• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۰:۰۱
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1403070806686
  • خبرنگار : 71480

بسته خبری شامگاه ۸ مهر ایسنا

«افشای دروغ آمریکا توسط رئیس‌جمهور» و «اظهارات جالب بایدن»

«افشای دروغ آمریکا توسط رئیس‌جمهور» و «اظهارات جالب بایدن»

تأکید رئیس‌جمهور به دروغگو بودن آمریکا، خط‌ و نشان یمن برای اسرائیل، تداوم حملات مقاومت از لبنان و عراق به اسرائیل، سفر فرزین به استانبول، وجود انبارهای پر از برنج و دغدغه محسنی اژه ای برای ناترازی‌ها از مهمترین اخبار شامگاهی ۸ مهر ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، شامگاه شنبه هشتم مهر ۱۴۰۳ خبرنگاران ایسنا به تهیه و تولید اخباری پرداختند که در ادامه به مرور گزیده‌ای از آنها می‌پردازیم:

چرا انتقام هنیه گرفته نشد؟

سیاسی:

مسعود پزشکیان در جلسه هیئت دولت که عصر یکشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ برگزار شد، با تسلیت شهادت مجاهد کبیر «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و محکومیت شدید این جنایت توسط رژیم سفاک صهیونیستی گفت: چنین جنایتی بار دیگر ثابت کرد این رژیم جنایتکار به هیچ یک از موازین و چارچوب‌های بین‌المللی پایبندی ندارد. ادعاهای سران آمریکا و کشورهای اروپایی نیز که در ازای عدم پاسخ ایران به ترور شهید هنیه وعده آتش‌بس می‌دادند، تماما دروغ بود و فرصت دادن به چنین جنایتکارانی صرفا آنها را در ارتکاب به جنایات بیشتر جری‌تر خواهد کرد.

«افشای دروغ آمریکا توسط رئیس‌جمهور» و «اظهارات جالب بایدن»

رئیس جمهور افزود: الان هم معقدم نباید مبارزان و مجاهدان لبنانی را در این نبرد تنها گذاشت تا این رژیم سفاک نوبت به نوبت کشورهای محور مقاومت را مورد تجاوز قرار دهد و زنان و کودکان بی‌گناه را به خاک و خون بکشد.

وی با تاکید بر مسئولیت سنگین کشورهای عربی و اسلامی در مقابل وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: کشورهای اسلامی نباید نسبت به جنایتگری این رژیم بی‌تفاوت باشند، چرا که امروز به تمام مردم جهان ثابت شده که جنایتکار اصلی و عامل جنگ، نا امنی و آدمکشی در جهان کیست!

درخواست عارف از کشورهای اسلامی

معاون اول رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با نخست وزیر لبنان، با تسلیت شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان به ملت و دولت این کشور، گفت: کشورهای اسلامی باید اقدامات عملی قاطع، فوری و موثری در حمایت از لبنان و فلسطین اتخاد کنند.

 محمدرضا عارف در این گفتگوی تلفنی که عصر  یکشنبه صورت گرفت، با محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله گسترده به مناطق مسکونی و غیر نظامی لبنان به ویژه ضاحیه جنوبی بیروت و ‌به شهادت رساندن سید حسن نصرالله گفت: این اقدام، اوج وحشیگری رژیم صهیونیستی بود که با اطلاع وحمایت آمریکا صورت گرفت. 

عزم جزم یمن برای ادامه حملات به اسرائیل

جهان:

جنگنده‌های اسرائیلی عصر روز یکشنبه، بندر الحدیده، ۲ نیروگاه برق الحالی و راس کثیب و منطقه راس عیسی را هدف قرار دادند.

یک مسئول یمنی در گفت‌وگو با المیادین گفت: این حملات و جنایات هرگز یمن را از ادامه عملیات‌های نظامی خود بازنمی‌دارد. ما در مقابل اهداف غیرنظامی، اهداف غیرنظامی دشمن را هدف قرار خواهیم داد و صهیونیست‌ها باید این را بدانند.

این مسئول یمنی تأکید کرد بانک اهداف ارتش یمن در عمق اراضی اشغالی بسیار زیاد و استراتژیک است و ارتش برای هر سناریویی آماده است.

بایدن: باید مانع وقوع جنگ شویم

رئیس‌جمهور آمریکا با وجود تداوم حملات هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان، خواستار جلوگیری از وقوع جنگ فراگیر در غرب آسیا شد.

«افشای دروغ آمریکا توسط رئیس‌جمهور» و «اظهارات جالب بایدن»

«جو بایدن» رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا، شامگاه یکشنبه و در گفت‌وگو با خبرنگاران بدون تعیین بازه زمانی مشخص، از برنامه خود برای تماس با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: «باید از وقوع جنگ فراگیر در غرب آسیا جلوگیری شود.»

او افزود: «باید مانع وقوع جنگ شویم»

تداوم حملات حزب الله به سرزمین های اشغالی

شامگاه یکشبه حملات گسترده‌ای از لبنان به سمت الجلیل، عکا و خلیج حیفا واقع در شمال فلسطین اشغالی صورت گرفته است. حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد پایگاه اسرائیلی «الیاتکیم» در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله دقیق پهپادی قرار داده است. حزب الله لبنان اعلام کرد پایگاه نظامی اسرائیلی زوفولون در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله موشکی قرار داده است.

«افشای دروغ آمریکا توسط رئیس‌جمهور» و «اظهارات جالب بایدن»

مقاومت اسلامی عراق هم امشب یک هدف حیاتی را در ایلات مورد حمله پهپادی قرار داد.

منابع اسرائیلی از به صدا درآمدن آژیر هشدار حمله پهپادی به ایلات از مبدا عراق خبر دادند.

مقاومت اسلامی عراق هم امشب در بیانیه‌ای اعلام کرد یک هدف حیاتی را در ایلات مورد حمله پهپادی قرار داد.

سفر رئیس کل بانک مرکزی به ترکیه

اقتصادی:

محمدرضا فرزین به منظور شرکت در ششمین اجلاس بین‌المللی بانک‌های مرکزی سازمان همکاری‌های اسلامی در ترکیه و همچنین توسعه مناسبات و همکاری‌های پولی و بانکی با کشورهای عضو، در صدر هیاتی تخصصی تهران را به مقصد استانبول ترک کرد.

در این اجلاس بین‌المللی مقرر است پیرامون آخرین وضعیت رشد اقتصادی و تورم کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی ( OIC ) و نیز بررسی ابعاد بکارگیری فناوری‌های نوین در بانکداری الکترونیک، میان اعضای این سازمان بحث و تبادل نظر شود.

پُربودن ذخایر برنج

مجری طرح گندم و برنج وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد: با توجه به پیش‌بینی برداشت ۲.۷ میلیون تن برنج، واردات ۴۹۱ هزار تن از این محصول در ۵ ماهه نخست امسال و باقیمانده انبارهای کارخانه‌های شالی‌کوبی و کشاورزان از سال گذشته، نیازی به واردات نداریم.

سهراب سهرابی افزود: انبار کارخانه‌های شالی‌کوبی و کشاورزان در سال جاری مملو از برنج است و دغدغه کشاورزان در زمینه فروش این محصول است.

دغدغه رئیس قوه قضاییه برای رفع ناترازی ها

اجتماعی:

رئیس قوه قضاییه گفت: هر سه قوه باید با تعامل و همفکری، در قبال معضل ناترازی انرژی در کشور یک اقدام عاجل انجام دهیم.

«افشای دروغ آمریکا توسط رئیس‌جمهور» و «اظهارات جالب بایدن»

محسنی اژه‌ای در دیدار با با اعضای کمیسیون «انرژی» مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع ناترازی انرژی در کشور گفت: هر سه قوه باید با تعامل و همفکری، در قبال معضل ناترازی انرژی در کشور یک اقدام عاجل انجام دهیم. اگر تدبیری نیندیشیم، مشکلات ما در این حوزه در آینده، مضاعف می‌شود. در این راستا نیاز به سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی است؛ ما در قوه قضاییه مبتنی بر وظایف و مسئولیت‌های خود، آمادگی تأمین امنیت سرمایه‌گذاری در همه حوزه‌ها بویژه حوزه انرژی در کشور را داریم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha