• جمعه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403031811666
  • خبرنگار : 71592

نفوذ نیروهای حماس از تونلی شناخته شده برای رژیم صهیونیستی

نفوذ نیروهای حماس از تونلی شناخته شده برای رژیم صهیونیستی

گروهی از نظامیان جنبش حماس فلسطین با استفاده از تونلی که از ۱۰ سال پیش برای ارتش رژیم صهیونیستی شناخته شده بود، به نزدیک منطقه حائل نفوذ کردند، اقدامی که انتقادات شدید بخش امنیتی این رژیم علیه لشکر ارتش صهیونیستی در نوار غزه را برانگیخت.

به گزارش ایسنا، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی امروز جمعه اطلاعات جدیدی را درباره موفقیت گروهی از نظامیان حماس در نفوذ به منطقه دیوار مرزی در جنوب غزه و ورود آنها به منطقه حائل پخش کرد؛ منطقه حائلی که ارتش این رژیم در طول مرزهای نوار غزه ایجاد کرده است.

به نقل از سایت خبری «عرب۴۸» نیروهای حماس از طریق روزنه موجود در تونلی متصل به تونلی دیگر که از زمان حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال ۲۰۱۴ یعنی ۱۰ سال پیش، برای این رژیم شناخته شده بود، از بخش بزرگی از منطقه حائل به عرض صدها متر عبور کرده و به ۲۰۰ متری دیوار مرزی نفوذ کردند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش کرد این تونل به منطقه‌ای نزدیک منطقه حائل می‌رسد که ارتش از زمان شروع جنگ کنونی با اینکه در منطقه حائل فعالیت دارد، با تونل مذکور برخوردی نداشته است.

منطقه حائل، در واقع یک کمربندی است که عرض آن صدها متر و حتی یک کیلومتر در امتداد مرزهای غزه است و در آنجا ارتش رژیم صهیونیستی زیرساخت روی زمین و زیر زمین و مخصوصا تونل‌هایی از این قبیل را تخریب می‌کند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش کرد هنوز ارتش درباره این تونل تحقیق جدی انجام نداده است و شاخه‌های آن که نزدیک دیوار مرزی می‌رسد، تخریب نکرده است. به همین دلیل، نیروهای حماس با استفاده از این تونل توانستند به ۲۰۰ متری دیوار مرزی نفوذ کنند.

نظامیان حماس موفق شدند به دیوار اول نفوذ کرده و از روزنه موجود در آن که باز مانده بود، عبور کنند که طبق گزارش رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، این روزنه مخصوص فعالیت نیروهای صهیونیستی بود و به این ترتیب، نظامیان حماس توانستند با استفاده از آن بدون اینکه نیازی به بریدن دیوار مرزی یا بالا رفتن از آن داشته باشند، به راحتی به منطقه حائل نزدیک شوند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش کرد اگر این روزنه بسته بود حداقل مانع از نفوذ این گروه از نظامیان حماس می‌شد و شناسایی موقعیت آن را ممکن می‌ساخت.

در همین زمینه، مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی از تیپ نظامی غزه به شدت انتقاد کردند و گفتند، با بستن دهانه این تونل که از سال ۲۰۱۴ برای ارتش رژیم صهیونیستی شناخته شده بود، ممانعت از وقوع چنین اتفاقی ممکن می‌شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۰ ۱۴:۲۶

درود برشرف مردان بزرگ لعنت خدا بر رژیم کودک کش

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۰ ۱۴:۳۱

چشم در برابر چشم اگر مناطق مسکونی رژیم کودک کش می‌زند حتما مناطق مسکونی را هدف قرار بدهید که یکم رژیم عذاب بکشند ودست از جنایت بردارند

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۰ ۱۵:۳۹

حیف که مقاومت دست خالی هست .چون فقط تنها راه جلوگیری از تجاوز و جنایت دشمن تروریست صهیونیست جواب متقابل هست .اونها دارن مسکونی و غیر نظامیها میزنن .مقاومت هم حتما و حتما باید به صورت گسترده همین کار کنه

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۰ ۱۶:۰۱

رژیم کودک کش، جاش باشه،به خودشون هم رحم نمیکنه.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۰ ۱۶:۰۴

برای پیروزی فلسطین و نابودی رژیم خبیث کودک کش ونابودی شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار وحامیانشون خیلی دعا کنیم

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۴ ۰۵:۵۳

انشالله حق بامردان خداست