• دوشنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1403031409607
  • خبرنگار : 71263

ترامپ به تیک‌تاک پیوست

ترامپ به تیک‌تاک پیوست

دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا، تقریبا یک روز پس از پیوستن به تیک‌تاک، سه میلیون دنبال کننده را در این پلتفرم ویدئویی کوتاه جذب کرده بود.

به گزارش ایسنا، تصمیم ترامپ برای پیوستن به این پلتفرم، می‌تواند به رئیس‌جمهور سابق کمک کند تا در سومین نامزدی خود برای کاخ سفید، رای دهندگان جوان‌تر را جذب کند. او رقابتی نزدیکی با جو بایدن، رئیس جمهور کنونی دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری پنجم نوامبر دارد.

اگرچه بایدن لایحه ای را امضا کرده است تا در صورت امتناع شرکت بایت دنس از فروش تیک‌تاک در آمریکا، این اپلیکیشن را که ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی دارد، ممنوع کند اما کمپین انتخاباتی بایدن در حال حاضر در تیک‌تاک، با بیش از ۳۴۰ هزار دنبال کننده فعال است.

ترامپ شنبه شب، ویدئوی ورود خود به تیک‌تاک را در حساب کاربری خود با آدرس @realdonaldtrump منتشر کرد. این ویدئو که بیش از ۵۶ میلیون بازدید داشته است، نشان می‌دهد ترامپ در حال احوالپرسی با هواداران در مسابقه قهرمانی نهایی در نیوآرک، نیوجرسی است.

ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد از هر ابزاری که در دسترس است، برای صحبت مستقیم با مردم آمریکا استفاده خواهد کرد.

شرکت چینی بایت دنس،  به دادگاه متوسل شده تا قانونی را به چالش بکشد که این شرکت را ملزم می کند تا تیک‌تاک را تا ژانویه آینده بفروشد، در غیر این صورت، با ممنوعیت مواجه خواهد شد. کاخ سفید می‌گوید می‌خواهد به دلایل امنیت ملی، به مالکیت چینی تیک‌تاک پایان دهد. در مقابل، تیک‌تاک همواره تاکید کرده که اطلاعات کاربران آمریکا را با دولت چین به اشتراک نخواهد گذاشت و اقدامات اساسی برای محافظت از حریم خصوصی کاربران خود انجام داده است.

تلاش ترامپ برای ممنوعیت تیک‌تاک در سال ۲۰۲۰ که او رئیس جمهور بود، توسط دادگاه مسدود شد. او در مارس اعلام کرد این پلتفرم یک تهدید امنیت ملی بوده است اما ممنوعیت آن، به برخی از جوانان آسیب می رساند و فقط فیس بوک شرکت متا را تقویت می کند.

بر اساس گزارش رویترز، ترامپ در حال حاضر، با بیش از ۸۷ میلیون دنبال کننده در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) و بیش از هفت میلیون دنبال کننده در پلتفرم خود «تروت سوشال» (Truth Social) که تقریبا روزانه در آن پست می گذارد، حضور فعالی در شبکه های اجتماعی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha