• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۴۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403070705707
  • خبرنگار : 50040

در نشست شورای شهرستان رشت مطرح شد؛

از نمای بد تیربرق های وسط خیابان تا نقش پدافند غیرعامل کابل خودنگهدار

از نمای بد تیربرق های وسط خیابان تا نقش پدافند غیرعامل کابل خودنگهدار

ایسنا/گیلان رئیس شورای شهرستان رشت خواستار تامین روشنایی ورودی مرکز استان در جاده تهران شد و گفت: با تیر برق های وسط خیابان نیز مواجه هستیم که نمای خوبی ندارد و لزوم تعامل مدیریت شهری و شرکت توزیع برق را نشان می دهد.

مجید عزیزی امروز، ۷ مهرماه در جلسه شورای شهرستان رشت، با اشاره به شهادت سید حسن نصرالله به دست رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: خون پاک این شهید عزیز سبب پیروزی و عزت جریان مقاومت خواهید شد و رژیم صهیونیستی را به نابودی می کشاند.

وی با بیان اینکه صهیونیست ها بزرگترین تروریست جهانی هستند، افزود: بی تفاوتی جهان عرب در مقابل کشتار زنان و کودکان بی دفاع در غزه و لبنان، رژیم جنایتکار صهیونیستی را جسورتر کرده است.

رئیس شورای شهرستان رشت در ادامه روز آتش نشانی و ایمنی را گرامی داشت و تصریح کرد: آتش نشانان با برخی کمبودها از نظر لباس و امکانات و تجهیزات مواجه هستند که به اعتبارات ویژه برای تامین امنیت آنان نیاز داریم.

عزیزی همچنین از دریافت نخستین کد شناسه ملی برای شورای شهرستان رشت خبر داد و بیان کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند و انتظار داریم که مطالبات مردمی و چالش های مدیریتی استان با کمک شوراها حل شود.

وی با اشاره به مشکلات برق شهرستان به ویژه در فصل کشاورزی، عنوان کرد: یکی از چالش های حوزه برق برای تامین آب زراعی است که در برخی از مناطق از پمپ استفاده می کنند.

رئیس شورای شهرستان رشت خواستار تامین روشنایی ورودی مرکز استان در جاده تهران شد و گفت: خاموشی های متعدد در برخی از محلات رشت موجب نارضایتی شهروندان شده؛ با تیربرق های وسط خیابان نیز مواجه هستیم که نمای خوبی ندارد و لزوم تعامل مدیریت شهری و شرکت توزیع برق را نشان می دهد.

کیانوش علیپور، معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق گیلان، با بیان اینکه در سطح شهر رشت ۷۱۷ کیلومتر کابل خودنگهدار را اجرا کردیم، گفت: نیازمند اعتبار ۳۶۰ میلیارد تومانی برای جایگزین کردن سیم برق با کابل خودنگهدار در شهرستان رشت هستیم.

وی خواستار استفاده از عوارض و اعتبارات تملک دارایی برای پروژه های برق در روستاها شد و اضافه کرد: برای کل شهرستان رشت برنامه زمان بندی داریم و با توجه به اعتبارات ابلاغی، کار را پیش می بریم.

معاون توزیع برق گیلان، کابل خودنگهدار را پدافند غیرعامل در حوزه خدمات دانست و متذکر شد: در بحران برف، کابل خودنگهدار پاره نمی شود و لذا شاهد پایداری شبکه خواهیم بود.

سیروس هدایتی نژاد، مدیر توزیع برق شهرستان رشت، با اشاره به همگرایی ایجاد شده در شرکت توزیع برق استان در بخش های مدیریتی و اعتباری، عنوان کرد: به اکثر روستاها ورود کردیم و اجرای کابل خودنگهدار و نصب ترانسفورماتور را دنبال می کنیم.

وی با تاکید بر لزوم اولویت بندی و نیازسنجی اجرای پروژه ها در شهر و روستا، افزود: شبکه برق گیلان پراکنده است و به اندازه سه استان، در گیلان کابل خودنگهدار اجرا کردیم، اما به ۴۱ درصد رسیده است.

مدیر توزیع برق شهرستان رشت، از سرعت گرفتن اجرای کابل خودنگهدار با تخصیص اعتبارات ویژه خبر داد و خاطرنشان کرد: برق زیرساخت اصلی است و باید نسبت به تامین برق، اهتمام داشته باشیم.

وی تبدیل سیم برق به کابل خودنگهدار را موجب کاهش خاموشی ها و جلوگیری از تلفات شبکه و کاهش افت ولتاژ و جلوگیری از سرقت دانست و افزود: هر کیلومتر تبدیل سیم برق به کابل خودنگهدار ۶۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha