• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۴۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403070705730
  • خبرنگار : 71038

در دیدار عراقچی با دبیرکل سازمان ملل چه گذشت؟

در دیدار عراقچی با دبیرکل سازمان ملل چه گذشت؟
دیدار عراقچی با دبیرکل سازمان ملل متحد

وزیر خارجه ایران در دیدار دبیرکل سازمان ملل متحد، مسئولیت این نهاد برای اقدام عاجل جهت حفاظت از صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایسنا، «سید حسن نصرالله» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدارهای جداگانه با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد و «فیلمون یانگ» رئیس مجمع عمومی سازمان، ضمن هشدار نسبت به عواقب بسیار خطرناک اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی جدید رژیم صهیونیستی علیه لبنان که منجر به شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و جمعی از یارانش شد، مسئولیت سازمان ملل متحد برای اقدام عاجل جهت حفاظت از صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد تاکید قرار داد.

عراقچی در این دیدار با اشاره به قصور شورای امنیت در اتخاذ هرگونه اقدام موثر و ناتوانی در صدور حتی یک بیانیه ساده در محکومیت نسل کشی و تجاوزگری اسرائیل، وظیفه قانونی و اخلاقی دبیرکل و رئیس مجمع عمومی برای بسیج جامعه جهانی جهت مقابله با شرارت‌های رژیم اشغالگر را خاطرنشان کرد.

عراقچی با «غیرقانونی و شرم آور» توصیف کردن کارشکنی مستمر آمریکا در شورای امنیت و ممانعت از هرگونه اقدام برای وادارکردن رژیم صهیونیستی به توقف نسل کشی در غزه و تجاوزات علیه لبنان، آمریکا را شریک قطعی جنایات و شرارت های اسرائیل دانست و استفاده از بمب‌های سنگرشکن اهدایی آمریکا برای ترور رهبران مقاومت را نمونه آشکار مشارکت آمریکا در جنایات اسرائیل دانست.

در دیدار عراقچی با دبیرکل سازمان ملل چه گذشت؟
دیدار عراقچی با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای دفاع همه جانبه از منافع حیاتی و امنیت ملی خود در برابر شرارت های رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که راه و آرمان مقاومت در برابر تجاوز و اشغالگری اشغال اسرائیل با قوت ادامه خواهد یافت و جنایات رژیم صهیونیستی مردم منطقه را برای احقاق حقوق مسلم خود و مقابله با شرارت‌های رژیم اسراییل مصمم تر خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha