فرهاد دوایی در گفتوگو با ایسنا در خصوص علت افزایش قیمت بلیتهای هواپیما اظهار کرد: افزایش قیمت بلیت هواپیما باعث شد دست دلالان از بازار بلیت هواپیما کوتاه شود و بلیتها به صورت مستقیم به دست مردم میرسد. اگر مردم هزینه بالایی بابت بلیت پراخت میکنند، به این دلیل است که از ایرلاین مستقیما بلیت را خریداری میکنند که باعث قویتر شدن ایرلاین میشود.
وی افزود: ایرلاین وقتی قویتر شود خدمات بهتری ارائه میدهد و به فکر وارد کردن هواپیما میافتد و سایر مسائل خود را انجام میدهد. آزادسازی نرخ باید انجام میشد، چون نرخ دستوری فساد دارد. نرخ دستوری برای ایرلاین صرفه ندارد و ایرلاین مجبور است بلیت خود را به دلال واگذار کند تا با قیمت بالاتری بفروشد.
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر حداقل و حداکثر قیمت بلیت را مشخص کردهاند، اما مسافر دیگر با کمبود بلیت مواجه نمیشود و بلیت برایش فراهم میشود. با وجود اینکه تعداد پروازها بیشتر نشده، اما بلیت برای مسافران فراهم است. آن تعداد بلیتی را که در گذشته در اختیار دلالان قرار میدادند، در حال حاضر ایرلاینها به صورت مستقیم میفروشند.
دوایی بیان کرد: پروازها زیاد نشده است. قیمت پروازها در گذشته به گونهای بود که برای ایرلاین صرفه اقتصادی نداشت، به عنوان مثال قیمت نرمال بلیت مشهد به تهران ۲.۵ میلیون تومان است.
وی خاطرنشان کرد: در دنیا نرخ بلیت بر اساس نفر- ساعت – پرواز ۶۰ دلار است و برای سایر خدمات باید هزینهای مجزا پرداخت شود، در حالیکه ایرلاینهای داخلی بستههای غذایی و خوراکی به مسافران میدهند.
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی عنوان کرد: پرداخت هزینه بلیت برای اتباع همانند سایر کشورهای دنیا باید به صورت دلاری انجام شود. همانطور که ایرانیها در سایر دنیا هزینه بلیت خود را به صورت دلاری پرداخت میکنند، توریستها و سایر اتباع نیز باید هزینههای بلیت خود را در ایران به صورت دلاری پرداخت کنند.
انتهای پیام
نظرات