• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403070705188
  • منبع : بازار

۶ نکته کلیدی و مهم جهت انتخاب درب حیاط مدرن، ساده و شیک

۶ نکته کلیدی و مهم جهت انتخاب درب حیاط مدرن، ساده و شیک

درب حیاط اولین سد ورودی هر ساختمان است که وجود آن برای هر ساختمانی ضروری است. انتخاب یک مدل درب حیاط ساده و شیک با طرح و مدل مدرن و امروزی نقش بسزایی در زیبایی نمای ورودی ساختمان دارد. درب حیاط اولین سد ورودی هر ساختمان است که وجود آن برای هر ساختمانی ضروری است. انتخاب یک مدل درب حیاط ساده و شیک با طرح و مدل مدرن و امروزی نقش بسزایی در زیبایی نمای ورودی ساختمان دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از آروان سازه، در گذشته روال بر این بود که به صورت تجربی درب حیاط توسط یک فرد جوشکار ساخته و تولید می گردید و نیاز بود پس از نصب درب به صورت دستی رنگ آمیزی شده و قفل و دستگیره بر روی آن نصب می شد. با توجه به اینکه تمام مراحل به صورت دستی و تجربی صورت میگرفت نتیجه نهایی کیفیت خوبی نداشت. برای داشتن یک درب حیاط خوب می بایست به نکات مختلفی دقت داشت.

 در این مطلب سعی داریم نکات مهمی را در زمینه خرید درب حیاط ساده و شیک و مدرن با شما به اشتراک بگذاریم.

بهترین درب حیاط چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

قبل از اینکه به ویژگی های یک درب حیاط خوب بپردازیم، باید به چند سوال در این باره پاسخ دهید.

درب مورد نظر برای حیاط شمالی است یا ساختمان جنوبی؟

درب حیاط شمالی معمولا با ابعاد بزرگتر (مخصوصا از نظر ارتفاع) طراحی و تولید میگردند اما درب ساختمان های جنوبی معمولا با ارتفاع کمتری تولید می گردند. معمولا یک درب حیاطی نفر رو به همراه یک درب حیاطی ماشین رو برای ساختمان در نظر گرفته می شود.

چه مقدار حاضر هستید برای درب حیاط هزینه کنید و یا اینکه چه مقدار باید هزینه کنید تا یک درب خوب و مناسب داشته باشید؟

میزان هزینه مورد نظر شما برای انتخاب درب به ابعاد و اندازه درب حیاط و به مدل درب حیاط مرتبط است. البته کیفیت ساخت و نوع ورق و پروفیل و شیشه نیز تاثیر زیادی بر قیمت درب حیاط و هزینه های آن دارد. در صورتی که مشکلی برای هزینه و خرید درب حیاط ندارید درب حیاط نفر رو با عرض ۱۱۶ و ارتفاع ۲۴۳ را انتخاب کنید و یک درب حیاط ماشین رو با عرض ۳۱۵ در ارتفاع ۲۴۳ در کنار آن قرار دهید. اما اگر هزینه برای شما در درجه اول قراردارد بهتر است از درب حیاط با ارتفاع ۲۲۳ استفاده کنید و همچنین برای کاهش بیشتر هزینه، درب حیاط تلفیقی که متشکل از یک درب حیاطی ماشین رو که داخل آن یک درب نفر رو تعبیه شده است گزینه مناسبی برای شما است.

۶ نکته کلیدی و مهم جهت انتخاب درب حیاط مدرن، ساده و شیک

ساختمان شما با چه سبک معماری در حال ساخت و یا ساخته شده است؟

با توجه به اینکه تنوع زیادی در طرح و مدل درب های حیاطی وجود دارد، مدل درب حیاط میتواند مطابق سبک معماری ساختمان در نظر گرفته شود. با توجه به اینکه قیمت درب حیاط با توجه به مدل درب متغیر است.

درب حیاط برای ورودی حیاط یک مجتمع مورد استفاده قرار خواهد گرفت یا یک مجموعه آپارتمان و یا یک منزل شخصی؟

بسته به تعداد و میزان تردد هر ساختمان یا مجتمع درب حیاط مناسب انتخاب میگردد. برا درب های مجتمع ها که تعداد باز و بسته شدن درب بسیار زیاد است میبایست از درب های مقاوم تر و با یراق آلات و قفل و لولای مستحکم تر استفاده کرد. اما در درب های ساختمان های کم جمعیت تر و ساختمان های شخصی میتوان از یراق آلات و قفل و لولا های ظریف تر و زیبا تر استفاده کرد.

آیا درب حیاط نفر رو لازم دارید و یا درب حیاط ماشین رو؟

برای ساختمان های جنوبی معمولا یک درب نفر رو نصب می گردد و درب ماشین رو یا درب پارکینگ با فاصله از آن نصب می شود. همچنین برای برخی ساختمان های جنوبی از درب رول آپ یا کرکره برقی برای ورودی پارکینگ استفاده می شود و تنها یک درب نفر رو نصب می گردد.

۶ نکته کلیدی و مهم جهت انتخاب درب حیاط مدرن، ساده و شیک

محل نصب درب در کدام منطقه جغرافیایی است و شرایط جوی آن منطقه چگونه است؟

  • نوع متریال تولیدی درب و نوع رنگ درب تاثیر زیادی در ماندگاری درب حیاط دارد. باید در نظر داشت که منطقه مورد نظر دارای چه شرایط آب و هوایی است.
  • چهارچوب درب می بایست به قدری مستحکم باشد که توانایی تحمل وزن لنگه و باز شدن های مکرر را داشته باشد.
  • لنگه درب نیز میبایست دارای کلاف مقاوم باشد که استحکام بالایی داشته باشد و ایمنی کامل در برابر ضربات و فشار را داشته باشد.
  • قفل مناسب برای درب حیاط قفل برقی کله گاوی یا لاکپشتی است. این قفل قابلیت اتصال مستقیم به آیفون را دارد و دیگر نیازی به قفل کردن درب نیست و با بستن درب درب قفل می گردد.

نتیجه گیری

امروزه تولید درب حیاطی متفاوت شده است. مجموعه هایی ماننده آروان سازه هیراد وجود دارد که تمامی مراحل طراحی، تولید، رنگ آمیزی و حتی نصب شیشه نشکن و ... را انجام و درب پس از تایید کنترل کیفی بسته بندی شده و ارسال می گردد. شما میتوانید برای مشاوره و خرید درب های حیاطی و فلزی با شماره های تماس ۰۲۱۴۴۰۸۸۹۳۵ و ۰۵۱۳۸۳۸۷۱۰۰ در روز های غیر تعطیل از ساعت ۹ تا ۲۱ تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha