• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403032315556
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان خبر داد

تامین آب شرب مردم سراوان از محل تصفیه خانه بزرگ گیلان

تامین آب شرب مردم سراوان از محل تصفیه خانه بزرگ گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان گفت: آب شرب دهستان سراوان را از محل تصفیه‌خانه بزرگ گیلان در سنگر که تامین کننده آب شرب ۷۵ درصد استان است، تامین می‌کنیم.

محمدعلی ویشکاهی در حاشیه بازدید معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور از مجموعه جهاد دانشگاهی استان گیلان، قرارگاه زیستی را یکی از قرارگاه‌های مهم شورای پدافند غیرعامل استان دانست و اظهار کرد: استاندار محترم گیلان فرماندهی این قرارگاه را بر عهده دارد و فرمانده محترم سپاه قدس نیز جانشین قرارگاه است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مسئول کارگروه زیستی شورای پدافند استان گیلان است، اضافه کرد: مدیریت و کنترل کرونا و پشه آئودس از جمله اقدامات مثبت این کارگروه است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به مشکلات مردم در منطقه سراوان رشت و پیگیری‌های اداره کل پدافند غیرعامل استان از سال ۱۴۰۱ در قالب قرارگاه زیستی، تاکید کرد: مشکل آب شرب بالغ بر ۳۵۰ خانوار روستای سراوان که از چاه سنتی تامین می‌شد، توسط شرکت آب و فاضلاب استان مرتفع شد.

ویشکاهی به گذشت ۳۸ سال از دپوی زباله در سراوان اشاره کرد که وسعت آن به ۱۸ هکتار و ارتفاعش به ۱۱۰ متر رسیده و یادآور شد: آب شرب دهستان سراوان را از محل تصفیه خانه بزرگ گیلان در سنگر که تامین کننده آب شرب ۷۵ درصد استان گیلان از جمله شهرستان رشت است، تامین کردیم و فقط ۷۰ متر از خط انتقال باقی مانده که تا هفته آینده تکمیل می‌شود.

وی مدیریت مصرف آب کشاورزی و نظارت بر کاهش مصرف سم و کود را از جمله اقدامات کارگروه امنیت غذایی دانست و متذکر شد: با توجه به بازدید رئیس جمهور شهید از منطقه سیاه اسطلخ رشت، پیگیری‌های لازم را انجام دادیم و مطالعات تصفیه‌خانه فخب انجام شده و منتظر مراحل اجرایی آن هستیم.

مدیرکل پدافند غیعامل گیلان با بیان اینکه ۳۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر برای پروژه‌های پدافند غیرعامل استان پیشنهاد داده شده است، خاطرنشان کرد: ۵۵ میلیارد تومان مربوط به دانشکده پدافند غیرعامل و آزمایشگاه آن است.

وی با اشاره به قانون بودجه، تمامی پروژه های عمرانی دارای اعتبارت دولتی را نیازمند پیوست مطالعاتی پدافند غیرعامل دانست و تاکید کرد: این ظرفیت وجود دارد تا پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی را به عنوان مشاور مطالعاتی اداره کل پدافند غیرعامل استان گیلان معرفی کنیم.

ویشکاهی همچنین سطح علمی شرکت کنندگان گیلانی در دوره‌های تربیت مربی پدافند غیرعامل را بسیار بالا دانست و اضافه کرد: از ۲۰۰ شرکت کننده، ۸۰ نفر در آزمون‌های کتبی و مصاحبه‌ها برگزیده شدند و به زودی دوره‌های بعدی را برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha