• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1403071008151
  • خبرنگار : 71661

گاردین: اسرائیل عامل بی‌ثباتی منطقه است

گاردین: اسرائیل عامل بی‌ثباتی منطقه است

رژیم صهیونیستی مدعی است که حملات خود به لبنان و غزه را برای خنثی‌سازی تهدیدات وجودی علیه خود انجام می‌دهد، اما در واقع این رژیم اشغالگر است که با اقداماتی مانند محاصره غزه و اشغال کرانه باختری، منطقه را ناامن کرده است.

به گزارش ایسنا، رسانه انگلیسی در مطلبی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی جنایات خود را با وجود تهدیداتی علیه ماهیت خود توجیه می‌کند، گزارش داد در واقع این خود رژیم اشغالگر است که برای منطقه یک تهدید محسوب می‌شود.

به گزارش گاردین، رژیم صهیونیستی در توجیه حملات خود به غزه و لبنان گفته است که همسایگان این رژیم قصد نابودی آن را دارند و صهیونیست‌ها برای جلوگیری از این امر، راهی جز انجام این حملات ندارند. با این حال، این توجیه نه‌تنها نادرست است، بلکه واقعیت را وارونه جلوه می‌دهد.

در این گزارش آمده است: «رویدادهای ماه‌های اخیر و حمله به لبنان در روزهای گذشته نشان می‌دهد این اسرائیل است که برای همسایگانش یک تهدید محسوب می‌شود.»

تنها در روز دوشنبه هفته گذشته، صهیونیست‌ها ۵۵۸ نفر را در لبنان به شهادت رساندند، از جمله ۵۰ کودک، در حالی که در جنگ یک‌ماهه حزب‌الله و رژیم صهیونیستی در ۲۰۰۶ تنها ۲ برابر این تعداد به شهادت رسیدند. مقامات لبنان از آوارگی قریب‌الوقوع یک میلیون لبنانی خبر داده‌اند و در حمله‌ای که به شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان منجر شد، ۶ آپارتمان مسکونی در بیروت با خاک یکسان شد. کودکان وحشت‌زده، تلفات بالا و تشدید تنش‌های به سطحی برگشت‌ناپذیر، این‌ها همه نشان می‌دهند فاجعه‌ای مانند فاجعه غزه در جریان است.

گاردین: اسرائیل عامل بی‌ثباتی منطقه است
حمله زمینی رژیم صهیونیستی به لبنان، بامداد سه‌شنبه

به گزارش گاردین، با گذشت چندین ماه از جنگ غزه، صهیونیست‌ها و حزب‌الله درگیر لفاظی‌ها و درگیری‌های مقطعی و محدود بودند، اما رژیم اشغالگر با انفجار پیجرها و حملات هوایی متعاقب خود به لبنان این قاعده را نقض کرد و اکنون به دنبال نوعی از پیروزی نظامی است، امری که در غزه به آن دست نیافته است.

بار دیگر جان غیرنظامیان در منطقه در خطر است و صهیونیست‌ها این را با برجسته‌کردن آنچه آن را «تهدید وجودی» علیه خود می‌دانند، توجیه می‌کنند، اما به اذعان رسانه انگلیسی، این رژیم صهیونیستی است که به یک نیروی مهارنشده و سرکش در منطقه بدل شده و بر خلاف توصیه حامیان اصلی خود، دست به تنش‌زایی می‌زند.

رسانه انگلیسی با اشاره به مشکلات داخلی و مسائل دیپلماتیک مختلف کشورهای منطقه، در گزارش خود این پرسش را مطرح کرد که چرا رژیم صهیونیستی خود را به عنوان دولتی تحت محاصره کشورهای متخاصم توصیف می‌کند؟ بر اساس این گزارش، اگر منطق رژیم صهیونیستی را صحیح در نظر گرفته و باور کنیم که یک دولت صرفا به دلیل احساس وجود تهدید از سوی دیگر دولت‌ها حق دارد به آنان حمله کند، پس این کشورهای منطقه هستند که باید به رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک تهدید بزرگ حمله کنند.

گاردین: اسرائیل عامل بی‌ثباتی منطقه است
غزه

به گزارش گاردین، منبع اصلی تمام چالش‌های امنیتی رژیم صهیونیستی و «تنش‌های فزاینده» در منطقه، در واقع محاصره غزه توسط صهیونیست‌ها، آپارتاید در کرانه باختری، گسترش شهرک‌ها و تداوم اشغال مناطقی است که شورای امنیت سازمان ملل مکررا خواستار تخلیه آن‌ها شده است.

تا زمانی که این شرایط ادامه داشته باشد، تلاش فلسطینیان برای مقابله با فشار صهیونیست‌ها ادامه خواهد داشت و چرخه‌ای دیگر از خشونت رقم خواهد خورد که جنبش‌های مقاومت منطقه را هم به پاسخ وادار خواهد کرد.

رسانه انگلیسی در انتهای این گزارش به وجود یک خطر اساسی اذعان کرد، اما تصریح کرد که این خطر در واقع ثبات غرب آسیا و جهان عرب را نشانه رفته است و رژیم صهیونیستی با اقدامات خود آن را بیش‌ازپیش به انحطاط می‌کشاند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha