• دوشنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403031409633
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

رشد ۱۰۶ درصدی تعهد اشتغال در سیستان و بلوچستان

رشد ۱۰۶ درصدی تعهد اشتغال در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: تعهد ایجاد اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی و نهادهای استان در سال گذشته ۱۰۶ درصد رشد داشته است.

خلیل احمد سلامی امروز دوشنبه در کارگروه اشتغال با اشاره به اینکه میزان اشتغال پیش بینی شده سیستان و بلوچستان در سال گذشته ۳۵ هزار و ۸۴۰ نفر بود، اظهار کرد: تا پایان فروردین ۱۴۰۳ اطلاعات ۳۸ هزار و ۱۳۳ نفر به عنوان شاغل جدید در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده و رشد ۱۰۶ درصدی در تعهد اشتغال را نشان می‌دهد.

وی افزود: سال ۱۴۰۳ برش شهرستانی تعهد اشتغال بر اساس سه شاخص، نرخ بیکاری، GDP و جمعیت توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی  انجام و از طریق دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ابلاغ شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: موضوع حائز اهمیت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی است که سهم استان حدود هشت درصد بوده و تا ۲۵ درصد قابل افزایش خواهد بود.

وی از اختصاص سهم ویژه بخش تعاون در تصویب شیوه نامه و دستور العمل تسهیلات تبصره ۱۸ و تبصره ۲ سال ۱۴۰۲ و سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: بانک ها و دستگاه های اجرایی مکلفند حداقل ۱۰ درصد و تا سقف ۲۵ درصد منابع تسهیلاتی را به بخش تعاون اختصاص دهند که تحقق این امر مساعدت و پیگیری فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی را می‌طلبد.

سلامی با بیان اینکه در دولت سیزدهم رئیس جمهور شهید نگاه ویژه ای به بخش تعاون وجود داشت، ادامه داد: اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی به استان ابلاغ شده، که بر حسب آن باید ۷۰ درصد از آن به طرح‌های پشتیبان و ۳۰ درصد به طرح‌های مشاغل مستقل پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۳ جلسه کارگروه اشتغال و بیش از ۵۰ جلسه کمیته فنی در سیستان و بلوچستان برگزار شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: از نظر تعداد ثبتی در سامانه تعهد رصد اشتغال نیز زاهدان بیشترین آمار را با هشت هزار و ۶۴۴ مورد به خود اختصاص داد و پس از آن نیز زابل، چابهار، ایرانشهر و سراوان رتبه های دیگر را از آن خود کردند، همچنین زرآباد، گلشن و لاشار پایین ترین آمار ثبت در سامانه را داشتند.

وی بیان کرد: به تفکیک مدرک تحصیلی نیز ۲۳ هزار و ۴۴۴ مورد از تعهد اشتغال سال گذشته را بیسوادان، پنج هزار و ۸۰۱ نفر در مقطع ابتدایی، هشت هزار و ۸۱۰ نفر مقطع سیکل، ۱۵ هزار و ۸۳۹ نفر مقطع دیپلم، ۶۱۱ نفر در مقطع فوق دیپلم، سه هزار و ۵۲ نفر در مقطع کارشناسی، ۴۱۳ نفر در مقطع دکتری و ۱۶ نفر هم در بخش حوزوی تشکیل دادند.

سلامی گفت: به تفکیک جنسیت نیز ۱۸ هزار و ۴۵۰ نفر را بانوان و ۱۹ هزار و ۶۸۳ نفر را آقایان در سامانه ثبت اشتغال به خود اختصاص دادند، همچنین در بخش های اقتصادی نیز به ترتیب بخش خدمات، کشاورزی و صنعت بیشترین آمار را داشتند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۱ هزار و ۱۴۴ نفر در حوزه شهری و ۱۶ هزار و ۹۸۹ نفر در حوزه روستایی ثبت در سامانه رصد اشتغال شدند، افزود: درصد صحت پیشرفت با لحاظ صحت سنجی ۸۳/۴۲ درصد بوده که نشان از صحت اطلاعات ثبت شده شاغلین در سامانه رصد اشتغال دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تعهد اشتغال استان امسال، ۴۱ هزار و ۶۵۱ نفر با اولویت فارغ التحصیلان دانشگاهی هست که به صورت یک اولویت مورد پیگیری قرار دارد، در این رابطه تعهدات هر شهرستان و دستگاه توسط سازمان برنامه و بودجه مشخص و به فرمانداران ابلاغ شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha