• جمعه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403032516871
  • خبرنگار : 71415

ویکتور اوربان: ناتو برنامه ساخت سه پایگاه مختص به کمک به اوکراین را دارد

ویکتور اوربان: ناتو برنامه ساخت سه پایگاه مختص به کمک به اوکراین را دارد

نخست وزیر مجارستان با اعلام اینکه ائتلاف پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای تاسیس سه پایگاه نظامی بزرگ در کشورهای شرق اروپا برنامه‌ریزی کرده نسبت به این پروژه اظهار نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، «ویکتور اوربان»، نخست وزیر مجارستان تاکید کرد ائتلاف ناتو برنامه دارد تا سه پایگاه نظامی بزرگ را در سه کشور عضو این ائتلاف با هدف هماهنگ‌سازی عرضه تسلیحات به اوکراین تاسیس کند.

به نوشته خبرگزاری «تاس» اوربان اظهار نگرانی کرد ساخت این پایگاه‌ها در کشورهای رومانی، اسلواکی، لهستان و همسایگان دیگر اوکراین باعث خواهد شد آنها تبدیل به اهداف حملات نظامی شوند.

او در اظهاراتی بیان داشت: «ناتو به دنبال کمک به اوکراین از طریق تاسیس یک به اصطلاح ماموریت برای کمک به آن است. معنی آن این است که ناتو به هماهنگ‌سازی عرضه تسلیحات به اوکراین خواهد پرداخت. آنها برای این منظور قصد ساخت سه پایگاه بزرگ را دارند.»

اوربان در مصاحبه‌ با یک برنامه رادیویی اظهار نگرانی کرد اگر این پایگاه‌ها در لهستان، رومانی، اسلواکی و دیگر همسایگان اوکراین ساخته شوند تبدیل به اهداف نظامی خواهند شد. او اما تاکید کرد مجارستان که همچنین مرز مشترک با اوکراین دارد در این پروژه مشارکت نخواهد کرد.

نخست وزیر مجارستان در صحبت درباره لهستان و رومانی گفت: «جلو بروید و بجنگید» اما تاکید کرد که مردم اسلواکی در این خصوص احتیاط می‌کنند و مجارستانی‌ها نیز می گویند «باید تدابیری برای حفظ امنیت خود اتخاذ کنند چون نزدیک به منطقه جنگی هستند.»

وی افزود: «واضح است که ۳۱ عضو دیگر ناتو فشار عظیمی به ما وارد می‌کنند تا ما را وادار به کنار گذاشتن موضع صلح‌طلبانه و وادار کردن ما به حمایت از جنگ کنند. »

او با اشاره به اینکه ۳۱ کشور از ۳۲ عضو ناتو به دنبال شکست دادن روسها هستند مجارستان این تفکر را اشتباه می‌داند، گفت: «حتی اگر ۳۱ کشور دیگر به ما بگویند که شما در موضعتان تنها هستید ما همچنان باور خواهیم داشت که این جنگ بی فایده بوده و نمی‌تواند در میدان جنگ به حل و فصل برسد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۶ ۱۴:۲۲

بادست یابی به اهداف مشروع و معقول میتوان به پایان جنگ اندیشید.🌹