• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1403031911995
  • خبرنگار : 71460

ارزیابی سایت لهستانی از انتخاب اشتباه پائز

ارزیابی سایت لهستانی از انتخاب اشتباه پائز

سایت siatka اشتباهات موتا پائز را روی نیمکت ایران فهرست کرد و به حضور پیمان اکبری روی نیمکت تیم پرداخت.

به گزارش ایسنا، اواخر فوریه ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲) فدراسیون والیبال ایران هدایت این تیم را به موتا پائز سپرد. همان‌طور که خیلی زود معلوم شد، این انتخاب اشتباه بود و این مربی شغلش  را خیلی زود از دست داد. این مربی جای خود را به دستیارش پیمان اکبری داد. 

سایت لهستانی siatka در ارزیابی از این اتفاق نوشت:‌ نمی‌توان انکار کرد که ایران در حال حاضر فاقد درخشش قبل است. درخشش برابر تیم‌های قدر جهان و دیدارهای حساس و نزدیک  با لهستانی‌ها که معمولا پرحاشیه می‌شد به تاریخ پیوسته است و تیم ملی ایران در بحران فرو رفته است و بازیکنان مسن‌تر جای خودشان را به بازیکنان جوان‌تر داده‌اند.

انتخاب مائوریسیو موتا پائز به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ایران بسیاری از مردم را شگفت زده کرد چرا که قبلاً از آلبرتو جولیانی و ویتالی هاینن به عنوان نامزدهای حضور روی نیمکت ایران نام برده شده بود.

فهرست اتهامات علیه پائز بسیار زیاد است:

- هفت شکست متوالی، نداشتن مدیریت و هدایت صحیح تیم، تصمیم‌گیری نادرست و انتخاب بد و استفاده از تنها بخشی از بازیکنان در مسابقات و نوسان زیاد از مهم‌ترین دلایل برکناری این مربی بوده است.

دلیل برکناری این مربی جلوگیری از آسیب بیش‌تر به برند ملی والیبال ایران در عرصه بین‌المللی و حفظ شخصیت و وحدت تیم عنوان شده است.  

یکی از اهداف این مربی صعود به المپیک پاریس بود. این گزینه تنها در صورت عملکرد عالی در لیگ ملت‌های والیبال به دست می‌آمد و اکنون شانس والیبال ایران برای حضور در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان از بین رفته است.

جانشین مائوریسیو پائز، پیمان اکبری است که رزومه‌ای غنی در والیبال دارد. اکبری برای حمایت از پائز و کمک به پیشرفت والیبال ایران به کادر فنی تیم اضافه شد. فدراسیون از تجربیات ارزشمند او به عنوان مربی و کاپیتان پیشین تیم ملی در رده‌های سنی مختلف استفاده خواهد کرد. فدراسیون والیبال ایران جست‌وجوی مجدد برای حضور مربی خارجی را  رد نمی‌کند، به ویژه این که اکبری قرار است تا پایان لیگ ملت‌های امسال هدایت ایران را بر عهده بگیرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۹ ۱۵:۰۸

عجب با پیمان اکبری هم که به ترکیه باختیم

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۹ ۱۵:۵۹

بازیکنانی مث عبادی و اسماعیل و مخصوصا وادی و صالحی نااماده،و استفاده نکردن از امثال خانزاده گلزاده عرشیا و مبین باعث باختهای متوالی هست.پائز خوبه بشرطی که مهلت بهش بدن

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۹ ۱۷:۴۴

پاز خوبه ، اما خیلی دیر انتخاب شد ، عطائی تیم را داغون کرده ، حداقل یکسال وقت میخواد یک تیم متوسط بیاره بعد بره بالا ، تیم ملی فوتبال هم همینطور صربه بدی خورده و خواهد خورد ، الان وقت انتخاب مربی خوب هست.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۹ ۲۱:۲۵

80 درصد بازیکنان پیر و مسن هستند حتی بهترین سرمربی جدید هم بیاوریم اوضاع بدتر خواهد بازیکنان جوان به تیم ملی والیبال ایران وارد کنند که اوضاع بهتر شود

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۰ ۰۸:۵۷

تیم ملی والیبال نباید از بازیکنان خارجی استفاده کنه به نطر من درلیگ ملت‌ها فقطوفقط از بازیکنان داخلی استفاده کنه یعنی مثلا عبادی پور وووبیخیالدر لیگ ملت ها باشن فقط بازکن داخلی درلیگ ملت‌ها توپ بزنند نتیجه بهتری حاصل میشه

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۰ ۱۷:۵۵

پائز باید اخراج میشد و به درد ایران نمی خورد ولی نباید در این زمان اخراج میشدو باید بعد از لیگ ملت ها اخراج می شد.