• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403032012959
  • خبرنگار : 71049

حمله به النصیرات؛ خودکشی سیاسی رهبران صهیونیست

حمله به النصیرات؛ خودکشی سیاسی رهبران صهیونیست

یک کارشناس مسائل منطقه گفت که حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات جنایتی دیگر از سوی این رژیم و نتانیاهوست و باید از سوی نهادهای بین‌المللی به ویژه شورای امنیت محکوم و به آن رسیدگی شود.

به گزارش ایسنا، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی پنج‌شنبه هفته گذشته مدرسه‌ای در اردوگاه النصیرات را که حدود ۶ هزار آواره فلسطینی در آن پناه گرفته بودند، هدف قرار دادند که در نتیجه آن بیش از ۲۰۰ فلسطینی شهید و تعداد زیادی مجروح به جای گذاشت.

دفتر دولتی اطلاع رسانی در غزه رژیم اشغالگر صهیونیستی و دولت آمریکا را مسئول کامل این جنایات ضد بشری دانست که در حق فلسطینی‌ها در غزه انجام می‌شود.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آنروا، ادعاها مبنی بر حضور گروه‌های مسلح در داخل پناهگاه را تکان دهنده و غیرقابل تایید عنوان کرد و گفت: حمله، هدف قرار دادن یا استفاده از ساختمان‌های سازمان ملل برای مقاصد نظامی، نادیده گرفتن آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه است. کارکنان سازمان ملل متحد، اماکن و عملیات آنها باید همیشه محافظت شوند.

حمله به النصیرات؛ خودکشی سیاسی رهبران صهیونیست
حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات


در پی حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات، این رژیم اعلام کرد که چهار تن از اسیران اسرائیلی را آزاد کرده است، اما آنچه در اخبار کمتر به آن پرداخته شد کشته شدن تعدادی دیگر از اسیران اسرائیلی در جریان این حملات و با سلاح‌های اسرائیلی و آمریکایی بود.

جنبش حماس در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر آزادی چهار اسیر صهیونیست اعلام کرد: آنچه ارتش اشغالگر در مورد آزادی چند اسیر بعد از هشت ماه منتشر کرد، واقعیت شکست راهبردی این رژیم در غزه را تغییر نخواهد داد.

«حسن هانی‌زاده» در گفت‌وگو با ایسنا درباره حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان النصیرات و کشته شدن تعداد زیادی از آوارگان و غیرنظامیان اظهار کرد: بعد از هشت ماه رژیم صهیونیستی نتوانسته یک دستاورد نظامی در غزه داشته باشد و در اقدامی که با هماهنگی آمریکا، ارتش اسراییل با هدف آزاد سازی گروگان‌ها در اردوگاه النصیرات انجام داد یک بار دیگر جنایتی علیه بشریت را رقم زد. در این حمله بیش از ۲۱۰  نفر از مردم اردوگاه شهید و ۴۰۰ نفر مجروح شدند و این از دیگر جنایات بزرگ جنگی نتانیاهو در این هشت ماه است. اردوگاه النصیرات در درگیری غزه اصلا مشارکتی نداشته است و مرکز و اردوگاه حضور پناهندگان غزه تلقی می‌شد و این اقدام جنایت‌کارانه باید از سوی نهادهای بین‌المللی و شورای امنیت مورد توجه قرار گیرد و علیه اسرائیل موضع‌گیری شود.

وی ادامه داد: حمله اخیر اسرائیل به النصیرات با هدف آزاد کردن گروگان‌های اسرائیلی انجام شد که در این میان چهار تن را توانستند آزاد کنند اما در این حملات هشت تن دیگر از اسرا کشته شدند که این یک لکه ننگ برای نتانیاهو و کارنامه اوست و حتما از سوی مردم در سرزمین‌های اشغالی مورد شماتت شدید قرار خواهد گرفت.

این کارشناس مسائل منطقه گفت: نتانیاهو این اقدام را به خاطر فشار افکار عمومی و تهدید اخیر گوترش مبنی بر این که اسرائیل را به عنوان رژیم کودک کش معرفی می‌کند، انجام داد تا به نوعی فضای داخلی خود که خواستار آزادی هر چه سریعتر گروگان‌ها بودند را آرام کند و این را یک دستاورد نظامی برای خود معرفی کند اما آنچه اتفاق افتاد، نتیجه معکوس داشت. اقدام نتانیاهو که به آزادی چهار تن و کشته شدن هشت تن از اسرا انجامید، اقدامی حساب شده نبود و خانواده قربانیان حتما ساکت نمی نشینند.

هانی‌زاده اظهار کرد: به نظر می‌رسد الان در اراضی اشغالی شرایط بحرانی است و هر چه می‌گذرد رژیم صهیونیستی به جنایات خود بیشتر ادامه می‌دهد به طوری که احساس می‌شود این رژیم و رهبران آن به مرحله خودکشی سیاسی رسیده‌اند.

حمله به النصیرات؛ خودکشی سیاسی رهبران صهیونیست
جنایت رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات

وی در ادامه درباره تهدید به استعفای بنی گانتس و از کنترل خارج شدن مدیریت کابینه از سوی نتانیاهو گفت: بنی گانتش یک عضو کابینه جنگی نتانیاهوست و اخیرا به دلیل ماجراجویی‌های شتاب‌زده نتانیاهو تهدید به استعفا کرده و استعفایش را هم ابلاغ کرده است اما نتانیاهو به خاطر بحران داخلی و تظاهرات گسترده و ناکامی در آزادی گروگان‌ها از گانتس خواسته استعفایش را پس بگیرد. 

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: به نظر اقدام گانتس برای جلب نظر افکار عمومی و مقامات کشورهای حامی اسرائیل است چون بعد از نتانیاهو، او شانس بیشتری برای جایگزینی و نخست‌وزیری دارد و به نوعی مخالف کابینه افراطی نتانیاهو است از این رو استعفای او رنگ و بوی سیاسی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha