• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1403070705231
  • خبرنگار : 71661

هشدار جمهوری‌خواهان به زلنسکی: در سیاست آمریکا دخالت نکن!

هشدار جمهوری‌خواهان به زلنسکی: در سیاست آمریکا دخالت نکن!

رسانه آمریکایی گزارش داد حزب جمهوری‌خواه ایالات متحده به ولودیمیر زلنسکی هشدار داده است که در مسائل مرتبط با سیاست داخلی آمریکا مداخله نکند.

به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی در مقاله‌ای با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور اوکراین درباره معاون انتخابی جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی آمریکا، گزارش داد این حزب به «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین هشدار داده است که وارد سیاست‌های داخلی آمریکا نشود.

به گزارش پالتیکو، جمهوری‌خواهان آمریکا هنوز حمایت خود از زلنسکی را قطع نکرده‌اند، اما به او هشدار داده‌اند که نباید خود را با مسائل مرتبط با سیاست داخلی آمریکا درگیر کند.

بر اساس این گزارش، حتی برخی از اعضای جمهوری‌خواه کنگره ایالات متحده که حامی اوکراین هستند نیز باور دارند زلنسکی در اظهاراتش درباره «جی دی ونس» معاون پیشنهادی ترامپ برای ریاست‌جمهوری مرتکب یک اشتباه راهبردی شده است. زلنسکی او را «بیش از حد افراطی» توصیف کرده بود.

این اظهارات زلنسکی که در بازدید از یک کارخانه تسلیحاتی در پنسیلوانیا مطرح شد، انتقاد «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده را به دنبال داشت که آن را اقدامی در حمایت از دموکرات‌ها توصیف کرد. زلنسکی که در سفر خود به آمریکا برای شرکت در مجمع‌عمومی سازمان ملل، به دنبال تضمین حمایت ایالات متحده از کشورش در جنگ با اوکراین بود، با این اظهارات خود وضعیت را پیچیده‌تر از قبل کرد.

به گزارش پالتیکو، جنگ اوکراین به سومین سالگرد خود نزدیک می‌شود و هیچ نشانه‌ای از پایان آن وجود ندارد، بنابراین زلنسکی باید جمهوری‌خواهان را با خود همراه نگه دارد، زیرا آن‌ها یک پایگاه کلیدی برای قدرت نظامی اوکراین محسوب می‌شوند.

هشدار جمهوری‌خواهان به زلنسکی: در سیاست آمریکا دخالت نکن!
زلنسکی در کارخانه تسلیحاتی آمریکا در پنسیلوانیا

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا کمتر از ۲ ماه دیگر در ۱۵ آبان برگزار خواهد شد و متحدان ترامپ در کنگره نسبت به هرگونه اقدامی که توهین به ترامپ و حزب جمهوری‌خواه تلقی شود، حساس هستند. سناتور «جان کورنین» از حزب جمهوری‌خواه در یک مصاحبه کوتاه با اشاره به اظهارات زلنسکی گفته است رهبر خارجی نباید در سیاست‌های داخلی ایالات متحده دخالت کنند. او همچنین یادآور شده است که اوکراین با توجه به وضعیت کنونی خود، باید سعی کند تعداد دوستانش را افزایش دهد.

با این حال، جمهوری‌خواهان حتی با وجود خشم از زلنسکی، احتمال قطع حمایت از این کشور در جنگ با روسیه را مردود می‌دانند، زیرا به گفته آن‌ها این حمایت ارتباطی به شخصیت‌ها ندارد و از منافع مستقیمی ناشی شده که ایالات متحده در این جنگ دارد.

یک عضو دیگر جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت، اظهارات زلنسکی در پنسیلوانیا برای رابطه او و واشنگتن مخرب بوده و وقتی اوکراین با کشوری ارتباط دارد، نباید در امور داخلی آن مداخله کند.

این قانونگذار گفت: «نصیحت من به همه این است که از سیاست‌های آمریکا دور بمانند. دردسرساز نشوید، آن هم در این انتخابات تنگاتنگ که چند هفته تا برگزاری آن باقی مانده است. حتی اگر تقصیری نداشته باشید، ممکن است سخنانتان را به‌صورت گزیده منتشر کنند.»

بسیاری از جمهوری‌خواهان نیز با حمایت‌های فراوان ایالات متحده از اوکراین مخالف هستند و این را به صورت علنی مطرح کرده‌اند. جی دی ونس از جمله افرادی بوده که صراحتاً گفته است جنگ اوکراین برای آمریکا چندان مهم نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha