• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1403032315387
  • خبرنگار : 71506

صعود ناهید کیانی و آرین سلیمی در رنکینگ المپیکی تکواندو

صعود ناهید کیانی و آرین سلیمی در رنکینگ المپیکی تکواندو

رنکینگ جدید المپیکی تکواندوکاران جهان اعلام شد.

به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی تکواندو رنکینگ المپیکی را در ماه ژوئن منتشر کرد که ثبت امتیازات مسابقات بین‌المللی از جمله قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ و رقابت‌های آزاد آنکارا موجب صعود تکواندوکاران کشورمان شد و المپین‌ها با تغییر جایگاه خود در رده‌بندی مواجه شدند.

در نهایت با پایان رقابت‌های بین‌المللی ماه مه، کسب امتیاز برای ارتقای جایگاه در رنکینگ سیستم برای المپین‌های جهان پیش از المپیک پاریس تمام شد تا جایگاه هر تکواندوکار در سید بندی المپیک تا حد بالایی مشخص شود.

در گروه بانوان و در وزن ۴۹- کیلوگرم، مبینا نعمت‌زاده چهره المپیکی ایران  با ۲۴۰.۳۹ امتیازدر رده دهم ایستاده است. سوگند شیری با کسب ۱۳۱.۱۰ امتیاز در رده سی و سوم قرار دارد؛ سعیده نصیری هم با کسب مدال برنز قهرمانی آسیا و ۱۳ پله صعود و کسب ۹۹.۰۲ امتیاز در رده ۴۹ قرار دارد. 

در وزن ۵۷- کیلوگرم، ناهید کیانی دختر المپیکی ایران با کسب نقره تورنمنت آزاد آنکارا و ارتقای امتیازاتش به ۴۳۵.۷۷ امتیاز، با یک پله صعود در جایگاه دوم جای گرفت. 

 در وزن ۶۷- کیلوگرم ملیکا میرحسینی با ۹ پله صعود و کسب ۱۱۷.۰۹ امتیاز و کسب نقره قهرمانی آسیای آسیا در رده ۳۹ ایستاد. ساغر مرادی با کسب ۹۶.۱۶ امتیاز در رتبه ۵۰ قرار گرفت. 

در وزن ۶۷+ کیلوگرم، زهرا پوراسماعیل نیز با ۶۳.۱۴ امتیاز در رتبه ۵۴ رنکینگ المپیکی قرار دارد.

در وزن ۵۸- کیلوگرم گروه آقایان، مهدی حاجی موسائی، قهرمان آسیا در سال ۲۰۲۴ با جمع امتیازات ۳۶۱.۸۲ امتیاز و بدون تغییر در رده ششم رده بندی ایستاد. در همین وزن  ابوالفضل زندی برنزی قهرمانی آسیای ویتنام با کسب  ۲۲۹.۷۷ امتیاز و یک پله صعود در جایگاه  دوازدهم جهان قرار گرفت. 

در وزن ۶۸- کیلوگرم، متین رضایی، دارنده برنز آسیا ۲۰۲۴ با ۲۰۹.۵۰ امتیاز  و۳  پله صعود در رده سیزدهم ایستاده است. رضا کلهر با وجود دوری از میادین در جایگاه ۵۲ جهان قرار دارد.

در وزن ۸۰- کیلوگرم، مهران برخورداری، مرد المپیکی ایران با ۲۶۰.۱۵ امتیازو بدون تغییر در رده نهم ایستاد؛ میرهاشم حسینی با کسب ۱۳۱.۲۵ امتیاز در رده بیست و پنجم جای دارد. علی خوش روش با کسب نقره آسیا ۲۰۲۴ جهش خوبی در جدول داشت و با ۷۸ پله صعود در رده ۹۰ جهان قرار گرفت.

در وزن ۸۰+ کیلوگرم، آرین سلیمی دیگر المپین طلایی ایران در قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ با ۲۲۵.۵۶ امتیاز و ۴ پله صعود در رده هفدهم جای گرفت. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha