• سه‌شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403032215011
  • خبرنگار : 71415

فون درلاین: اتحادیه اروپا باید مذاکرات عضویت اوکراین را سریعتر آغاز کند

فون درلاین: اتحادیه اروپا باید مذاکرات عضویت اوکراین را سریعتر آغاز کند

رئیس کمیسیون اروپا خواستار شروع مذاکرات اتحادیه اروپا با اوکراین بر سر پیشبرد روند عضویت کی‌یف در این اتحادیه شد.

به گزارش ایسنا، «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا امروز (سه‌شنبه) در جریان کنفرانس «بازسازی اوکراین» در شهر برلین گفت: «اوکراین همه گام‌هایی که ما مشخص کرده بودیم را محقق ساخته است؛ به همین دلیل ما معتقدیم اتحادیه اروپا باید مذاکرات الحاق اوکراین به اتحادیه را تا پایان ماه جاری میلادی (ژوئن) شروع کند.»

فون در لاین ادعا کرد: «اوکراین همه این اصلاحات را در ضمن درگیر بودن در جنگ انجام داده است. این بسیار چشمگیر است. از اوکراین به خاطر این میزان انعطاف‌پذیری تشکر می‌کنم.»

اوکراین در  فوریه ۲۰۲۲ نامزدی خود برای عضویت در اتحادیه اروپا را مطرح کرد و در ژوئن ۲۰۲۲ در وضعیت کاندیدای عضویت در این اتحادیه قرار گرفت. رهبران اتحادیه اروپا دسامبر سال گذشته میلادی به اجرای مذاکرات عضویت اوکراین چراغ سبز نشان دادند اما هنوز هیچ تاریخی برای شروع این مذاکرات تعیین نشده است.

به نوشته پایگاه «پالتیکو» فون در لاین همچنین وعده سرمایه‌گذاری‌هایی به ارزش ۱.۴ میلیارد یورو در اوکراین را داد.

این مقام مسئول اتحادیه اروپا در افتتاحیه کنفرانس دو روزه مذکور با موضوع حمایت بین‌المللی از بازسازی اوکراین در برلین بیان کرد: «اتحادیه اروپا توافقاتی به ارزش ۱.۴ میلیارد یورو را با چند بانک امضا کرده تا به جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اوکراین بپردازد.»

فون در لاین خاطر نشان کرد: «بانک‌های شریک با ما این قابلیت را پیدا خواهند کرد در زمان سرمایه‌گذاری در صندوق‌های فعال در اوکراین برای کسب حمایت از بودجه اتحادیه اروپا درخواست بدهند. ما در اتحادیه اروپا به این شیوه بخشی از ریسک‌های مرتبط با این سرمایه‌گذاری‌ها را با هدف کمک به آنها کاهش خواهیم داد.»

او همچنین یک مبلغ ۱.۹ میلیارد یورویی دیگر را هم که قرار است با برداشت از «صندوق تسهیلات اوکراین» (برنامه کمک‌های مالی اتحادیه اروپا) تا پایان ماه ژوئن به کی‌یف انتقال یابد، اعلام کرد.

در جریان کنفرانس «بازسازی اوکراین» در برلین، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز شرکت کرده و او قرار است به همراه «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان یک کنفرانس مطبوعاتی را برگزار و در پارلمان آلمان سخنرانی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha