• جمعه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۵
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1403031811668
  • خبرنگار : 71613

در گفت‌وگو با ایسنا

رئیس فدراسیون والیبال: اختلافی با پائز نداشتیم/ به‌دنبال یک مربی تراز اول دنیا هستیم

رئیس فدراسیون والیبال: اختلافی با پائز نداشتیم/ به‌دنبال یک مربی تراز اول دنیا هستیم

رئیس فدراسیون والیبال با ارائه توضیحاتی درباره برکناری مائوریسیو موتا پائز از سرمربیگری تیم ملی والیبال اعلام کرد که سیاست فدراسیون بعد از لیگ ملت‌ها به کار گیری یک مربی تراز اول خارجی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، فدراسیون‌ والیبال اعلام کرد که در پی نتایج ضعیف تیم ملی والیبال در هفت مسابقه لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴، استفاده بهینه نکردن از پتانسیل بازیکنان والیبال ایران و با توجه به اهمیت حفظ شخصیت و اعتبار تیم ملی والیبال ایران در میادین بین‌المللی، سید میلاد تقوی، رئیس فدراسیون والیبال امروز جمعه ۱۸ خرداد موتا پائز، سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان را از سمت خود بر کنار و پیمان اکبری را تا پایان مسابقات لیگ ملت‌ها به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرد.  

میلاد تقوی در مورد برکناری پائز به ایسنا گفت: تیم متاسفانه نتیجه نگرفت. نگاه ما این بود که حضور آقای پائز به عنوان یک مربی خارجی ایجاد انگیزه بکند و رویه‌ای که سال گذشته تیم ملی دچار شده بود را کنار بگذارند و بچه‌ها به دورانی برگردند که با تمام توان‌شان برای تیم ملی می‌جنگیدند و اعتماد به نفس‌شان را به دست بیاورند؛ اما در طول چند بازی اخیر شاهد تغییری چشم‌گیر در تیم ملی نبودیم.  

او با بیان این که روند تیم ملی بهتر شده بود اما در نتایج تغییری حاصل نشد، تاکید کرد: استفاده درست نکردن از پتانسیل‌های داخل کشور و مخصوصا لیستی که به عنوان لانگ‌لیست لیگ ملت‌ها معرفی کرده بودیم باعث شد که حتی در برخی از پست‌ها به بیان کارشناسان نتوانستیم از همه پتانسیل‌مان استفاده کنیم.  

تقوی افزود: جلسه امروز با حضور آقای پائز برگزار شد و سپس جلسه‌ای با چند کارشناس داشتیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که این جابه‌جایی اتفاق بیفتد و تا پایان مسابقات چون مجبور بودیم از لیست اعلام شده به FIVB کسی را انتخاب کنیم، آقای پیمان اکبری تا پایان این پنج مسابقه به عنوان سرمربی تیم ملی قرار دهیم.  

تقوی به سیاست فدراسیون والیبال در خصوص سرنوشت نیمکت تیم ملی پس از لیگ ملت‌ها اشاره کرد و گفت: سیاست ما کلا تغییر در تیم ملی است. قطعا جوان‌گرایی و استفاده از یک مربی تراز اول دنیا در دستور کار ما قرار دارد. به هیچ وجه سیاستی برای استفاده از مربی ایرانی نخواهیم داشت.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به قرارداد پائز که چهار ماه به علاوه دو به علاوه دو سال بود، در مورد وضعیت پرداخت هزینه‌های این سرمربی که قبل از اتمام قرارداد ۴ ماهه‌اش اخراج شده است، گفت: بر اساس همان قرارداد، فدراسیون تعهداتی که نسبت به ایشان دارد را تا پایان چهار ماه انجام می‌دهد و این اخراج شدن پیش از موعد هزینه اضافه‌ای برای فدراسیون ندارد.

او در پاسخ به این سوال که جز نتایج ضعیف اختلافی با پائز نداشتید؟ بیان کرد: اصلا اختلافی نداشتیم. تلاشش را برای تیم ملی کرد و از زحماتش تشکر می‌کنم اما نتایج کسب شده مورد رضایت فدراسیون و هواداران والیبال نبود.

رئیس فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید این تغییر به تیم ملی کمک می‌کند؟ بیان کرد: الان در جایگاهی هستیم که به سختی از این پایین‌تر برویم. از هفت بازی هفت مسابقه را باخته‌ایم و دیگر رو به عقب جایی نداریم. منطقی است که در راستای احترام به هواداران تغییرات را در دستور کار قرار می‌دادیم. با آقای پائز هم صحبت کردیم و ایشان منطقی پذیرفت. هیچ وقت هم اختلافی نداشتیم. همکاری او با والیبال همکاری خوبی بود و دارند روال تغییر و تحول سرمربی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۸ ۲۲:۳۷

به نظر شما مربی که یک هفته قبل از مسابقات به تیم ملحق شده و شناختی از قابلیت های بازیکنان نداشته می تونسته کاری برای تیم بکنه. در واقع این رییس فدراسیون والیباله که بدلیل ضعف مدیریت باید اخراج بشه. چرا که همه رشته های پیشینیان رو پنبه کرده.