• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403030906337
  • منبع : نمایندگی سمنان

تداوم رشد ورزش زنان با راهیابی ۴۶ زن سمنانی به اردوی تیم‌های ملی

تداوم رشد ورزش زنان با راهیابی ۴۶ زن سمنانی به اردوی تیم‌های ملی
عکس تزئینی ست

ایسنا/سمنان معاون ورزش بانوان اداره‌ کل ورزش و جوانان استان سمنان به تمجید از تداوم روند رو به رشد ورزش زنان در این استان پرداخت و گفت: ۴۶ نفر از ورزشکاران زن این استان به اردوهای تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف دعوت شدند.

صدیقه خادم امروز (نهم خرداد ماه) اظهار کرد: اکنون ۱۱ زن ورزشکار استان سمنان در عضویت تیم‌های ملی از جمله هندبال، والیبال، کبدی، کوراش و تکواندو هستند.

وی با اشاره به دستاوردهای ورزش زنان در این استان، گفت: ورزشکاران زن استان سمنان بیش از ۲۰۰ مدال رنگارنگ از مسابقات ملی به‌دست آوردند.

معاون ورزش بانوان اداره‌ کل ورزش و جوانان استان کسب اولین مدال بازی‌های آسیایی توسط ورزشکاران استان سمنان را افتخار ورزش زنان استان ارزیابی و با بیان اینکه تا پیش از دنیا آقایی، هیچ ورزشکار زن و مردی از استان سمنان موفق به کسب مدال در بازی‌های آسیایی نشده بود، اظهار کرد: دنیا آقایی ملی‌پوش هم‌استانی ما، با کسب مدال نقره مسابقات کوراش بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۳ نه‌تنها با نخستین مدال ‌آسیایی ورزش استان سمنان در بازی‌های آسیایی، بلکه با کسب اولین مدال این رشته در کشور تاریخ‌ساز شد.

وی ادامه داد: فاطمه سعیدی دیگر ورزشکار زن استان با کسب پنج مدال جهانی از مسابقات استرالیا، گام بلند دیگری در راستای ایجاد ظرفیت ورزش زنان این استان در میادین بین‌المللی برداشت. مدال طلای مسابقات پاراکاراته آسیا توسط معصومه ایجی، رزمی‌کار سمنانی دیگر موفقیت چشمگیر زنان ورزشکار استان در یک سال گذشته بوده است.

او با اشاره به حمایت‌های ویژه وزارت ورزش و اداره کل ورزش و جوانان استان از ورزش زنان در سمنان، بیان کرد: افزایش بودجه ورزش زنان در استان از اتفاق‌های مهم بود و شاید برای اولین‌بار باشد بودجه ورزش زنان در استان فقط ۱۰ درصد کمتر از ورزش مردان بوده است.

وی با بیان اینکه تقسیم بودجه ورزش به معاونت بانوان اداره کل ورزش واگذار شد، اظهار کرد: در هیچ‌کدام از استان‌ها، توزیع بودجه به معاونت زنان واگذار نشده است، اما این کار در بودجه ورزش استان سمنان اتفاق افتاد.

خادم با بیان اینکه زنان ورزشکار استان در ورزش‌های انفرادی توفیق‌های بیشتری داشتند، گفت: با توجه به پیشینه کم ورزش زنان در استان، در ورزش‌های تیمی نیازمند تلاش بیشتری هستیم.

معاون ورزش زنان اداره‌ کل ورزش و جوانان استان خواستار حمایت بیشتر از ورزشکاران زن در این استان شد و گفت: معاونت بانوان از انتقادها استقبال می‌کند، اما انتظار می‌رود این انتقادها همراه با ارائه راهکار باشد تا در آینده شاهد رشد بیشتر ورزش زنان در استان سمنان باشیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha