• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403071512043
  • خبرنگار : 50300

استاندار:

ضرورت تامین ۵۴ هزار قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت در خوزستان

ضرورت تامین ۵۴ هزار قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت در خوزستان

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان گفت: در طرح جوانی جمعیت قول تامین ۵۴ هزار قطعه زمین به خانوارهای خوزستانی داده شده است که انتظار می‌رود این وعده تا پایان امسال که شامل بیش از ۱۱ هزار خانوار می‌شود محقق شود.

علی‌اکبر حسینی‌محراب در پایان نشست شورای مسکن استان که امروز ۱۵ مهر در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: راستی‌آزمایی عملکرد دستگاه‌ها به صورت دوره‌ای و مستمر انجام می‌شود. خوشبختانه با توجه به بررسی صورت گرفته اقدامات خوبی در زمینه مسکن در استان به ویژه در شهرستان‌های اهواز، اندیمشک و دزفول انجام شده است و چه در بخش واگذاری مسکن و چه در زمینه تامین و اعطای زمین برنامه‌های خوبی در دست اقدام است.

به گزارش ایسنا ، وی افزود: با توجه به اراده جدی‌ که برای خانه‌دار شدن اقشار کم برخوردار در دولت وجود دارد، امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و موجب جلب اعتماد مردم به طرح نهضت ملی مسکن شود.

استاندار خوزستان گفت: رئیس‌جمهور و وزیر راه‌ و شهرسازی تاکید زیادی بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن دارند. در این راستا، معاونت‌های تخصصی و سایر بخش‌ها نیز در این زمینه پای کار هستند.

حسینی‌محراب بیان کرد: با توجه به اینکه ساخت مسکن نیاز زیادی به تسهیلات دارد، بانک‌ها نیز نقش اساسی در پیشبرد طرح‌های مسکن دارند و مدیران بانک‌ها امروز به این منظور اعلام آمادگی کردند. البته بانک مرکزی تا حدی سیاست‌های انقباضی جهت کنترل تورم اتخاذ کرده است که امیدواریم در نیمه دوم سال که زمان مناسب‌تری برای ساخت و ساز در خوزستان است اعطای تسهیلات مسکن سرعت بیشتری بگیرد.

وی تصریح کرد: در طرح جوانی جمعیت قول تامین ۵۴ هزار قطعه زمین به خانوارهای خوزستانی داده شده است که انتظار می‌رود این وعده تا پایان امسال که شامل بیش از ۱۱ هزار خانوار می‌شود محقق شود.

استاندار خوزستان افزود: بنیاد مسکن نیز طرح خوبی برای مسکن روستایی در نظر دارد به این صورت که بنا شده است زمینی که بابت طرح جوانی جمعیت به متولدین جدید اعطا می‌شود ارزشی برابر با زمینی که در مناطق شهری اختصاص داده می‌شود داشته باشد تا شائبه تبعیض بین روستاییان عزیز شکل نگیرد و همچنین کسب و کارهای خوبی در مناطق روستایی شکل بگیرد.

وی گفت:  روند ساخت مسکن در خوزستان رو به رشد است و امیدواریم تا پایان سال شاهد بهره‌برداری از منازل ساخته شده در شهرهای مختلف استان باشیم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: برای زیرساخت هایی همچون آسفالت، آب و فاضلاب، برق، گاز و … نیز مسکن و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه اعتباراتی را اختصاص داده‌اند و انشاءالله پیمانکاران این پروژه‌ها با جدیت و سرعت روند اجرایی طرح‌ها را پیش ببرند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha