• سه‌شنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403031510042
  • خبرنگار : 71271

/بسته اخبار علم و فناوری/

خواسته جدید پژوهشگران حوزه فضا/سؤال میلیون دلاری محققان مؤسسه MIT

خواسته جدید پژوهشگران حوزه فضا/سؤال میلیون دلاری محققان مؤسسه MIT

از اخبار امیدبخش امروز می‌توان به محصول دانشی صنعت نفت که با شکست انحصار در مسیر تجاری‌سازی قرار گرفت تا ۵ برابر شدن سهم دانش‌بنیان‌ها در تولید ناخالص ملی تا پایان دولت پانزدهم اشاره کرد و همچنین در حوزه رباتیک نیز اخبار قابل توجهی از حضور ربات‌های انسان‌نما در خط تولید خودروها تا آموزش خارق‌العاده مهارت‌های مختلف انسانی به ربات‌ها را شاهد بوده‌ایم.

به گزارش ایسنا، سرویس علم و فناوری امروز سه‌شنبه ۱۵ خرداد میزبان اخبار جالبی در بخش ایران و سراسر جهان بوده است که با هم نگاهی به خلاصه این اخبار خواهیم انداخت.

محصول دانشی صنعت نفت با شکست انحصار در مسیر تجاری‌سازی قرار گرفت

فناوران یکی از شرکت‌های فناور کشور سنسور غوطه‌وری برای اندازه‌گیری سطح سیالات در صنعت نفت و گاز را به تولید رساندند که با انجام موفق تست‌های عملیاتی در پالایشگاه‌ها، این محصول وارد فرآیند تجاری‌سازی شده است.

خواسته جدید پژوهشگران حوزه فضا: قوانین محافظت از فضا را تغییر دهید!

گروهی از پژوهشگران حوزه فضا در یک پژوهش مشترک خواستار وضع قوانین جدیدی پیرامون اکتشافات فضایی شدند تا فصل جدیدی را از محافظت فضا تعریف کنند.

۵برابر شدن سهم دانش‌بنیان‌ها در تولید ناخالص ملی تا پایان دولت پانزدهم

معاون علمی رئیس جمهور بزرگترین تفاوت دیدگاه رئیس جمهور شهید در حوزه علم و فناوری با روسای جمهور پیشین را توجه و تاکید ویژه بر توسعه علم و فناوری و حمایت از تولید دانش بنیان داخلی و بازار شرکتهای دانش‌بنیان بنیان به عنوان یک دغدغه محوری شخص رئیس جمهور عنوان و تاکید کرد: در صورت تداوم اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان به عنوان یادگار رئیس جمهور شهید تا پایان دو دولت بعدی، سهم دانش بنیان ها در تولید ناخالص داخلی از سه درصد فعلی به ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

استفاده چین از ربات‌های انسان‌نما در خط تولید خودروها

یک شرکت خودروسازی چینی قصد دارد از این پس از ربات‌های انسان‌نما برای آزمایش کمربند ایمنی خودروها، آزمایش قفل درب، بررسی کیفیت بدنه خودرو و دیگر آزمایش‌ها استفاده کند.

چهارمین پرواز «استارشیپ» در روز ۶ ژوئن خواهد بود

«اسپیس‌ایکس» اعلام کرده است که موشک بزرگ «استارشیپ» در روز ششم ژوئن برای چهارمین بار پرتاب خواهد شد.

آموزش خارق‌العاده مهارت‌های مختلف انسانی به ربات‌ها

هوش مصنوعی جدید مؤسسه فناوری ماساچوست(MIT) به ربات‌ها می‌آموزد که چگونه چکش بزنند، با چاقو کار کنند، پیچ‌ها را بپیچانند، نان بپزند و کارهای دیگری را که نیاز به دقت و مهارت انسانی دارد، انجام دهند.

بازیگر مشهور هالیوود در مریخ!

مریخ‌نورد استقامت(Perseverance) ناسا یک همنشین جدید در مریخ پیدا کرده که یک تکه سنگ است و از آنجایی که واژه سنگ در زبان انگلیسی راک(Rock) نامیده می‌شود، ناسا آن را به یاد بازیگر ورزشکار مشهور هالیوود «دواین»(Dwayne) نامیده است.

ثبت منظره خیره‌کننده‌ لکه‌های خورشیدی با جزئیات بی‌نظیر

این مناظر بسیار دقیق از خورشید توسط اندرو مک کارتی از حیاط خلوت خانه‌اش در آریزونا ثبت شده است. این نواحی از خورشید شفق‌های قطبی را ایجاد می‌کنند.

شناسایی و اکتشاف ذخایر بزرگ فلزی و غیرفلزی در کشور نزدیک است

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور تاکید کرد: با اجرای موفقیت‌آمیز طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایرمعدنی کشور که اکنون نزدیک به سه سال از زمان اجرای آن می‌گذرد، شناسایی و اکتشاف ذخایر بزرگ فلزی و غیرفلزی در مناطق اجرای پروژه نزدیک است.

ماژول کاوشگر چین در حال آوردن نمونه‌ها به زمین است

ماژول کاوشگر «چانگ ای ۶» که اخیرا در سمت دور ماه فرود آمد، نمونه‌هایی را از آنجا جمع‌آوری کرده است و به سوی زمین می‌آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha