خون خود را هدیه کرده‌اند تقویت شود.

امیرزاده با بیان اینکه اشتغال از موضوعات مهمی است که نمایندگان باید به آن توجه داشته باشند گفت: موضوع درمان، ایجاد مراکز فرهنگی و ورزشی، داشتن امکانات فرهنگی و تحول اقتصادی در سوادکوه از مطالبات مردم منطقه است که لازم است نمایندگان و مسئولان این موارد را مد نظر قرار دهند.

شور انتخاباتی در سوادکوه/ برای تقویت انقلاب رای می‌دهیم

به گزارش ایسنا، دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، حضور ۹۰ داوطلب در سراسر کشور برای ۲۲ حوزه انتخابیه و ۴۵ کرسی تلاش می‌کنند در استان مازندران در حوزه انتخابیه قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ ۴ نفر در حال رقابت هستند که ۲ نفر به کرسی مجلس راه می‌یابند.

 ۱۰ حوزه‌ انتخابیه اصلی و فرعی، ۵ فرمانداری و ۵ بخشداری با مرکزیت فرمانداری قائمشهر در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند. همچنین ۴۱۶ شعبه اخذ رای مرحله دوم در نظر گرفته شده است که ۳۰۸ شعبه ثابت، ۱۰۸ شعبه سیار، ۱۹۵ شعبه شهری، ۲۲۱ شعبه روستایی برای اخذ آرا در نظر گرفته شده‌ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha