• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1403070302434
  • منبع : سازمان حفاظت محیط زیست

رییس سازمان حفاظت محیط زیست:

جذابیت‌های شغل محیط‌بانی باید افزایش یابد

جذابیت‌های شغل محیط‌بانی باید افزایش یابد

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ما باید جذابیت های شغل محیط بانی را افزایش دهیم و این وظیفه ما است و مطمئنا نهایت تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا این موضوع عملی شود.

به گزارش ایسنا، شینا انصاری ظهر امروز در جریان بازدید از مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان استان البرز اظهارکرد: برگزاری دوره‌های کاربردی و تکمیلی می‌تواند باعث توانمندی محیط بانان شود و همزمانی که دانش و مهارت محیط بانان زحمتکش افزایش می‌یابد میزان خسارات و تلفات احتمالی حتما به حداقل‌ترین مقدار کاهش خواهد یافت.

وی افزود: یکی از اولویت‌های مهم ما در سازمان حفاظت محیط زیست حل مسائل و دغدغه‌های محیط بانان است و بازنمایی مقتدرانه محیط‌بانان یکی از نکات کلیدی است که باید به آن توجه کنیم که در این خصوص لازم است تصویری که از محیط بانان منعکس می‌شود، تصویری مقتدر و توانمند باشد.

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: من این اطمینان را به شما می‌دهم که تمامی مشکلات شما را پیگیری کنم اما باید توجه داشته باشید که بسیاری از مشکلات انباشته است و برای رفع برخی از موانع نیز احتمالا محدودیت‌های قانونی وجود دارد که امیدواریم با برگزاری جلسات فصلی با نمایندگان محیط بانان این ارتباط تنگاتنگ شکل گیرد.

وی تاکید کرد: ما باید جذابیت‌های شغل محیط بانی را افزایش دهیم و این وظیفه ما است و مطمئنا نهایت تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا این موضوع عملی شود.

همچنین در این مراسم جمشید محبت خانی - فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست - اظهارکرد: آموزش در راس اقدامات ما در سال‌های اخیر در یگان حفاظت محیط زیست قرار دارد و این امر باعث شده است تا در سال‌های اخیر تعداد تخلفات و تلفات ما کاهش یابد.

وی افزود: این امر موجب شده است تا سالانه بیش از ۵۰۰۰ قبضه سلاح کشف و ضبط شود. امیدواریم با ادامه دار بودن این روند شاهد کاهش بیش از پیش تلفات، تخلفات و خسارت‌ها باشیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: تامین نیاز خودرویی محیط بانان و افزایش نیروی انسانی می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات محیط بانان را حل کند.

محبت خانی تاکید کرد: بخش عمده‌ای از پاسگاه‌های محیط بانی ما نیازمند بازسازی است و این مساله برای ما از اولویت ویژه‌ای برخوردار است.

در این مراسم سید ابوالقاسم موسوی - رییس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان سازمان حفاظت محیط زیست - نیز در این مراسم گفت: همه محیط بانان کشور آموزش بدو خدمت را گذرانده‌اند و در سه سال گذشته ۶۲ دوره آموزشی در استان‌ها برگزار شد که ازظرفیت استان‌ها نیز در برگزاری آموزش استفاده شده است.

وی افزود: در مجموع بیش از ۶۰۰۰ نفر- آموزش برگزار شده است که هر محیط بان بیش از یک دوره و در برخی موارد دو یا سه دوره آموزشی را گذرانده‌اند که شامل سرفصل‌های متنوع می‌شود.

موسوی تاکید کرد: دوره‌های تکمیلی نیز برای محیط بانان آغاز شده است و با این اتفاقات نکاتی که محیط بانان لازم دارند را می‌آموزند و آماده خدمت حرفه‌ای خواهند بود.

وی اضافه کرد: اقتدار محیط بانان باید در جامعه و افکار عمومی به نمایش گذاشته و نوع فعالیت آن‌ها برای مردم اطلاع‌رسانی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست موسوی در پایان مرکز آموزش محیط زیست را سرمایه‌ای برای سازمان دانست و یادآور شد: این مرکز می‌تواند وظایف مهمی از جمله آموزش کارشناسان و مدیران و حتی اقشار مختلف مردم را عهده دار شود و امیدوارم توسعه این مرکز در دستور کار مدیریت جدید قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha