• پنجشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403032416150
  • خبرنگار : 30147

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی:

عملیاتی کردن پروژه جهاد آبرسانی، ثمره فعالیت دولت سیزدهم است

عملیاتی کردن پروژه جهاد آبرسانی، ثمره فعالیت دولت سیزدهم است

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: یک از دغدغه‌های دولت سیزدهم رفع محرومیت از روستاهای کشور بود، بر همین اساس طرح محرومیت‌زدایی از روستاهای کشور در قالب ۱۳ طرح از جمله «جهاد آبرسانی» عملیاتی شد.

 حسین امامی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در بخش‌های آب و فاضلاب خراسان رضوی طی مدت ۳ سال توانست کارنامه قابل قبولی از خود به یادگار بگذارد، اظهار کرد: با پایه‌ریزی و عملیاتی کردن طرح «جهاد آبرسانی» همزمان استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و خیرین در دستور کار دولتمردان قرار گرفت.

وی افزود: در مدت ۳ سال فعالیت دولت سیزدهم ۲۰۳ پروژه آبرسانی در روستاها و تعدادی از شهرهای استان با ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع محرومیت‌زدایی، استانی و ملی اجرا شد.

امامی اظهار کرد: پراکندگی روستاها، خشک شدن منابع سطحی که بخش عمده‌ای از آب شرب روستاها توسط این منابع تأمین می‌شود، محدودیت و کمبود شدید منابع آبی زیرزمینی در سطح استان و به خصوص تشدید آن در برخی از شهرستان‌ها، افزایش هزینه‌های راهبری و اجرای پروژه‌ها، تنش‌های اجتماعی در خصوص انتقال آب از یک نقطه به دیگر نقاط و همچنین اجرای خطوط انتقال آب از املاک شخصی و ... مشکلات عدیده‌ای در حوزه آب شرب استان به وجود آورده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی تصریح کرد: در دور اول سفر هیأت دولت به خراسان رضوی هم ۹ مصوبه در دو حوزه آب و فاضلاب اختصاص یافت که تمام آنها با موفقیت اجرایی شد.

وی گفت: تکمیل تأسیسات فاضلاب شهرهای سبزوار و قوچان، اجرای طرح فاضلاب بافت قدیم شهر ریوش (مرکز شهرستان کوهسرخ)، تکمیل طرح‌های آبرسانی به شهر تربت‌حیدریه، عملیات اصلاح خط انتقال و بهسازی تأسیسات آب شهر گناباد، تکمیل طرح آبرسانی به شهر فریمان، احداث مخزن ذخیره ۱۰ هزار مترمکعبی سبزوار، آبرسانی به شهرهای طرقبه و شاندیز و بجستان به ارزش حدود ۲۸ هزار میلیارد ریال از مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ است که تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های این سفر ۸ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

امامی با اشاره به اینکه خیرین استان و کشور هم به مدد دولت خدمتگزار آمدند و با تهیه و تحویل لوله و لوازم مورد نیاز تأمین و انتقال آب به روستاها به نبرد با تنش آب شرب در روستاها برخواستند، خاطرنشان کرد: طی ۳ سال گذشته از مجموع ۸۸۸ روستای مورد تعهد افراد خیر و واقف آب،۳۷۲ روستای محروم استان با ۸۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از آب شرب پایدار برخوردار شد.

عملیاتی شدن پروژه فاضلاب شهرهای نیشابور، تایباد و خواف

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی کارنامه دولت سیزدهم در بخش فاضلاب استان را قابل قبول دانست و گفت: جذب سرمایه‌گذاران بخش غیردولتی با هدف اجرا و تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در استان، تنها بخشی از فعالیت‌های این حوزه است که می‌توان از آن به عنوان «یادگار ابراهیم» نام برد.

وی بیان کرد: در مدت یاد شده قرارداد طرح‌های سرمایه‌گذاری اجرا، توسعه و تکمیل پروژه‌های فاضلاب شهرهای نیشابور، تایباد و خواف در قالب بیع متقابل با مجموع سرمایه‌گذاری ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ابلاغ و عملیاتی شد که در قبال این سرمایه‌گذاری پساب حاصل از تصفیه فاضلاب برای مدت تعیین شده در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد.

امامی افزود: همزمان با به‌کارگیری پیشرفته‌ترین فرآیند تصفیه فاضلاب، امکان تولید روزانه ۱۵ هزار مترمکعب پساب استاندارد در تصفیه‌خانه فاضلاب شهر تربت‌حیدریه فراهم شد که کاربرد صنعتی دارد.

وی یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی به عنوان متولی آب ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی و شهری استان، همواره خود را متعهد به ارائه خدمات به کلیه ذینفعان می‌داند، بنابراین از هیچ تلاشی در کمک به دولت‌ها در تأمین آب پایدار مناطق شهری و روستایی دریغ نکرده و نخواهد کرد.

 امامی ادامه داد: از دولت‌ها انتظار داریم شرکت آب و فاضلاب را در تأمین منابع مالی مورد نیاز اجرای طرح‌ها و پروژه‌های آب و فاضلاب به عنوان یک مطالبه عمومی یاری دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha