• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403070503781
  • خبرنگار : 71660

جانسون از زلنسکی خواست سفیر اوکراین در آمریکا را برکنار کند

جانسون از زلنسکی خواست سفیر اوکراین در آمریکا را برکنار کند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس‌جمهور اوکراین خواست سفیر این کشور در واشنگتن را به دلیل «دخالت در انتخابات ایالات متحده» برکنار کند.

به گزارش ایسنا، «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای خطاب به «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نوشت: «من از شما می‌خواهم که فورا اوکسانا مارکارووا، سفیر اوکراین در ایالات متحده را برکنار کنید.»

طبق گزارش راشا تودی، در این نامه آمده است: «همانطور که شما گفته‌اید، اوکراینی‌ها تلاش کرده‌اند تا از دخالت در سیاست‌های داخلی ایالات متحده و تاثیرگذاری در انتخاب مردم آمریکایی خودداری کنند اما این تلاش‌ها اخیرا طی رویدادی که سفیر اوکراین در جریان بازدید از یک کارخانه مهمات ارتش در پنسیلوانیا به راه انداخت، نادیده گرفته شدند.»

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه این نامه خطاب به زلنسکی تاکید کرد: «این کارخانه به لحاظ سیاسی در ایالت کلیدی قرار دارد و هیچ جمهوری‌خواهی در رویدادی که سفیر اوکراین برگزار کرد، دعوت نشده بود. این رویداد با هدف کمک به دموکرات‌ها و دخالت در انتخابات ایالات متحده انجام شد. این اقدام کوته‌فکرانه، عمدی و سیاسی باعث شد تا جمهوری‌خواهان اعتمادشان را به سفیر مارکارووا از دست بدهند. او باید فورا از سمت خود برکنار شود.»

جانسون خاطر نشان کرد: «همانطور که در گذشته صراحتا اعلام کرده‌ایم، همه کشورهای خارجی باید از اظهار نظر یا دخالت در سیاست داخلی آمریکا خودداری کنند. حمایت از اوکراین در برابر جنگ با روسیه همچنان یک مسئله ۲ حزبی تلقی می‌شود اما  وقتی نامزد حزب جمهوری‌خواه در رسانه توسط مقامات کشور شما هدف قرار می‌گیرد، چنین چیزی مسائل موجود را خدشه‌دار می‌کند.»

او در پایان از زلنسکی خواست تا چنین مواردی دیگر تکرار نشود و اقدام فوری در این خصوص اتخاذ شود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۴ این کشور روز دوشنبه طی گردهمایی در میان هوادارانش در ایالت پنسیلوانیا گفت: «زلنسکی می‌خواهد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده پیروز شوند زیرا می‌تواند از آنها کمک دریافت کند اما من عملکرد متفاوتی خواهم داشت و بر روی صلح کار خواهم کرد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha