• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403032919656
  • خبرنگار : 50023

مخالفت جهاد کشاورزی برای تبدیل عمارت کلاه فرنگی به موزه البرز

مخالفت جهاد کشاورزی برای تبدیل عمارت کلاه فرنگی به موزه البرز

ایسنا/البرز  معاون میراث‌فرهنگی البرز با بیان اینکه جهاد کشاورزی با واگذاری عمارت کلاه فرنگی برای تبدیل به موزه بزرگ البرز مخالفت کرد؛ گفت: اکنون بخشی از اراضی زندان رجایی‌شهر برای احداث موزه البرز پیشنهاد شده است.

مهدی ارباب نیا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت احداث موزه بزرگ البرز اظهار کرد: در ابتدا عمارت کلاه فرنگی به عنوان مکان این موزه انتخاب شده بود و نامه نگاری لازم هم در این زمینه انجام شد ولی در نهایت جهاد کشاورزی اعلام کرد که به زمین این بنا نیاز دارد و امکان واگذاری آن به میراث فرهنگی میسر نیست.

وی ادامه داد: بعد از آن پیگیر جانمایی مکان جدیدی برای موزه بزرگ البرز از طریق استانداری شدیم و در نهایت پیشنهادی برای اختصاص بخشی از زمین زندان رجایی شهر برای این کار مطرح شد.

مخالفت جهاد کشاورزی برای تبدیل عمارت کلاه فرنگی به موزه البرز

عمارت کلاه فرنگی البرز در مجاورت اتوبان تهران-کرج-قزوین و ایستگاه مترو کرج ساخته شده و با وجود قرار گرفتن در نقطه‌ای مناسب، سال‌ها بدون استفاده مانده است

وی با تاکید بر اینکه البرز علی رغم ظرفیت‌های تاریخی و میراثی‌ای که دارد فاقد موزه است، تصریح کرد: با توجه به اینکه زندان رجایی شهر متعلق به قوه قضاییه است، این نهاد باید با تغییر کاربری بخشی از این مجموعه به فضای فرهنگی از جمله موزه موافقت کند تا اقدامات بعدی در این خصوص انجام شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر موضوع در قوه قضاییه در حال پیگیری است و امیدواریم به زودی خبر خوشی در این خصوص به البرزی‌ها اعلام کنیم.

ارباب نیا ادامه داد: هرچند موافقت تلویحی در این خصوص کسب شده ولی اینکه چه زمانی نهایی شود و کلنگ موزه بزرگ البرز به زمین زده شود مشخص نیست و به همکاری نهادهای مختلفی بستگی دارد.

معاون میراث فرهنگی البرز با اشاره به اینکه خوشبختانه مطالبه عمومی در خصوص لزوم احداث موزه بزرگ البرز ایجاد شده، گفت: بسیاری از آثار میراثی استان به دلیل نبود مکان مناسب نگهداری در موزه ملی یا مخزن میراث فرهنگی نگهداری می شوند که قطعا با احداث این مکان در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha