• یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403070806658
  • خبرنگار : 50593

طرح سوال از شهردار دستور کار یکصدمین جلسه شورای شهر ساری

طرح سوال از شهردار دستور کار یکصدمین جلسه شورای شهر ساری

ایسنا/مازندران یکصدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری به طرح سوال از شهردار اختصاص یافت که سید حسین یوسفی یکی از اعضای ششمین دوره شورای شهر به پرسشگری از محمد حسین قبادی پرداخت.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری، ۸ مهر در یکصدمین جلسه شورای شهر ساری، شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله را تسلیت گفت و اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر ساری به زعم خود سعی کرده در برگزاری کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران سهیم باشند؛ امیدواریم این رویداد به نحو احسن برگزار شود.

پرویز شعبانی با گرامیداشت ۷ مهر روز آتش‌نشان با قدردانی از ایثارگری‌های تمام زحمتکشان این عرصه، افزود: نیروگاه زباله سوز یک پروژه ملی است و انتظار می‌رود مسئولین استانی و شهرستانی حمایت ویژه‌ای از این پروژه داشته باشند.

عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر ساری با درخواست از اینکه به‌عنوان نمایندگان مردم شهر انتظار داریم پروژه زباله سوز تنها به شهرداری ساری محدود نشود، تصریح کرد: لازم است این پروژه ملی با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مازندران پیگیری شود زیرا شهرداری ساری به‌دلیل مشکلات مالی به تنهایی نمی‌تواند این پروژه را به سرانجام برساند.

شعبانی با اشاره به تذکرات استانداری و فرمانداری در خصوص نیمه کاره ماندن پروژه زباله‌سوز ساری گفت: تذکری که از سوی استاندارمازندران و فرماندارساری به شهرداری و شورای شهر پیرامون پروژه زباله سوز داده شد بر مبنای دلسوزی و حل مشکل بوده، مطمئنا حب و بعض نبود؛ همه باید بصورت جدی وارد این موضوع شویم.

شعبانی جدیت در پرداخت حقوق پرسنل شهرداری ساری را موضوع مهم توسط مدیریت شهرداری ساری دانست و گفت: تاخیر در پرداخت حقوق به صلاح پرسنل شهرداری نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه لازم است شهرداری نسبت به ارزش افزوده بازنگری داشته باشد زیرا فشار زیادی به قشر ضعیف شهر وارد کرده است، یادآور شد: بیشترین مراجعه کننده به شورای و شهرداری حاشیه نشینان مرکز مازندران هستند.

طرح سوال از شهردار دستور کار یکصدمین جلسه شورای شهر ساری

این عضو شورای شهر ساری با اعلام اینکه طرح سوال از سوی یکی از اعضای شورای شهر «سید حسین یوسفی» در دستور کار جلسه امروز است، خاطرنشان کرد: سوال و استیضاح حق مسلم اعضای شورا شهر است و امیدواریم شهرداری طوری اقدام کند که ما به سوال و تذکر نرسیم.

طرح سوال از شهردار ساری

سید حسین یوسفی یکی از اعضای شورای شهر ساری نیز با بیان اینکه از مردم ساری جز عذرخواهی و اظهار عجز حرفی ندارم، اظهار کرد: از شهرداری جز وعده دروغین و «سرخرمن» چیز دیگری نشنیده‌ایم با وجود توجه ویژه دولت شهید رییسی در اختصاص اعتبارات به پروژه زباله سوز اما شاهد این هستیم این طرح مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد و امروز به جایی رسیده‌ایم که فرماندار ساری صدایش درآمده؛ که صدای حق شهر است.

طرح سوال از شهردار دستور کار یکصدمین جلسه شورای شهر ساری

وی افزود: تاکنون شهرداری ساری با حمایت ۸ عضو شورای شهر نتوانست در تکمیل پروژه زباله‌سوز اقدام موثری داشته باشد همه وعده‌هایی که داده شد تا امروز دروغ بوده است.

یوسفی با اشاره به اینکه مردم از ما روگذر و زیرگذر نمی‌خواهند؛ شهروندان خواستار آسفالت و پروژه‌های مهم‌ در شهر هستند، با ابراز تاسف گفت: شورای ششم همدلی و اتحاد ندارد. رسانه‌ها باید نقد سالم داشته باشند. «نه من در شورا می‌مانم و نه شهردار؛ این گردونه می‌چرخد.»

عضو ششمین دوره شورای شهر ساری، با تاکید براینکه شهرداری عدم اجرای پروژه‌ها را برگردن اعضای شورای شهر نیندازد، اظهار کرد: باید صداقت داشته باشیم. منتقد شخصی شهردار نیستم بلکه منتقد عملکرد شهردار هستم اگر کار انجام شود بنده حمایت می‌کنم.

یوسفی افزود: انتظار اولیه اعضای شورای شهر و مردم از شهردار برآورده نشده است باید فضای مدیریت شهری را مدیریت کنیم.

یوسفی با اعلام اینکه اگر کسی به من نقد کند تشویقی می‌گیرد و کسی از معاونین شهردار نقد کند تنبیه می‌شود، تصریح کرد: یک‌ اشتباهی از من در مدیریت شهری بود که از دانشگاه آزاد مامور شدم به شهرداری ساری که ماموریت به پایان رسید اما برخی پرسنل از شهرداری‌های دیگر به شهرداری ساری مامور شدند.

آتش سوزی عمدی زباله 

وی افزود: آتش سوزی عمدی زباله را در کمیسیون نظارت شورای شهر پیگیری می‌کنم.

این عضو شورای شهر ساری با انتقاد از اینکه ۵۴۰۰ نیرو در شهرداری ساری داریم اما برخی پست‌ها خالی است، بیان کرد: برخی مدیران در شهرداری ساری چند شغله هستند.

شهردار ساری نیز در یکصدمین جلسه شورای شهر در جایگاه پاسخگویی قرار گرفت و گفت: این تذکر را به خودم می‌دهم که «ادب مرد به‌زدولت اوست»

محمدحسین قبادی با بیان اینکه این شورا ۲۲ ماه از عمرش گذشته بود که پرسنل شهرداری ۴ ماه حقوق نگرفته بودند، اظهار کرد: بنده زمانی مدیریت شهری را از شهرداری تحویل گرفتم که پروژه‌ای در شهر نبود تنها پروژه «خیابان ایده آل» داشتیم که از آسفالت همین خیابان عاجز بودیم. اطرافیان همان تیم قبلی الان کجا هستند و پاسخگوی چه موضوعاتی خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه حقوق همکاران رفت و روب و آتش‌نشان کمتر از ۲۵ و ۲۶ میلیون تومان نیست، افزود: همین افراد در دوره  قبل در حد پایه حقوق دریافت می‌کردند.

طرح سوال از شهردار دستور کار یکصدمین جلسه شورای شهر ساری

شهردار ساری تصریح کرد: اگر صداهایی از برخی جاها در آمده است بخاطر این بود که نامه زده‌ایم نیروهای مامور برگردند؛ اگر همین افراد اجازه دهند حقوق را نه تنها به موقع بلکه زودتر از موعد هم می‌پردازیم.

این مسئول مدیریت شهری با بیان اینکه پروژه هدایت آب‌های سطحی خیابان انقلاب به فرهنگ و کوی توکل در شورای شهر ساری رد و مصوبه نگرفت، خاطرنشان کرد: کارهایی که ۱۰ سال بر زمین مانده بود در این دوره انجام شد اگر اسم اَبَر بر روی پروژه‌ها می‌گذاریم، مربوط به دوره‌های قبل است.

شهردار ساری با اعلام اینکه برای پرداخت حقوق کارکنان این نهاد خدمات رسان وامی دریافت نمی‌کنیم؛ حد اعتباری است، گفت: اینکه می‌گویند تهران می‌روند چیکار می‌کنند برای همین است که بتوانیم مشکلات پرسنل را حل کنیم.

این مسئول اضافه کرد: بعضی شیطنت‌ها کار شهرداری و شورای شهر را خراب می‌کند ما مشکلی با استاندار مازندران نداریم هرکسی مطلب علیه ایشان زد اشتباه کرد.

قبادی در خصوص تخصیص قیر به شهرداری ساری، گفت: یک بار ۱۰۰۰ تن و بار دیگر ۲ هزار تن قیر رایگان با کمک «علی بابایی کارنامی» نماینده مردم ساری در مجلس اعتبارات لازم اخذ و به شهرداری اختصاص پیدا کرد .

طرح سوال از شهردار دستور کار یکصدمین جلسه شورای شهر ساری

وی با اشاره به اینکه آقای عالیشاه دادستان مرکز استان به محض ورود به مازندران کارهای مهمی برای شهرداری ساری انجام  داده است، افزود: دادستان دستور تامین رایگان مصالح و برداشت شن ماسه از رودخانه تجن که سال گذشته لایروبی انجام شد را در دستور کار قرار داد.

شهردار ساری با اعلام اینکه در مرداد ماه امسال۱۰۰.۹۲ میلیارد تومان حقوق پرسنل پرداخت شده است، اظهار کرد:۶/۵۰۰ میلیارد تومان بابت دفن پسماند به استان گلستان پرداختیم که ماهیانه ۸/۵ میلیارد تومان می‌شود.

به گفته قبادی، شهرداری ساری بابت بیمه تامین اجتماعی پرسنل ۱۱/۸۰۰ میلیارد تومان، برای بیمه تکمیلی ۲/۵ میلیارد تومان، برای اجرای احکام دادگستری ۱۸/۵۰۰ میلیارد تومان و برای بیمه مسئولیت مدنی ۶/۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرده است.

وی در دفاع از اینکه آتش سوزی دپوی زباله عمدی نبوده است، گفت: معاون خدمات شهری ۲۸ تیر ۱۴۰۳ ضرورت جلوگیری از آتش زدن شاخ و برگ را اعلام کرد در شرایطی که روزانه ۲۵۰ تن زباله به گلستان انتقال می‌دهیم؛ براساس کدام عقل سلیم باید زباله را آتش بزنیم و از حجم زباله کم کنیم این اصلا عقلانی است؟

وی افزود: به حرف همکارانم ایمان دارم در حالیکه ۶۰ درصد مدیران گذشته تثبیت شده‌اند.

تغییر اساسی در شهرداری

قبادی اعلام کرد: تا پایان هفته شاهد تغییرات جدی در شهرداری ساری هستیم.

شهردار ساری در خصوص جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر، گفت: با برگزاری مناقصه عمومی عقیم سازی و جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب انجام شد اما از شهرهای دیگر سگ را به ساری منتقل می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha