• سه‌شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403032214567
  • خبرنگار : 71496

طبق نتایج نظرسنجی رسانه‌های عبری زبان

اکثر ساکنان اراضی اشغالی موافق برگزاری انتخابات زودهنگام هستند

اکثر ساکنان اراضی اشغالی موافق برگزاری انتخابات زودهنگام هستند

نتایج نظرسنجی‌هایی که شبکه‌های مختلف تلویزیون رژیم صهیونیستی برگزار کردند، حاکی از این است که بیشتر ساکنان اراضی اشغالی موافق برگزاری انتخابات زود هنگام در سایه جنگ مستمر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه هستند و بر اساس نتایج اولین نظرسنجی‌ها پس از استعفای روز یکشنبه بنی گانتس از کابینه جنگ، بلوک او یعنی اردوگاه اصلی سه تا چهار کرسی از دست می‌دهد.

به گزارش ایسنا، طبق نتایج نظرسنجی که شبکه عبری زبان «کان۱۱» انجام داد، در صورتی که انتخابات امروز برگزار شود، نتایج آن به این شکل خواهد بود: اردوگاه اصلی ۲۳ کرسی، لیکود ۲۲، آینده‌ای وجود دارد ۱۶، اسرائیل خانه ما ۱۲، شاس ۱۰، عوتسما یهودیت ۹، حزب کار هفت، یهدوت هتواره هفت، جبهه عربی تغییر پنج، لیست مشترک پنج و صهیونیسم دینی چهار کرسی.

بر اساس این نظرسنجی، بلوک مخالف نتانیاهو ۶۸ کرسی را به دست می‌آورد این در حالی است که بلوک فعلی نتانیاهو شامل جریان صهیونیسم دینی و احزاب حریدی (شاس، عوتمسا یهودیت، یهدوت هتوراه و صهیونیسم دینی) ۵۲ کرسی را به دست می‌آورد، در این میان 2 حزب مرتز و راست رسمی به ریاست گدعون ساعر نمی‌تواند حد نصاب آرا (۳.۲۵ درصد) را به دست آورد.

از شرکت کنندگان در این نظرسنجی درباره برگزاری انتخابات زودهنگام این گونه سوال شد که آیا موافق فراخوان‌های گانتس برای برگزاری انتخابات ظرف ماه‌های آتی هستید یا خیر که ۵۷ درصد از آنها پاسخ مثبت و ۳۱ درصد پاسخ منفی دادند، ۱۲ درصد از آنها نیز گزینه «نمی‌دانم» را انتخاب کردند.

همچنین از شرکت کنندگان در نظرسنجی این سوال مطرح شد که آیا با انصراف گانتس از کابینه جنگ موافق هستند یا خیر که ۵۲ درصد موافقت خود را اعلام کرده و ۲۷ درصد با این اقدام مخالفت کردند و ۱۲ درصد نیز گزینه «نمی‌دانم» را انتخاب کردند.

علاوه بر این در نظرسنجی یاد شده، به مدت احتمالی جنگ علیه نوار غزه پرداخته شده و به شرکت کنندگان گفته شد، گانتس می‌گوید جنگ سال‌ها ادامه خواهد یافت در حالی که نتانیاهو معتقد است پیروزی نزدیک است، چه کسی درست می‌گوید؟ ۵۱ درصد اعلام کردند حق با گانتس است و ۲۲ درصد حرف نتانیاهو را تایید کردند و ۲۷ درصد نیز گزینه «نمی‌دانم» را انتخاب کردند.

۴۹ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که از قرارداد تبادل اسرا با جنبش حماس شامل تمامی اسرای اسرائیلی بازداشت شده در غزه در مقابل توقف جنگ علیه نوار غزه و آزادسازی اسرای فلسطینی از زندان‌های اسرائیل حمایت می‌کنند، در مقابل ۳۲ درصد با این قرارداد مخالفت کرده و ۱۹ درصد دیگر گزینه «نمی‌دانم» را انتخاب کردند.

بر اساس نتایج نظرسنجی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، در صورتی که انتخابات امروز برگزار شود، نتایج آن به این شکل خواهد بود: اردوگاه اصلی ۲۵ کرسی، لیکود ۲۰، آینده‌ای وجود دارد ۱۳،  اسرائیل خانه ما ۱۲،  شاس ۱۰،  عوتمسا یهودیت ۹، حزب کار و مرتز ۹، یهدوت هتوراه هفت، صهیونیسم دینی پنج، جبهه عربی تغییر پنج و لیست مشترک پنج کرسی.

طبق این نظرسنجی بلوک مخالف نتانیاهو ۶۹ کرسی را به دست می‌آورد و بلوک فعلی نتانیاهو ۵۱ کرسی و تجمع ملی دموکرات به حد نصاب نزدیک می‌شود و ۲.۸ درصد آرا را کسب می‌کند.

بر اساس این نظرسنجی، بیش از نیمی از شرکت کنندگان در آن یعنی ۵۳ درصد از آنها برگزاری انتخابات زود هنگام در سال ۲۰۲۴ را تایید کردند و ۳۹ درصد نیز موافق برگزاری انتخابات پس از سال ۲۰۲۴ هستند و هشت درصد نیز گزینه «نمی‌دانم» را انتخاب کردند.

بر اساس نظرسنجی که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی برگزار کرد، در صورتی که انتخابات امروز انجام شود، نتایج آن به شکل زیر خواهد بود:

اردوگاه اصلی ۲۲ کرسی، لیکود ۱۹، آینده‌ای وجود دارد ۱۵، اسرائیل خانه ما ۱۳، عوتمسا یهودیت ۱۰، شاس ۱۰، حزب کار و مرتز ۹، یهدوت هتوراه  هشت، جبهه عربی تغییر پنج، لیست مشترک پنج و صهیونیسم دینی چهار کرسی.

طبق این نظرسنجی، بلوک مخالف نتانیاهو ۶۹ کرسی و در مقابل بلوک نتانیاهو ۵۱ کرسی را به دست می‌آورد، حزب راست نیز موفق به رسیدن به حد نصاب (۳.۲۵ درصد آراء) نمی‌شود و تنها ۱.۶ درصد آرا را کسب می‌کند و تجمع ملی دموکرات ۲.۶ درصد آراء را به دست می‌آورد.

در مورد تاریخ برگزاری انتخابات نیز ۴۵ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، موافقت خود را با برگزاری انتخابات در اکتبر ۲۰۲۴ پس از گذشت یک سال از جنگ اعلام کردند، ۲۵ درصد از آنها نیز موافقت خود را با برگزاری انتخابات پس از اتمام جنگ اعلام کردند و ۲۴ درصد نیز برگزاری انتخابات در تاریخ اصلی‌اش یعنی اواخر سال ۲۰۲۶ را تایید کردند و ۶ درصد از آنها نیز گزینه «نمی‌دانم» را انتخاب کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha