• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403032617739
  • خبرنگار : 30189

اقدام متفاوت دانشجویان شیعه و سنی دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی همزمان با عیدقربان

اقدام متفاوت دانشجویان شیعه و سنی دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی همزمان با عیدقربان

دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی، به‌مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان؛ عید مشترک مسلمانان در یک اقدام جالب و ابتکاری به کمک نیازمندان شیعه و اهل سنت پایتخت و شهرهای سنندج، زاهدان، بندرعباس و گنبدکاووس می‌روند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی؛ دانشجویان، کارکنان و استادان این دانشگاه، به‌مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان در یک اقدام جالب و ابتکاری و با هدف نزدیک شدن دل‌های مسلمانان و رفع مشکلات جهان اسلام، در خرید شماری گوسفند سهیم شده و پس از قربانی، گوشت را میان نیازمندان شیعه و اهل سنت  تهران و شهرهای سنندج، زاهدان، بندرعباس و گنبدکاووس توزیع می‌کنند."

قربانی یک عبادت مالی و از شعائر اسلام است و در مقابل دیگر عبادت‌های مالی اسلامی ویژگی‌های خاصی در بر دارد و با توجه به آن ویژگی‌های قربانی بین عبادت‌های دیگر از جایگاه و اهمیت ممتازی برخوردار است. از جمله اعمالی که حجاج در روز دهم ذیحجه در سرزمین منا انجام می‌دهند کشتن شتر، گاو و یا گوسفند و انفاق آن به مستحقین است تا به وسیله این عمل نیک به رحمت پروردگار نزدیک شوند که آن را قربانی گویند.
یکی از اسرار قربانی سیر کردن گرسنه‌ها و نیازمندان است. قرآن کریم در این باره می‌فرماید:« از گوشت‌هایی که قربانی می‌کنید هم خودتان میل کنید، هم به قانع و معتر بدهید. قانع، فقیری است که به آنچه می‌گیرد، قانع است. معتر، فقیری است که علاوه بر تقاضای کمک اعتراض هم می‌کند.

از این رو در آستانه عید سعید قربان کارکنان، استادان و دانشجویان شیعه و سنی دانشگاه مذاهب اسلامی در راستای اهداف والای این دانشگاه در جهت تقریب و وحدت امت اسلامی با هدف نزدیک شدن دل‌های مسلمانان به یکدیگر و رفع مشکلات جهان اسلام، در خرید شماری گوسفند و تهیه بسته های معیشتی سهیم شده و پس از قربانی، گوشت را میان نیازمندان شیعه و اهل سنت توزیع می‌کنند."

اقدام متفاووت دانشجویان شیعه و سنی دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی همزمان با عیدقربان

این مراسم معنوی  صبح روز دوشنبه ۲۸ خرداد  ۱۴۰۳ مصادف با ۱۰ ذی الحجه و عید سعید قربان با حضور دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی واقع در تهران، خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی تقاطع خیابان روانمهر پلاک ۳ برگزار می‌شود و گوشت قربانی طی مراسمی بسته بندی شده و با مشارکت دانشجویان در میان نیازمندان شیعه و اهل سنت پایتخت توزیع می‌شود.  

همچنین این مراسم معنوی به صورت همزمان درشعب این دانشگاه درشهرهای سنندج، زاهدان، بندرعباس و گنبدکاووس برگزار می گردد.

انتهای پبام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha