• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1403032617390
  • منبع : پایگاه‌های خبری

بی‌اخلاقی ممنوع! 

بی‌اخلاقی ممنوع! 

ایران اسلامی و مردم فهیم و ولایتمدارش لایق بهترین‌ها هستند و باید در این شرایطی که دشمن برای ایجاد نفاق چشم و گوشش را تیز کرده، گوش به فرمان رهبری از بی اخلاقی‌های سیاسی که جز آسیب به آبروی ملی کاری نمی‌کند، دوری کرد و دیگران را هم بدان تشویق کرد.

به گزارش ایسنا، پایگاه بصیرت در یادداشتی به قلم صابر محمدی نوشت: تبلیغات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران اسلامی در مرحله‌ای قرار دارد که بحث و گفتمان عموم مردم پیرامون هر یک از این ۶ نفر داغ داغ است. حالا هر جا که می‌روی از صف نانوایی تا تاکسی و اتوبوس و مترو همه سخن از رییس‌جمهور آینده می‌زنند و هر یک با استدلال خود گزینه اصلح و موارد خوب و قابل تامل شخص مورد نظر خود را بر میشمارند.

یکی از پاکدستی و مورد اعتمادی جلیلی می‌گوید و دیگری از مدیر و مدبر بودن قالیباف؛ یکی قاضی زاده هاشمی را پسندیده و دیگری شعار خدمت زاکانی را مد نظر دارد؛ یکی از شعار فسادزدایی پور محمدی می‌گوید و دیگری از صحبت‌های بازار سرمایه پزشکیان.

جامعه روی دور تند تبلیغات انتخاباتی نامزدها مسیر خود را طی می‌کند و مردم هم در کمال آرامش در حال رصد برنامه‌های تبلیغاتی هستند تا اصلح‌ترین فرد را برای آینده خود و فرزندانشان انتخاب کنند. اما آنچه در این میان روی ناخوشایند تبلیغات را برای مردم باز کرده و سبب سلب اعتماد برخی مردم می‌شود بی اخلاقی‌هایی است که رهبری از آن به لجن‌پراکنی تعبیر می‌کنند.  

از جبهه دشمن!
لجن‌پراکنی یا سیاه نمایی و تخریب رقبا نه در مرام مردم میهن اسلامی است که گوش به فرمان رهبری با رعایت اخلاق در حال طی مسیر انتخابات هستند بلکه در مرام آن‌هایی است که به دنبال ایجاد آشوب و بلوا هستند تا فضای آرام سیاسی انتخابات کنونی را بر هم بزنند و به عبارتی پیام‌هایی است که از جبهه دشمن مخابره می‌شود. پیام‌هایی از جانب قدرت‌ها و دست نشانده هایشان که از رییس جمهور آینده ایران وحشت دارند و مدام گوش تیز کرده‌اند که عاقبت کدام اصلحی جایگزین اصلح‌ترین رییس‌جمهور شهید می‌شود!

آزمونی برای اخلاق انتخاباتی
دشمن و ضد انقلاب با دیدن صحنه پرشور، متکثر و رقابتی انتخابات پیش روی ایران به وحشت افتاده لذا با تمام  توان فعال شده تا نگذارد حماسه با شکوه مردم در هشتم تیرماه ۱۴۰۳ رقم بخورد.

عده‌ای هم دانسته و ندانسته برخلاف تاکیدات رهبری وارد میدان دشمن شده و با سیاه نمایی و تخریب رقبا به دنبال امتیازگیری برای جبهه خودی هستند در حالیکه به این امر واقف نیستند که این بی اخلاقی راه به جایی نمی‌برد و نه تنها میدان را برای دشمن بازتر می‌کند که سودی هم برای ملت و کشور و نظام و انقلاب در بر ندارد بلکه تنها سبب آسیب می‌شود. حالا نه تنها نامزدهای انتخاب چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بلکه هواداران آن‌ها در آزمون اخلاق انتخاباتی قرار دارند؛ آزمونی که رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال امام  از آن سخن گفته و فرمودند: لجن‌پراکنی ممنوع! رهبری  در مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در بخشی از سخنانشان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو چند عنوان مهم را مطرح کرده و فرمودند مشارکت در انتخابات، ویژگی‌های رئیس‌جمهور و رعایت اخلاق انتخاباتی از موارد مورد تامل است. ایشان فرمودند: «در این حرکت عظیمی که انجام میگیرد، در رقابت‌های پیش روی انتخاباتی بین نامزدها، اخلاق حاکم باشد؛ بدگویی کردن، تهمت زدن، لجن‌پراکنی کردن، کمکی به پیشرفت کارها نمیکند، به آبروی ملّی هم لطمه میزند.»

این همان نکته‌ای است که دشمن هم به خوبی بدان واقف است پس وارد میدان لجن پراکنی می‌شود و در قامت هوادار فلان نامزد، نامزد رقیب را می‌کوبد و البته برخی هواداران هم به خیال خدمت به مردم با این لجن پراکنی دشمن همراه شده و بی اخلاقی می‌کنند و مواردی را برای رقبا مطرح می‌کنند که هیچ کمکی به کشور نمی‌کند و اعتماد عمومی را زیر سوال برده و به اعتبار شورای نگهبان به عنوان مرجع تایید صلاحیت نامزدها آسیب می‌زند. حال اینکه این لجن پراکنی و بی اخلاقی‌ها گاه هیچ پایه و اساسی نداشته و به سلیقه افراد بستگی دارد و گاه هم از پر و بال گرفتن از یک شایعه جان می‌گیرند.

صحنه حماسه نه رقابت برای قدرت
رهبر معظم انقلاب فرمودند: «صحنه‌ی انتخابات صحنه‌ی عزّت و حماسه است، صحنه‌ی رقابت برای خدمت است، صحنه‌ی کش‌وواکش برای به دست آوردن قدرت نیست. برادرانی که وارد میدان مبارزه‌ی انتخاباتی و رقابت انتخاباتی میشوند، این را به عنوان یک وظیفه بدانند؛ آن‌ها به وظیفه‌شان عمل کنند.»

این سخن رهبری حجت را بر بی اخلاقان تمام می‌کند که این میدانی که به لطف حضور و مشارکت مردم آماده و مهیای انتخاب اصلح برای سکانداری چهار سال آینده کشور است، میدانی برای کش و واکش کسب قدرت و مقام نیست! چرا که این جایگاه، جایگاهی برای خدمت به مردم  و مردم داری و رفع مشکلات آنهاست نه میدان تاخت و تاز بر گروه‌ها و جناح‌های سیاسی و تخریب رقیب.

کسی که قرار است رییس جمهور آینده این آب و خاک شود از هم اکنون باید در فکر تشکیل دولت و چیدمان اجرایی از فرهنگ و هنر تا اقتصاد و آموزش و ارتباطات باشد؛ باید در فکر حفظ جایگاه اقتدار و آبروی نظام باشد و دست آوردهای گرانبهای دولت قبل را حفظ و تعاملات بین المللی و منطقه‌ای که خود را در شهادت رئیس جمهوری و همراهانشان نشان داد، باشند.

همه باید بدانند!
بی اخلاقی و ورود لجن پراکنی ممنوع! این جمله را باید سر در تمام ستادهای انتخاباتی نامزدها از فضای واقعی تا فضای مجازی حک کرد تا دیگر کسی جرات بی اخلاقی کردن، نداشته باشد.
ایران اسلامی و مردم هوشیار، فهیم و ولایتمدارش لایق بهترین‌ها هستند و باید در این شرایطی که دشمن برای ایجاد نفاق چشم و گوشش را تیز کرده، گوش به فرمان رهبری از بی اخلاقی‌های سیاسی که جز آسیب و لطمه به آبروی ملی کاری نمی‌کند، دوری کرد و دیگران را هم بدان تشویق کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha